2021-07-31, 12:09
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag är inte såpass bekant med Luleå att jag kan uttala mig om hur brottsstatistiken ser ut konkret. Men småstad är det inte. Om jag inte har helt fel ligger Luleå topp-10 när det gäller Sveriges största stad

Tror inte den är top 20 ens, Umeå är den stora staden i norr
Citera
2021-07-31, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag är inte såpass bekant med Luleå att jag kan uttala mig om hur brottsstatistiken ser ut konkret. Men småstad är det inte. Om jag inte har helt fel ligger Luleå topp-10 när det gäller Sveriges största stad

Inte topp 10. Knappast ens topp 20. Men troligen topp 30.

Så en medelstor stad, får man väl ändå säga.
Citera
2021-07-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte topp 10. Knappast ens topp 20. Men troligen topp 30.

Så en medelstor stad, får man väl ändå säga.
Okej fel av mig. Småstad är det dock inte. Speciellt inte med tanke på att det bor många studenter där
Citera
2021-07-31, 12:11
Medlem
Citat:
Du har helt fel. 29:a, där ligger Luleå på den senaste listan ifrån SCB.
Citera
2021-07-31, 12:11
Medlem
Långt ifrån topp 10 i storlek

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/topplistor-kommuner/folkmangd-topp-50/

Citat:
Citera
2021-07-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znakke
Området är inget ghetto ur socio-ekonomisk synvinkel, åtminstone norr om brottsplatsen.

Dvs med luleåmått mätt relativt höga huspriser.

Men det gränsar ju mot Tunastigen som väl åtminstone kvalificerar sig som halvghetto. Går en väldigt skarp socioekonomisk gräns där
Citera
2021-07-31, 12:13
Medlem
Nån som vet vad BO arbetade med, om hon arbetade.
Citera
2021-07-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Du har helt fel. 29:a, där ligger Luleå på den senaste listan ifrån SCB.
Ja jag lägger mig platt. Men jag hållet inte med om att det är någon storstad. Ser vi till Norrbottens län enbart så är det Luleå som är störst och således residensstad. Så epitetet småstad är fel i sak.Vi är dock OT här så jag sätter punkt här
Citera
2021-07-31, 12:14
Medlem
nickomyras avatar
Verkar ha varit ett par som stod och fiskade nere vid vattnet där. Kom en skåpbil och tre personer klev ut och avrättade tjejen.
Citera
2021-07-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Verkar ha varit ett par som stod och fiskade nere vid vattnet där. Kom en skåpbil och tre personer klev ut och avrättade tjejen.

Inte för att jag misstror dig. Man kan absolut fiska sent på kvällen i Norrland då det är ljust och och fina kvällar på sommaren. Men det här med skåpbilen är det bekräftat någonstans eller är det ett lösryckt påstående? Jag hittar ingenting i media om det
Citera
2021-07-31, 12:18
Medlem
nickomyras avatar
Hade hon barn eller är det en kompis ungar på några av hennes bilder ?
Citera
2021-07-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Gissar på om det kan ha rört sig om någon hämnd eller narkotikarelaterat?
Då de inte ska handla om någon nära relation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in