2021-07-04, 16:11
Medlem
lillfolkes avatar
Hej! Läst igenom stora delar av tråden och har lite frågor.

1: om man har körkort å åker in på kåken blir man av med det då?
2: får man ligga i sin cell å bara vara i fred om man vill det?
3: jag är glasögonbärare finns det möjlighet å kolla syn och fixa brillor på kåken?
Citera
2021-07-05, 23:05
Medlem
Spelar typ av brott vilken anstalt man får?

Tex; sitter man på en speciell anstalt om man är dömd för kvinnomisshandel?

Hade varit intressant att veta.
Citera
2021-07-06, 03:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillfolke
Hej! Läst igenom stora delar av tråden och har lite frågor.

1: om man har körkort å åker in på kåken blir man av med det då?
2: får man ligga i sin cell å bara vara i fred om man vill det?
3: jag är glasögonbärare finns det möjlighet å kolla syn och fixa brillor på kåken?

1. Beror på hur långt straffet blir men troligtvis får du behålla det om de är under 4 år

2. Japp du kan begära en p68 ( gamla p18 ) men då är du ensam hela tiden utan kontakt med andra

3. Japp de får du men du måste bekosta de själv

Citat:
Ursprungligen postat av PerspektivNation
Spelar typ av brott vilken anstalt man får?

Tex; sitter man på en speciell anstalt om man är dömd för kvinnomisshandel?

Hade varit intressant att veta.

Oftast hamnar man på en speciell avdelning . Men sen när de ska klassas ner till öppna anstalter brukar dem hamna på Tillberga tex . Kriminalvården gillar att mixa där 😁
Citera
2021-07-21, 10:59
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Skönt 👍😂 då träffa du på Helge ? Va där med på vintern de var rätt okej . KRIS kommer ju med pizza på onsdagar och kyrkan kommer ju me så blir en jävla massa bullar så bra att promenera på slingan men gör lite o göra där då de inte fanns platser till alla .

Satt på A tror de var . Om du stog med ryggen mot matsalen och kollade rakt fram mot rökrutan så var de till höger längst bort

Är nog kollo året runt.

Snicken är skittråkigt . Hålla på med traktorerna gör så man stinker diesel tjuv 😁 eller så är man på tvätten alt lukta koskit med lantbruket

Vad satt du inne för?
Citera
2021-07-21, 19:46
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Vad satt du inne för?

Skattebrott. Däremot så är de den enda anstalt ja suttit på där de funnits en flest mördare på . Va ju 2 livstidare där när ja var där . 10-15 mördare på 50 platser

Jävligt trevliga gubbar där rent allmänt . Enda som drar ner betyget måste va brist på sysselsättning för att gå dag och dag ut att inte göra nåt gör ju så tiden går ännu säkrare
Senast redigerad av TattooedFucker 2021-07-21 kl. 19:52.
Citera
2021-07-24, 23:33
Medlem
Vilka anstalter kan man hamna på, om man blir dömd för grovt skyddande av brottsling? Och vilken klass, två eller tre?
Senast redigerad av Stfu1709 2021-07-25 kl. 00:00.
Citera
2021-07-25, 23:14
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Vilka anstalter kan man hamna på, om man blir dömd för grovt skyddande av brottsling? Och vilken klass, två eller tre?

Beror på längd på staff samt om du är ostaffad .

3a eller skyddstillsyn skulle ja säga på rak arm.
Citera
2021-07-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Beror på längd på staff samt om du är ostaffad .

3a eller skyddstillsyn skulle ja säga på rak arm.

En anhörig till mig som väntar på rättegång + domen, rättegången börjar i september, men sitter häktad tills dess.
Inte ostraffad sen tidigare, har ett antal åtalspunkter på sig sen innan.
Klass 3 alltså.. Som ett exempel, vilka anstalter har säkerhetsklass 3? Helt ny på det här eftersom ingen anhörig till mig har suttit inne. Så det blir första gången isåfall.
Citera
2021-07-26, 17:43
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
En anhörig till mig som väntar på rättegång + domen, rättegången börjar i september, men sitter häktad tills dess.
Inte ostraffad sen tidigare, har ett antal åtalspunkter på sig sen innan.
Klass 3 alltså.. Som ett exempel, vilka anstalter har säkerhetsklass 3? Helt ny på det här eftersom ingen anhörig till mig har suttit inne. Så det blir första gången isåfall.

Se de positivt att häktestiden dras av samt man sitter 2/3 . Hur länge har den suttit häktad nu ? Va tror dens advokat?

Brottet i säg är "allvarligt" men då ska man ju även veta om allt med okunskap samt ej vetande är inte straffbart så ju mindre man vet desto bättre .

Klass 3 är lättast möjliga anstalt som är öppen . De finns från Skåne upp till Umeå .
Citera
2021-07-27, 23:28
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Eklund fick inte pisk för att hans brott var grövre än de andras. Det fanns folk på Norrtälje som begått brott som var jämförbara. Han blev spöad för att han bröt mot sexbrottsavdelningarnas gyllene regel: skryt inte om dina brott. Nästan alla sexbrottslingar hävdar att de är oskyldiga, till skillnad från de som sitter på normalavdelningar.

Om jag inte minns fel fick han stryk innan och det också för att hans käft verkar glappa. Han skryter och leker besserwisser.
Citera
2021-07-29, 01:59
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Om jag inte minns fel fick han stryk innan och det också för att hans käft verkar glappa. Han skryter och leker besserwisser.

Där har man ett bra exempel på hur man inte ska bete sig på kåken .

Beter man säg som ett arsle så blir man behandlad som ett det är ju inte direkt många som sitter på klass 1or eller 2or heller för den delen som orkar lyssna på skryt och att nån är bättre än alla andra .. gissa vad ... Alla sitter där av en anledning

Då får den stryk helt enkelt .

Är ju ett samhälle i samhället där de råder hierki och andra lagar lyder ... Skryt , tjuvande på avdelningen ( mat o skit ) ohygieniskt beteende som straffas med stryk

Sett folk få duktigt stryk med pga de lånat nåt paket cigg o vägrar ge tillbaka . Nån som tycker den är bättre än alla andra ... En liten grej blir en stor grej....
Senast redigerad av TattooedFucker 2021-07-29 kl. 02:01.
Citera
2021-07-31, 13:18
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Går det att få telefontillstånd till någon som en har en mobil reggad på en förälder?

Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick

Svarar gärna om du har fler frågor!

Hur är kvinnoanstalten i Ystad?
Tack för tidigare tips, min kompis brev har varit mycket uppskattade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in