2021-07-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Och nu begär clown-possen mycket mer:” The latest subpoena demands that the county turn over the envelopes from all mail-in ballots or images of them, network routers and traffic logs, detailed voter registration records with change histories, and records related security breaches of election systems.”
Ett sådant agerande är ju inte till för att hitta valfusk utan för att tja förhala eller bara jävlas i största allmänhet. För fanns ett storskaligt valfusk så hade det ju hittats och redovisats för längesedan. Men nu finns ju inget organiserat valfusk så då får man fabulera och säga man letar ända in i kaklet, allt för att ha ryggen fri den dagen eller natten Trump löper amok av besvikelse.

Skamlig att missbruka demokratin och släpa den och det parti dom representerar i smutsen som ju dessa s.k republikaner gör.
2021-07-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Problemet är att de är partiska.
Ja, och att USA i praktiken alltid varit ett tvåpartisystem, med massor av politiskt tillsatta poster - det gör det förstås svårare att upprätthålla tanken på objektivt arbetande myndigheter och nämnder kring ett infekterat val.
2021-07-30, 14:22
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Anledningen att man inte ska få tillgång till routerloggarna är att:

1. Det finns inget syfte. Loggarna är helt onödiga för att genomföra en audit och bidrar inte med något.

2. Det är en säkerhetsrisk för countyt att lämna ut dessa loggar.

3. Det är ett enormt jobb att ta fram alla dessa loggar för alla countyts routers.

1. Får dom rejält betalt så behöver dom inte tänka på nyttan.

2. Det gäller att maska rejält I dokumenten så att inte sekretessen äventyras.

3. Får dom rejält betalt så låter det sig göras.

4. Sushi Ninjas är inte beredda att betala.

Mike Pensé
2021-07-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ett sådant agerande är ju inte till för att hitta valfusk utan för att tja förhala eller bara jävlas i största allmänhet. För fanns ett storskaligt valfusk så hade det ju hittats och redovisats för längesedan. Men nu finns ju inget organiserat valfusk så då får man fabulera och säga man letar ända in i kaklet, allt för att ha ryggen fri den dagen eller natten Trump löper amok av besvikelse.

Skamlig att missbruka demokratin och släpa den och det parti dom representerar i smutsen som ju dessa s.k republikaner gör.

Dessutom; eftersom ett så massivt material tar lång tid att granska så är det ju en perfekt ursäkt för att dra ut på tiden att lämna sin rapport.
2021-07-30, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
När ska du lägga uoo inspelningarna på Trumps kisslekar i Moskva?
Jag visste inte att det existerar. Men det glädjer mig att du är övertygad om att det existerar. Hittar jag hans golden shower scen så lovar jag att lägga upp det i relevant tråd.
2021-07-30, 14:53
Medlem
Citat:
När ska du lägga uoo inspelningarna på Trumps kisslekar i Moskva?
Vi har tyvärr ingen hotline till KGB:s eller FSB:s ledning - har du?
2021-07-30, 15:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
I november fanns det riktigt många bevis. Var tog de vägen egentligen??

Arizonas audit kommer med resultat i nästa månad. Och det är ju på tiden, så här, nära ett år senare.

Det här är helt obekräftade rykten men jag skriver ändå, överste Phil Waldron ska tydligen vara inblandad i Mike Lindells PCAP:s. Det vore fantastiskt om det är sant, den där Waldron måste vara rik på sitt scammande. Jag skriver först och letar information sen!
2021-07-30, 15:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Då är vi tillbaka till det gamla argumentet, dvs ni kan inte ifrågasätta denna begäran i sig, utan ifrågasätter andra saker, som motiv och profissionalism hos dess undersökare.

Vad är problemet med att låta några ev partiska aktörer göra en granskning av en virtuell kopia av loggar etc.
Om man bara ger dem virtuell access så kan ni alltid verifiera ev upptäckter de gör mot orginalet så att deras underökning stämmer med verkligheten om de nu mot förmodan hittar något problem.

Dvs om de får virtuell acess eller kopia av datan då försvinner möjligheten att de kan trixa med bevis etc (förmodar jag ).
Det borde ge båda sidor en säkerhet att det genomförs korrekt och vi eleminerar samtidigt möjligheten att data kan manipuleras.

Demokratiska beslut behöver inte alltid bli korrekta, men det är bättre att följa dem än att hitta på sina egna regler och om det sedan kostar lite extra att göra en virtuell kopia så verkar det ett rimligt alternativ tycker jag.

edit: och konstnaden kan skickas till undersökarna givetvis

Det är väldigt viktigt att ett företag kan garantera säkerheten på sakerna som undersöks. Att företagen inte är partiska överhuvudtaget är också ett problem, men det är såklart säkerheten som ingen vill riskera. Förstår inte riktigt varför det är ett problem?
2021-07-30, 15:14
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det här är helt obekräftade rykten men jag skriver ändå, överste Phil Waldron ska tydligen vara inblandad i Mike Lindells PCAP:s. Det vore fantastiskt om det är sant, den där Waldron måste vara rik på sitt scammande. Jag skriver först och letar information sen!

Siister, du finner det icke märkligt att du skapar dina egna stories här som du därefter letar information kring ? Antar att du redan har det du frågar efter, Dvs en koppling vilket i sig är helt oväsentligt.

Phil Waldron är ju för övrigt en sanningskälla så vad som skulle vara fel i att han tidigare militär med djupa cyberkunskaper skulle assisterat Herr Lindell förstår man ej heller.

Här är ett bra klipp med Phil Waldron kanske bättre att låta envar bestämma huruvida han låter förnuftig eller ej.

Welcome to the information war
https://rumble.com/vkf36l-col.-phil-waldron-welcome-to-the-information-war.html
Senast redigerad av CapsLock99 2021-07-30 kl. 15:17.
2021-07-30, 15:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Siister, du finner det icke märkligt att du skapar dina egna stories här som du därefter letar information kring ? Antar att du redan har det du frågar efter, Dvs en koppling vilket i sig är helt oväsentligt.

Phil Waldron är ju för övrigt en sanningskälla så vad som skulle vara fel i att han tidigare militär med djupa cyberkunskaper skulle assisterat Herr Lindell förstår man ej heller.

Här är ett bra klipp med Phil Waldron kanske bättre att låta envar bestämma huruvida han låter förnuftig eller ej.

Jag skrev att det var obekräftade rykten, men blev så spänd av blotta tanken att jag skrev det ändå! Waldron är en av mina favoritexperter, han är helt obegåvad! Och sådana som du skriver "Phil Waldron är ju för övrigt en sanningskälla". Det är helfestligt!

Men jag lovar på heder och samvete att be om ursäkt om Waldron inte är inblandad i Mike Lindells kommande show

1. List of precincts with over 100% turnout is false
Waldron, who said he worked with a team that's been studying "election manipulation," told lawmakers there were 10 Michigan precincts with 100% turnout and six precincts that recorded over 120% voter turnout.

On its face, the claim is dubious because bipartisan boards of canvassers in every county examine numbers on tracked voters and tracked ballots before certifying the results.

Waldron appeared to be referencing data included in a report from a Texas resident named Russell Ramsland. That document also lists six precincts with 120% turnout or more in Michigan. But it doesn't identify specific precincts. Instead, it lists cities or townships where they were supposedly located.

According to the document, there was a precinct in North Muskegon with 781% turnout and a precinct in Muskegon with 205% turnout. The certified and publicly posted results in Muskegon County clearly refute, however, Waldron's claim.

North Muskegon has two precincts. The highest turnout there was 82%. The City of Muskegon has 14 precincts. The highest turnout in any of them was 83%.

There is no chance a county board of canvassers would allow a precinct to be certified with 781% turnout, said Jeanne Pezet, elections coordinator for Muskegon County.

Mistakes can and have happened that might lead to turnout rates appearing to be above 100% in "unofficial" results, but they are caught and corrected before the tallies are certified, she said.

“Everything is unofficial until the canvassers complete their work," Pezet explained.

2. 'Physically impossible' conclusion off base
Waldron also told lawmakers that there were four spikes in vote-count additions that exceeded what was "physically" possible for tabulation machines to process over specific time periods.

But election officials and experts widely rejected his claim in social media posts, noting that there were time differences between when results are released and when they actually are processed by tabulators.

"This data was from Dominion and published in open source," Waldron told lawmakers.

Ottawa County Clerk Justin Roebuck, a Republican, tweeted that Waldron didn't understand how election results are updated on county websites.

"Remember — the counting machines are not connected to the internet — therefore the data must be brought to separate computers to be released to the reporting websites," the clerk posted.

Chris Thomas, Michigan's longtime former elections director, tweeted, "Colonel Waldron is not up to speed on election results reporting."

5 december 2020
https://www.detroitnews.com/story/news/politics/2020/12/04/why-8-claims-rudy-giulianis-michigan-witnesses-dont-add-up/3824210001/
2021-07-30, 15:38
Medlem
Citat:
Dåligt exempel då Trump slog rekord vilket jag inte tror Le Pen gjorde eller tror du hon gjorde det?

Jo, 2002 fick han 16,9% i första omgången och 17,8% i andra omgången. 2002 var enda gången som LePen dels gick till andra omgången i valet, dels var dessa båda omgångar de enda tillfällen han nådde över 15%. Första försöket, 1974, fick han bara 0,4%. Så han satte i princip 3 rekord i samma val.
2021-07-30, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Var är Frankfurt servern?
Vem sköt Gina haspell?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in