2021-07-30, 17:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tror tvärtom. Jag tror att de som är mest benägna att använda munskydd faktiskt hejar på Greta, läser DN, vaccinerar sig, röstar mainstream, försvarar invandring, tror på värdegrund och så vidare. Det verkar gå hand i hand.

En vild gissning från min sida baserat på generell observation är att ca 20% motsätter sig ovan. Medan resten antingen bara följer med för att det är bekvämt eller faktiskt tror på sektens budskap.

Jag skulle vilja påstå att du har helt fel. Som du brukar ha. 78% har vaccinerat sig. DN har cirka 1 miljon unika besökare per vecka. S ligger på 25%. Behöver du fler siffror?
Citera
2021-07-30, 17:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Notera hur inlägget jag svarar på ser ut när jag använder begreppet sprutluder.
Några citat du säkert känner igen.
Verkar lite fixerat på sprutor och luder

Tack för att du testade vaccinet åt oss andra så vi slapp ta ett verkningslöst vaccin, sprutluder.

Hur jävla dumma i huvudet är ni sprutluder egentligen?

Men det kan väl inte vara så svårt att få folk att ställa upp i sådana experiment, där man fullvaccinerar och sedan avsiktligt smittar dem för att se effektiviteten?
Det finns ju massor folk här i tråden som villigt tar ett oprövat vaccin.
Ska vi kalla er sprutluder?

Endast riktiga idioter gör om samma misstag flera gånger och väntar sig ett annat resultat. Ta nu din tredje spruta och var tyst, herr Sprutluder.

Du tänker göra samma misstag igen, ta en ny spruta trots att de första två inte fungerade. Vet du vad det gör dig till?
Ett sprutluder.

Hörde ett sprutluder utanför vårdcentralen:
-Y’all got anymore of that vaxx?
Citera
2021-07-30, 18:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det du skriver gäller i USA. Men inte i Sverige, här blev det tvärtom av någon märklig anledning. Här är det de vänsterliberala partierna som har velat ha Tegnells flum, och högerpartierna som har velat ha hårdare restriktioner. Minns att Åkesson var den första partiledaren som vågade kritisera Tegnell!
Med flum så menar du sund vetenskap men ok.

Ja det finns dessa inslag i Sverige, mycket märkligt. Mitt förtroende för Åkesson föll som en sten när han började babbla om restriktioner hit och dit och min röst får han absolut inte tack vare det. Alla politiker som överhuvudtaget yttrar restriktioner har jag ett mycket djupt hat för och jag skämtar inte när jag säger att dessa förtjänar galgen. Vilket i Sverige gäller hela jävla riksdagen, trots att vi haft milda restriktioner. Ingen pardon finns för dessa människohatare
Citera
2021-07-30, 18:06
Medlem
Verkningslöst skitprat. Sluta dricka och posta sms på barer! Ni får COVID!
Citera
2021-07-30, 18:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag skulle vilja påstå att du har helt fel. Som du brukar ha. 78% har vaccinerat sig. DN har cirka 1 miljon unika besökare per vecka. S ligger på 25%. Behöver du fler siffror?
78% lämnar 22%, ungefär mitt estimat om 20%. Hur många unika besökare DN har per vecka säger ingenting. S är bara ett av många mongopartier i Sverige och utgör bara 25% av de övriga 80% exkluderat SD, även om SD också är mongo gällande covid.

Så 20% verkar stämma rätt bra grovt räknat. Räkna bort omyndiga och du har väl mellan 10-15% som kan tänka ordentligt? Eller ännu mindre. Jag är stolt en av dom
Citera
2021-07-30, 18:10
Medlem
PaoloRobertos avatar
Island säger att COVID-19-restriktioner kan hålla sig i 15 år

https://english.alarabiya.net/coronavirus/2021/07/30/Iceland-says-reintroduced-COVID-19-restrictions-may-stick-for-15-years
Citera
2021-07-30, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Du har lite svårt att skilja på matematiska storheter ser jag ...

Ska ta om det med pedagogik som passar din nivå. Du behöver bara läsa orden.

10% andel av de vaccinerade faller igenom skyddsnätet (I uk fall låt oss säga 10% av 45 Miljoner vaccinerade)

Det blir 4,5 miljoner just nu

Nu kommer det svåra :

Av dessa 4,5 miljoner som fallit igenom vaccinets skyddsnät hamnar en del på sjukhuset
Som i skrivande stund utgör 47 procent av alla som är inskrivna där

Comprende ?

LOL i guess dina egna asperger siffror + asperger räknande (utan källlor) exkluderar BBC's data från UK.GOV :

+6000 på sjukhus, 53 % av dessa är ovaccinerade. RIGHT NOW Bitch -got that.

Repeat :

+6000 på sjukhus RIGHT NOW, 53 % ovaccinerade - 100-53=47. Thats 47% VACCINERADE.

HA HA har du psykiskt sammanbrott pga surrande vid masten, är det därför du sitter med sci-fi påståendena? Du vet vaccinen + vaccinbeteendet, funkar - jävligt dåligt av uk's data att gå på.

Låt säga att 50% av de 47% vaccinerade på sjukhus endast har fått "en jab" eller fick båda men tidigt i Januari-Maj betyder alltså att 1500 = 2 sprutor.

~20% av 6000 Alltså 80% skydd.

Korellerar inte med den store satan Pfizer Deviltech som säger 90% agains severe disease.

Den där "we got this shit -it works".

Är total bullshit.

Uk kommer jabba ner minst 90% av befolkningen + boosterjabbar - so i guess shit will reveal.

Den sektika övertron till vaccin + försvaranda av huvudlösa "är vaccinerad" beteenden - är problemet.

Dina fascination för att slänga dig med "storheter" andra inte greppar, avslöjar du har ett obvious smalldick problem, ingen ide att diskutera med dig.

Rättelse luktar Fishy.

"allance earlier said at a news conference with Prime Minister Boris Johnson that 60% of people being admitted to hospital with COVID-19 have had two doses of vaccine"

"Correcting a statistic I gave at the press conference," Vallance said on Twitter. "About 60% of hospitalisations from COVID are not from double vaccinated people, rather 60% of hospitalisations from COVID are currently from unvaccinated people."

Chief scientific adviser corrects statement to make clear the 60% figure applies to the unvaccinated, not double vaccinated.

Alltså KAN det handla om 40% "double jabbed", en sak är säker -de är väldigt hemlga med vaccinationsdata på de som är inlagda.
Senast redigerad av snuttis 2021-07-30 kl. 18:27.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Fick ett ovanligt PM från en användare där jag ifrågasatt hans arbetsplats!

"Vill du ses irl eller?

Så hanterar vi detta problem som du verkar ha med vart jag jobbar."

Kul kille!

Låter som ett hot?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Är det inte lite skönt? Börjar även inte din hysteri släppa lite? Andas in, andas ut.

Jo, jag rör mig relativt fritt ute i samhället nu. Kan ändå inte låta bli att förundras över hur folk förhåller sig till viruset. På vissa ställen kan man packa ihop hur mycket folk som helst. På andra ställen är det skitnoga med avstånd. På vissa (de flesta ställen uppträder butikspersonal som om det inte fanns något virus). På andra ställen gömmer de sig bakom plexiglasskivor, men bär ändå munskydd och visir. Har dock full respekt för folks fruktan för viruset, för visst är det en otäck farsot vi har att göra med.

Är dock själv fullvaccinerad sedan början av sommaren. Återstår att se hur pass långvarigt skydd det ger. Hade känts bra med en tredje spruta nu under den tidiga hösten.
Citera
2021-07-30, 18:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
De här munskydden som de allra flesta använder och de man blir ombedd att använda vid exempelvis besök på vårdinrättning, är ju värdelösa, Dessutom bidrar alla ni maskförespråkare direkt eller indirekt till en enorm belastning på miljön:

1.6 miljoner engångsmasker hamnade i haven 2020. TDetta motsvarar ungefär 5,500 ton av plastföroreningar:
https://twitter.com/disclosetv/status/1421045182729015296

Så oerhört onödigt.

Munskyddsförespråkarna/användarna verkar ju också vara ungefär samma folk som har klimatångest och ägnar sig åt klimatpropaganda eller är anhängare av Fridays For Future samt #KavlaUpp, libtards osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Din länk fungerar inte. Men jag misstror dig inte att underutvecklade folk slänger sina munskydd ungefär som de slänger plast.

Jag tror inte att särskilt många som använder munskydd hejar på Greta eller läser DN.

Citat:
Jag tror tvärtom. Jag tror att de som är mest benägna att använda munskydd faktiskt hejar på Greta, läser DN, vaccinerar sig, röstar mainstream, försvarar invandring, tror på värdegrund och så vidare. Det verkar gå hand i hand.

En vild gissning från min sida baserat på generell observation är att ca 20% motsätter sig ovan. Medan resten antingen bara följer med för att det är bekvämt eller faktiskt tror på sektens budskap.
Jag tror att de som har lite bättre förståelse och/eller högre utbildning har tilltro till vetenskapen med lite sund skepsis, medan de som tror att ett munskydd som väger 3 gram (mest papper) släpper ut 3,4 gram plast har lite uppförsbacke.

Ungefär där ligger nog likheten/skillnaden mellan de som tror på och de som förnekar corona/covid och förändringen av klimatet, naturligtvis med vissa undantag.
Citera
2021-07-30, 18:20
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, jag rör mig relativt fritt ute i samhället nu. Kan ändå inte låta bli att förundras över hur folk förhåller sig till viruset. På vissa ställen kan man packa ihop hur mycket folk som helst. På andra ställen är det skitnoga med avstånd. På vissa (de flesta ställen uppträder butikspersonal som om det inte fanns något virus). På andra ställen gömmer de sig bakom plexiglasskivor, men bär ändå munskydd och visir. Har dock full respekt för folks fruktan för viruset, för visst är det en otäck farsot vi har att göra med.

Är dock själv fullvaccinerad sedan början av sommaren. Återstår att se hur pass långvarigt skydd det ger. Hade känts bra med en tredje spruta nu under den tidiga hösten.

Ja jag upplever det nog på samma sätt.

Var inne och skulle byta en tryckspruta på Jula i Linköping för några dagar sen.
Helt sjukt med folk då vid 13-30 !

Hoppade Jula och åkte runt. Hela Ikanoparkeringarna var fulla. Värre än någonsin. Vakterna utanför Ikano och Ikea var borta och därför inga köer utanför som tidigare.

Många verkar tro att det är över...
Citera
2021-07-30, 18:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
78% lämnar 22%, ungefär mitt estimat om 20%. Hur många unika besökare DN har per vecka säger ingenting. S är bara ett av många mongopartier i Sverige och utgör bara 25% av de övriga 80% exkluderat SD, även om SD också är mongo gällande covid.

Så 20% verkar stämma rätt bra grovt räknat. Räkna bort omyndiga och du har väl mellan 10-15% som kan tänka ordentligt? Eller ännu mindre. Jag är stolt en av dom

När du har räknar bort folk som inte kan ta vaccinerna, unga och folk som inte på andra sätt kan ta dessa så sitter du där med dina 5% och tror att du är smartare än 95%. Vilket tyder på en kraftig Dunning-Kruger störning. Men jag önskar dig lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in