2021-07-30, 16:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Oj nu bytte du argument från munskydd till något annat. Festligt.

Om nu EU planerade vaccinationspass innan Covid, kan man då säga att det var EU som låg bakom pandemin? Bill Gates, Soros, Rothschilds och Fauci har alltså inget att göra med det hela?

Raljera du dit arsle... intressant lista på namn du dragit upp.. vem är det, dina uppdragsgivare/ägare?

Förövrigt.. allt hänger ihop.. munskydd, vaccinationspass, globalister som inrättat EU som verktyg för att driva fårskocken.. fungerer alldeles utmärkt märker jag
Citera
2021-07-30, 16:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Smittsamt och farligt är inte direkt synonymer. Hur står det till med svenskan egentligen?

Exakt så.. så varför kopplar allt ni Vaccinationslobbyister att smittan skall vara något farligt därav massvaccinering ända ner i 12års åldern
Citera
2021-07-30, 16:49
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Antipresident Biden ger Trump cred för vaccinen. New York Times skriver att vaccinen inte verkar fungera. Astra Zeneca funderar på att dra sig ur vaccinbranschen enligt reuters. Fullvaccinerade smittar fullvaccinerade världen över, gain of function är ett faktum. Kvinnor rapporterar menstruationsstörningar av vaccin(#BelieveAllWomen).

Jag gillar åskoväder, det här ser ut som en perfekt storm.

Ja, det ser inte ljust ut för förespråkarna av vaxxet/deltagarna i det medicinska experimentet AKA labbråttorna.
Citera
2021-07-30, 16:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Exakt så.. så varför kopplar allt ni Vaccinationslobbyister att smittan skall vara något farligt därav massvaccinering ända ner i 12års åldern

Smittan kan vara farlig. Precis som TBC, TBE eller andra åkommor.
Citera
2021-07-30, 16:52
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Smittan kan vara farlig. Precis som TBC, TBE eller andra åkommor.

Kan.. men är inte..

Hade ni jämfört smittokurvorna med antalet intensivvårdade och avlidna hade ni sett att hela Alarmismen är starkt överdriven..
Citera
2021-07-30, 16:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Kan.. men är inte..

Hade ni jämfört smittokurvorna med antalet intensivvårdade och avlidna hade ni sett att hela Alarmismen är starkt överdriven..

Kollar man på antal smittade, svåra komplikationer och antal döda så är det något att ta på allvar. Såvida man inte är morbid och tycker det är bra att folk lider och dör.
Citera
2021-07-30, 16:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Kan.. men är inte..

Smittsam men inte dödligt för yngre utan underliggande sjukdom eller vaccinerade.

Det är därför vi inte har så många på IVA och Fonus.

Vaccinet fungerar som det ska!

Jobbigt för ovaccinerade och yngre med sjukdomar...
Citera
2021-07-30, 16:56
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Titta på kurvorna för UK. Jag har redan visat dom flera gånger. Trots väldigt många smittade så sticker inte antalet inläggningar iväg.

Din graf säger inte mycket. I augusti 2020 så hade vi knappt någon smittspridning alls i Sverige. Nu är den definitivt på väg upp.

När stack det iväg 2020? Var väl i slutet av september?
Absolut, jag säger inte att vaccinet inte kommer visa viss effekt framöver. Det kommer den säkert. Men hittills, så tycker jag det är ohederligt att påstå att vi i Sverige kan påvisa någon effekt. Det kommer isåfall visa sig till hösten/vintern.

Självklart hoppas jag att vaccinet är den gåva från ovan som alla säger att den är, men det ser verkligen inte lovande ut. Om man hoppas på ett liv utan booster shots och diverse godtyckliga restriktioner framöver så lär man bli besviken.
Citera
2021-07-30, 16:57
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Antipresident Biden ger Trump cred för vaccinen. New York Times skriver att vaccinen inte verkar fungera. Astra Zeneca funderar på att dra sig ur vaccinbranschen enligt reuters. Fullvaccinerade smittar fullvaccinerade världen över, gain of function är ett faktum. Kvinnor rapporterar menstruationsstörningar av vaccin(#BelieveAllWomen).

Jag gillar åskoväder, det här ser ut som en perfekt storm.

Får ni på trollfabriken aldrig ledigt?
Är ni måhända insvetsade i en diktatur någonstans?
Citera
2021-07-30, 16:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Absolut, jag säger inte att vaccinet inte kommer visa viss effekt framöver. Det kommer den säkert. Men hittills, så tycker jag det är ohederligt att påstå att vi i Sverige kan påvisa någon effekt. Det kommer isåfall visa sig till hösten/vintern.

Självklart hoppas jag att vaccinet är den gåva från ovan som alla säger att den är, men det ser verkligen inte lovande ut. Om man hoppas på ett liv utan booster shots och diverse godtyckliga restriktioner framöver så lär man bli besviken.
Alternativet ovaccinerad är ju ändå det sämsta....
Citera
2021-07-30, 17:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är inte svårt att plocka fram kurvor som inte visar något alls, det svåra är att plocka fram de kurvor som visar något.
De kurvor du hänvisar till visar varken att vaccin fungerar eller att det inte fungerar.
Precis, de visar ingen signal alls. Alltså kan vi i Sverige inte säga att vi kan visa på någon effekt ännu. Den datan jag visade är den datan som betyder något, IVA och dödsfall. Allt annat är brus. Om vi i höst/vinter får höga smittotal (vilket vi såklart kommer få för vi testar som galningar) men dödsfall och IVA ligger på normala nivåer och om det är fler ovaccinerade som råkar illa ut i relation till vaccinerade i relevanta åldersgrupper och om man kan bekräfta att dessa är utan tvivel pga covid, ja DÅ kan vi diskutera ifall vaccinet haft nytta.

Men inte tills dess
Citera
2021-07-30, 17:03
Bannlyst
Antalet smittade av Delta / UK = närmre ~40 000/dag.

Dör närmre ~100/dag.

I DET läget - släpper UK på SAMTLIGA restriktioner.

Är alla dessa ovaccinerade? Även om de vore -är det plötsligt "jahapp inte vaccinerad in med den i ugnen/kvarnen" som gäller om citizens "aint vaccinated". WTF THO.

UK.GOV doent give a shit about people lol -follow the example. VAX/OR öppna skottpengar/be killed/skyll dig själv. LMAO. På detta skyddar vaccinen till mellan 70-90 %, 10-30% svinn "nowwamean", dessa skyddas inte genom smittskyddsåtgärder. ALLT kastas för the holy vaccin.

Människor -smittskyddsåtgärder.

Hur länge kan man hävda "vaccinen funkar" när det obviously är "Är ju vaccinerad ju" - "lets begin living with this virus" - beteendet är det som inte funkar.

Dvs att som "vaccinerad" normalisera att sprida smitta/bli smittad.

WORLDS JUST STARTED WORLD LARGEST WERE VACCINATED LETS SPREAD THIS SHIT EVENT.

Barrington Levy - "Dont run away (Here i Come)"

https://www.youtube.com/watch?v=Au_W5MlXEcs
Senast redigerad av snuttis 2021-07-30 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in