2021-07-30, 18:25
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Ingen man kan motstå nya sexäventyr.
Vår natur är sådan.

Jodå, det är väldigt lätt att motstå nya sexäventyr. Det är bara att tänka "Hur skulle jag känna om min fru var otrogen mot mig?" Fråga dig själv om du vill ge din fru den känslan.
Citera
2021-07-30, 18:27
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att människors naturliga beteende bygger på möjligheterna att samarbeta och skapa bättre förutsättningar. Att trycka ner någon minskar möjligheterna till vidare utveckling, för den personen, för paret och för flocken i stort. För att överleva har människor varit tvungna att ta hjälp av varandra, och att då (med hjälp av förtryck) minska någons möjligheter är direkt kontraevolutionärt.
Hahahaha. Och vad är krig för någonting?
Samarbete?

Krig och att döda och förnedra varandra är framgång.
Krig är fred.
Människor kan inte leva utan att döda och förnedra andra.
Citera
2021-07-30, 18:30
Medlem
Citat:
För att människors naturliga beteende bygger på möjligheterna att samarbeta och skapa bättre förutsättningar. Att trycka ner någon minskar möjligheterna till vidare utveckling, för den personen, för paret och för flocken i stort. För att överleva har människor varit tvungna att ta hjälp av varandra, och att då (med hjälp av förtryck) minska någons möjligheter är direkt kontraevolutionärt.

Så vi kommer lite närmare ett svar.

Kvinnor är ointelligenta kanske?

Låg självbevarelsedrift?
Citera
2021-07-30, 18:30
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jodå, det är väldigt lätt att motstå nya sexäventyr. Det är bara att tänka "Hur skulle jag känna om min fru var otrogen mot mig?" Fråga dig själv om du vill ge din fru den känslan.
Lätt att säga, men när du är i en verklig situation, då kan man inte motstå.
Jag vet det . Jag vet att det är så. Och troligen vet du det också, men du förnekar det.
Citera
2021-07-30, 18:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hahahaha. Och vad är krig för någonting?
Samarbete?

Krig och att döda och förnedra varandra är framgång.
Krig är fred.
Människor kan inte leva utan att döda och förnedra andra.
Krig sker mot en annan grupp. Att sänka människor i den egna gruppen är inte naturligt eftersom det äventyrar gruppens säkerhet.
Det går bra att leva utan att döda och förnedra andra. Sverige har inte varit i krig på hundratals år tex.
Och folk som förnedrar andra är på något sätt skadade, deras självkänsla lyfts när de trampar ner andra.
De är skadade och det är inget naturligt beteende.
Citera
2021-07-30, 18:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Så vi kommer lite närmare ett svar.

Kvinnor är ointelligenta kanske?

Låg självbevarelsedrift?

Nej, hur gör du den tolkningen?
Citera
2021-07-30, 18:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Lätt att säga, men när du är i en verklig situation, då kan man inte motstå.
Jag vet det . Jag vet att det är så. Och troligen vet du det också, men du förnekar det.

Jag har varit i den situationen ett flertal gånger. Jag avstår från att vara otrogen för att jag vet att min fru skulle bli jättesårad, men också för att jag inte behöver bekräftelsen. Det är jättelätt att inte knulla nån annan om man redan har ett förhållande.
Citera
2021-07-30, 18:37
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Krig sker mot en annan grupp. Att sänka människor i den egna gruppen är inte naturligt eftersom det äventyrar gruppens säkerhet.
Det går bra att leva utan att döda och förnedra andra. Sverige har inte varit i krig på hundratals år tex.
Och folk som förnedrar andra är på något sätt skadade, deras självkänsla lyfts när de trampar ner andra.
De är skadade och det är inget naturligt beteende.
Även i den egna gruppen så pågår en evig kamp om makten och åtrån och vi upphör aldrig med att försöka trycka ned andra.
Läs bara trådarna här.
Citera
2021-07-30, 18:38
Medlem
Queenofqueenss avatar
Det lättare att grusa er män när ni har en b-lle man kan kränka.
Citera
2021-07-30, 18:40
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jag har varit i den situationen ett flertal gånger. Jag avstår från att vara otrogen för att jag vet att min fru skulle bli jättesårad, men också för att jag inte behöver bekräftelsen. Det är jättelätt att inte knulla nån annan om man redan har ett förhållande.
Jag ratar också otrevliga as.
Men när ett förstklassigt tillfälle uppenbarar sig, då är det svårare.
Det händer inte så ofta dock.
Citera
2021-07-30, 18:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Även i den egna gruppen så pågår en evig kamp om makten och åtrån och vi upphör aldrig med att försöka trycka ned andra.
Läs bara trådarna här.

Trådarna här riktar sig mot dem som inte är med i den egna gruppen. I de flesta fall. I trådar där folk håller med vandra finns inte samma påhopp.
Citera
2021-07-30, 18:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag ratar också otrevliga as.
Men när ett förstklassigt tillfälle uppenbarar sig, då är det svårare.
Det händer inte så ofta dock.

Om man har ett bra förhållande med en kvinna man älskar så förstår jag inte varför man skulle vara intresserad av ett jävla ligg, hur snygg kvinnan än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in