2021-07-31, 12:20
Medlem
Citat:
En kvinna i 25-årsåldern sköts ihjäl vid en badplats i Luleå i går kväll.
Enligt vittnesuppgifter ska flera skott ha avlossats.
Under morgonen har en man i 30-årsåldern anhållits misstänkt för mord och nu vädjar polisen om fler tips.

Vad kan det handla om?
Citera
2021-07-31, 12:21
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att jag misstror dig. Man kan absolut fiska sent på kvällen i Norrland då det är ljust och och fina kvällar på sommaren. Men det här med skåpbilen är det bekräftat någonstans eller är det ett lösryckt påstående? Jag hittar ingenting i media om det

Enligt vittnen . Står så , kommentarer från Lulebo under Marcus Oscarss*ons inlägg
Citera
2021-07-31, 12:22
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Gissar på om det kan ha rört sig om någon hämnd eller narkotikarelaterat?
Då de inte ska handla om någon nära relation
Ja , jag gissar så med . Man ska inte döma folk på utseende . Men hon ser lite ut som att ha drogproblem . Hittar inte heller några nyare uppdateringar från henne .
Citera
2021-07-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Okej fel av mig. Småstad är det dock inte. Speciellt inte med tanke på att det bor många studenter där

Tror att du återigen blandar ihop Umeå och Luleå. Umeå är en universitetsstad, inte Luleå.
Citera
2021-07-31, 12:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Enligt vittnen . Står så , kommentarer från Lulebo under Marcus Oscarss*ons inlägg

Uppgiften har postats i tråden. Kan mycket väl vara det som är källan.
Citera
2021-07-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror att du återigen blandar ihop Umeå och Luleå. Umeå är en universitetsstad, inte Luleå.
Nej jag blandar inte ihop det. Det finns ett universitet även i Luleå.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lule%C3%A5_tekniska_universitet
Citera
2021-07-31, 12:27
Medlem
SeanAverys avatar
Luleå har 15000 studenter vilket är ganska mycket så nu kan vi släppa det
Citera
2021-07-31, 12:27
Medlem
C.B.G.s avatar
Har det alls kommit fram några uppgifter om personen som mordoffret var i sällskap med? Eller är det en trådsanning att dom var två st.?
Citera
2021-07-31, 12:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Inlägget:
Verkar ha varit ett par som stod och fiskade nere vid vattnet där. Kom en skåpbil och tre personer klev ut och avrättade tjejen.
Är det bekräftat på något sätt?
Citera
2021-07-31, 12:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Alla tre är egna kommuner, så nej: De är knappast att betrakta som förorter till Stockholm.

Nu är det ju skillnad på tätort och kommun. En tätort (som Stockholm) kan bestå av ytamoch befolkning i flera kommuner. Men oftast är tätorten mindre än kommunen. Har för mig att större delen av invånarna i exempelvis Haninge kommun bor i tätorten Stockholm.

Luleå är centralort i Norrbotten. Mycket folk från byarna och mindre orter som rör sig i eller flyttar till Luleå. Det är inte en småstad. Inte säkert att lokalbor har så bra koll på eller känner till FL, då hon är inflyttad.
Senast redigerad av Troian 2021-07-31 kl. 12:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ja , jag gissar så med . Man ska inte döma folk på utseende . Men hon ser lite ut som att ha drogproblem . Hittar inte heller några nyare uppdateringar från henne .

Om BO är den FL som nämns så är hon dömd för flera narkotikabrott. Gissar att mordet i så falla är drogrelaterat.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inlägget:
Verkar ha varit ett par som stod och fiskade nere vid vattnet där. Kom en skåpbil och tre personer klev ut och avrättade tjejen.
Är det bekräftat på något sätt?
Nej , det står verkar ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in