2021-07-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag efterlyser fortfarande exempel på någon som påstått att Esbjörn är en grönsak eller full-blown dement, som du vid upprepade tillfällen:
kastat ur dig -> blivit tillfrågad att ge exempel på -> och misslyckats att ge exempel på.

Inser du själv att du gör bort dig, eller är du för aningslös för insikt?
DU säger det - varje gång du tar bort ordet LINDRIG...
Förstår du inte det?
Du slänger dig med begreppet "kognitiv funktionsnedsättning" och menar att Esbjörn har det.
Problemet är att du inte förstår att det är ett mycket brett begrepp - som innefattar allt från det läkare anser att Esbjörn lider av "lindrig kognitiv funktionsnedsättning" till grönsak.
Så länge du inte förmår göra den distinktionen så säger kan man mycket väl hävda att du kallar honom grönsak.
2021-07-30, 19:41
Medlem
Citat:
Fair enough, även om det här inte är primärt en torrt juridisk fråga för mig, utan handlar om min avsky för när starkare pissar på svagare.

Då kan man undra vem som är den starke som pissar? Esb må inte vara så stark, men han pissar hårt på Ebba genom att göra sig helt omöjlig att samarbeta med, samt att utnyttja hennes utsatta position som partiledare genom svartmålning i pressen....
2021-07-30, 20:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du som påstår så mycket hit och dit och att vi andra är <valfritt nedsättande uttryck>. Bevisa att Binninge är din kompis till att börja med. Han kan ju göra en klassiker, t en bild på sig själv, där han håller upp en lapp där det står "kubun är min kompis" på. På hans egen Facebook-sida. När den kopplingen är avklarad, kanske iallafall jag börjar tro på att du har något att komma med.
Det här visar ju på slötänkthet om något eller sitter du å driver med oss som påstår nåt så dumt som att det du föreslår på något sätt skulle bevisa att kubun och Johann Binninge är åtminstone kompisar eller liknande?

Bättre kan du eller räcker det trots allt för dig med det du kan utläsa ur tråden att det är det förhållandet som råder mellan mig och JB - att vi är vänner?

Annars har jag ett sätt som jag tror kan avhjälpa din misstro mot och för mitt ord, men du kanske har något bättre och framförallt en mer gesvint variant?
2021-07-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det här visar ju på slötänkthet om något eller sitter du å driver med oss som påstår nåt så dumt som att det du föreslår på något sätt skulle bevisa att kubun och Johann Binninge är åtminstone kompisar eller liknande?

Bättre kan du eller räcker det trots allt för dig med det du kan utläsa ur tråden att det är det förhållandet som råder mellan mig och JB - att vi är vänner?

Annars har jag ett sätt som jag tror kan avhjälpa din misstro mot och för mitt ord, men du kanske har något bättre och framförallt en mer gesvint variant?

Det är ett väldigt vedertaget sätt att styrka ett påstående i olika sammanhang på internet. Så jag instämmer att det skulle styrka dina yttranden om att du och Johann faktiskt kommunicerar med varandra.
Senast redigerad av kaspuh 2021-07-30 kl. 20:26.
2021-07-30, 20:29
Medlem
Citat:

Visst har han en poäng?

Vill du få folk här tro på att du har info direkt från binninge, så får du på nåt sätt minst visa att du har kontakt med honom. Annars kan det vara påhitt från påskharen eller nån annan…

Sedan är det en annan sak vad hans info är värd….
2021-07-30, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
DU säger det - varje gång du tar bort ordet LINDRIG...
Förstår du inte det?
Du slänger dig med begreppet "kognitiv funktionsnedsättning" och menar att Esbjörn har det.
Problemet är att du inte förstår att det är ett mycket brett begrepp - som innefattar allt från det läkare anser att Esbjörn lider av "lindrig kognitiv funktionsnedsättning" till grönsak.
Så länge du inte förmår göra den distinktionen så säger kan man mycket väl hävda att du kallar honom grönsak.
Det är mycket obehagligt att det finns människor som du, som tänker i så svart-vita termer av helt frisk eller grönsak och inte inser att livet har fler fasettering än så. Det är ni som gör det så oerhört svårt för människor som ligger däremellan.

Det är en stor skam för humanismen att ni inte mognar från er rigida verklighetsuppfattning som skadar människor, där ni drar fram. Nu vet jag inte om just du någonsin kommer att utvecklas, men om så sker, kommer du skämmas för ditt tidigare primitiva synsätt, när du tar nästa steg i din utveckling och kommer till insikt om att det är orimligt för en starkare att pissa på en svagare. Din belöning kommer dock att vara att du lever ett ärligare liv, där du både är god mot dig själv och andra.

Läs gärna Kohlbergs moralutveckling som handledning för att göra personliga framsteg härom.
http://komplexitet.se/lashornan/kohlbergs-stadier-av-moraliska-utveckling/

Kanske då kommer du att förstå att det är orimligt, omoraliskt och oetiskt för en stark, rapp och driven människa, att kränka en ensam, svagare person på ålderns höst. Vad beträffar dig, tvivlar jag dock.
2021-07-30, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Då kan man undra vem som är den starke som pissar? Esb må inte vara så stark, men han pissar hårt på Ebba genom att göra sig helt omöjlig att samarbeta med, samt att utnyttja hennes utsatta position som partiledare genom svartmålning i pressen....
Om du har svårt att se vem som är stark och svag mellan Esbjörn och Ebba, är du i större bekymmer än vad denna historia innehåller och jag tycker synd om dig.
2021-07-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ebba Bush har sedan sommaren 2020 vid flertalet tillfällen, ibland tillsammans med vänner, besökt Esbjörn Bolin i syfte att övertala honom att sälja eller hyra ut fastigheterna till henne. Flera andra intressenter har hört av sig till Esbjörn Bolin och förklarat sitt intresse att köpa fastigheterna, men Esbjörn Bolin har avböjt förfrågningarna.

Ah, så det är enbart ett påstående i svaret till rätten? Inget som styrks av något annat med andra ord. "sälja eller hyra ut" säger heller inte att hon först smög sig in hos Esbjörn under svepskälet att hon ville hyra huset som hävdades för att sedan köpa det till ett påstått skampris. Jaja. Jag har aldrig gillat fröken Ebba, och aldrig ens övervägt att rösta på KD men det här är fan helt otroligt.
2021-07-30, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Visst har han en poäng?

Vill du få folk här tro på att du har info direkt från binninge, så får du på nåt sätt minst visa att du har kontakt med honom. Annars kan det vara påhitt från påskharen eller nån annan…

Fast med tanke på att påskharen är både din mor och din bror, förstår jag inte riktigt var du vill komma.

Du har fortfarande inte kunnat uppbringa ett enda bevis på varför Binninge inte företrädde sin klient och verkade mot hans vilja, än mindre varför efterträdaren, när Binninge tvingades avgå efter grovt förtal av Ebba, inte företräder Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja.

Trots det fortsätter du att framlägga detta som ett faktum och drar långtgående slutsatser av din fantasi. En fantasi som gör att du tillåter att en starkare pissar på en svagare.

Sanslöst omoraliskt och oetiskt och vi är många som undrar hur du sover om natten.
2021-07-30, 21:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Det är ett väldigt vedertaget sätt att styrka ett påstående i olika sammanhang på internet. Så jag instämmer att det skulle styrka dina yttranden om att du och Johann faktiskt kommunicerar med varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Visst har han en poäng?

Sen förstår jag heller inte vad det ska ha för betydelse. Jag AKA kubun kan ju vara vem som helst utom just JB och har ni verkligen inte kunnat utläsa det av vad jag här skriver att jag INTE är JB så blir ni svårhjälpta är min omedelbara reflektion över era inlägg.

Är ni riktigt säkra på att det är JB sen på bilderna och inte kubun som maskerat sig professionellt till att nästan till exakthet se ut som JB, på hans kapade Facebook?

....eller JB läser tråden och ser belåtet att några nu äntligen pressar kubun på plats. För jag, dvs Facebook-JB, tänker ta tillfället i akt å inte gå ut med någon skylt som ska bekräfta vår vänskap eftersom den inte finns.

Ja vad tror ni efter vad som hittills visats i tråden?

Som sagt jag har bättre metoder men nöjer ni er med foto på Facebook så visst då kan jag "spela högt" om det är så ni vill ha det...eller så säger ni bara nej lugn vi ser å förstår vad du säger det var dumt det här med att ifrågasätta att ni två blivit bästa vänner för inte så länge sedan och det fastän ni inte sett varandra och det inte ens på ett nätmöte.

Ja så är det - ska lägga upp några skärmdumpar av min telefon...om det kommer mer kokkopost till mig
Senast redigerad av kubun 2021-07-30 kl. 21:17.
2021-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Fast med tanke på att påskharen är både din mor och din bror, förstår jag inte riktigt var du vill komma.

Du har fortfarande inte kunnat uppbringa ett enda bevis på varför Binninge inte företrädde sin klient och verkade mot hans vilja, än mindre varför efterträdaren, när Binninge tvingades avgå efter grovt förtal av Ebba, inte företräder Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja.

Trots det fortsätter du att framlägga detta som ett faktum och drar långtgående slutsatser av din fantasi. En fantasi som gör att du tillåter att en starkare pissar på en svagare.

Sanslöst omoraliskt och oetiskt och vi är många som undrar hur du sover om natten.
Vad kul att du som är så lyhörd och utan förutfattade mening har så ödmjuka frågor….

Om du la lite mer energi på fakta istället för oförskämdhet skulle folk kanske börja tro på vad du skriver….

Hur var det med att visa att hjärninfarkterna har haft nån inverkan på honom? Du kan ju börja med att visa var det står att han fått flera hjärninfarkter som påverkat honom på ett sånt sätt att han inte har handlingsförmåga.
2021-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Som sagt jag har bättre metoder men nöjer ni er med foto på Facebook så visst då kan jag spela högt om det är så ni vill ha det...

Du får gärna komma med förslag på vad du anser är bättre metod. Dock räcker en bild på Binninge på hans Facebook med en lapp med ditt Flashback nick duger gott.

För att förklara:
Det jag eftersöker är att du kan på något sätt ge legitimitet till dina uttalanden som du påstår vara citat från Binninge. Jag kunde bry mig mindre om hur ni vill titulera er relation.
Senast redigerad av kaspuh 2021-07-30 kl. 21:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in