2021-07-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hon kommer inte från området ifråga - en villaidyll:
”Hon hade ingen koppling till området – varför var hon precis här”
https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvinna-skjuten-i-lulea-expressens-reporter-pa-plats/

"Kvinnan, i 25-årsålden, sköts ihjäl vid en badplats"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/vittnen-om-skjutningen-pa-notviken-vill-flytta-harifran

var väl kanske inget badväder just då?
Senast redigerad av klinkerhofen 2021-07-31 kl. 12:51.
Citera
2021-07-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det finns en F.L i Luleå som är i rätt ålder och är folkbokförd på en adress på Hertsön med en 45-årig man (!) som har ett outalbart namn. Lite "utmanande" utseende på Facebook.

Landin är en ganska stor släkt i Ö-kalix.
Hon är skriven på adressen sedan några veckor tillbaka. Han har bott där i flera år. Det är fullt möjligt att han just flyttat ut, hon just flyttat in och att hans ändring av bostad inte slagit genom på alla registersidor på nätet.

Han har en öppen Facebook och ja, han är armenier.

Edit: leta efter honom på nätet ger länkar till forskning inom gruvindustrin - mätning av borrhål med elektromagnetiska metoder - något man bland annat gör på Luleå tekniska universitet. Oddsen är att han inte har särskilt mycket med mordet att göra.
Senast redigerad av byggare bob 2021-07-31 kl. 13:00.
Citera
2021-07-31, 12:49
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Jag tror inlägget var skrivet innan kännedom om skjutningen. Jag vet inget om dessa gators geografiska läge då jag inte kan Luleå. Nämnde det bara för det ryktas om en skåpbil men det vore märkligt, håller med

Det finns lite olika uppgifter i denna tråd:

1) Skåpbil. Personer kliver ur, skjuter och avlägsnar sig.

2) Ungdomar. Ses springande från platsen strax efter skotten. Ungdomarna "var inte härifrån". En av dessa "fumlar med något i fickan".

3) Brinnande bil. Efter midnatt ses en bil fara bort från Luleå i väldig fart. Vid 3-tiden på natten påträffas den brinnande.

Vad medier skriver är dock att en person i 30-årsåldern gripits misstänkt för mord. Denne person kan dock inte vara FL:s armeniske sambo, för han är 43. Kanske var det armeniern som var med och fiskade?
Citera
2021-07-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisstessen
Hon har en strulig bakgrund, problematisk barndom. Hennes pappa gick bort sig (tog bort sig?) i skogen för 6-7 år sedan, också mycket droger inblandat.
Tragiskt öde om det du säger stämmer. Men jag tycker knappast man förtjänar att dö bara för att man har intresse av eller brukar droger. Finns gott om människor som haft sådan bakgrund tidigare och ordnat upp sina liv.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Om det är den Fr*da som det spekuleras i så går det att läsa en hel del i hennes tidigare blogg:

https://fridabinladen.blogg.se/

Föräldrar, festvanor mm. Verkar gilla att både dricka, röka och knarka.

Denna fråga var intressant:
Är du rasist? - "HAHAHA, joo på ett ungefär"

Tecknar sig lite WT-varning på denna tjej.
Citera
Avslutad
Var hon möjlig knark kurir ?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvinna-skjuten-i-lulea-expressens-reporter-pa-plats/
Citera
2021-07-31, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ganska märkligt fall. Pursvensk 25-årig kvinna skjuten i ett typiskt idylliskt villaområde.

Ska bli intressant att se vad som ligger bakom.

ja fast om du är på tuna vilket är ett ghetto-område och inte vill vara där så går du några hundra (om ens det) meter nordväst så är du i det "idylliska villaområdet".
Citera
2021-07-31, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan inte heller Luleå men använde mig av Google Maps. Området ser inte ut att vara i stökigaste laget. Fin badplats, en förskola eller skola och det är mest villor. Ser ut som ett fint och tryggt villaområde.

Själva området där mordet skett är ett ganska tryggt område dock är det granne med Tuna som är långt ifrån ett fint område. Under de senaste åren har det varit en hel del allvarligare händelser där både drog och "försök till mord" relaterade.
Citera
2021-07-31, 12:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad medier skriver är dock att en person i 30-årsåldern gripits misstänkt för mord. Denne person kan dock inte vara FL:s armeniske sambo, för han är 43. Kanske var det armeniern som var med och fiskade?

Tycker vi bör ta det lite lugnt med att utse armeniern till FL:s sambo. Jag tror inte att det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det finns lite olika uppgifter i denna tråd:

1) Skåpbil. Personer kliver ur, skjuter och avlägsnar sig.

2) Ungdomar. Ses springande från platsen strax efter skotten. Ungdomarna "var inte härifrån". En av dessa "fumlar med något i fickan".

3) Brinnande bil. Efter midnatt ses en bil fara bort från Luleå i väldig fart. Vid 3-tiden på natten påträffas den brinnande.

nummer 3 kan du nog glömma när det gäller detta fall?
Citera
Medlem
4 snabba skott verkar det som efter vad jag fått till mig
Citera
Medlem
Varför envisas folk med att blanda in armeniern på samma adress när den misstänkte gärningsmannen är i 30-årsåldern? Armeniern är 43. Förutsatt att inget nytt dyker upp så är han helt oskyldig i detta. Ge fan i att dra in folk som inte har med saken att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in