Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Biden har enligt hans anhängare fått 81 miljoner röster. Detta är mer än någon annan President, långt många fler miljoner än exempelvis Obama. Detta betyder att Obama som lyckades nå obemedlade att rösta och alla andra samhällsklasser har Biden fullständigt krossat. Biden har närmare 11.5miljoner fler röster än Obama 2008 som vann med hittills obesegrade 69.5miljoner röster. Betänk nu att en dement man, som gör massor av grodor i TV dagligen helt utan tittare (!) slår Obama med hela 11.5miljoner röster eller ca 16.5% bättre resultat.
Detta gör att Biden krossat alla tidigare rekord i alla samhällsklasser. Innebär också att han slagit rekord i folk som vill se karln på vägen även fast detta bara är en del av hans enorma röstvolym..
Biden skall således ha stora mängder människor efter vägarna då han vunnit fler av dessa röster, vare sig han vill eller inte. Biden skall dessutom ha enorma mängder en timme från Scranton där han växte upp. Detta är Bidens "hoods".
Varför sker då inte detta, varför har Trump fler människor efter vägarna i Bidens hemmakvarter ? För att han vunnit så många fler röster.
Biden beräknas ej slagit Hillary 2016 som fick nära 66miljoner röster.
Trump beräknas ha nånstans 80-85 miljoner röster
Men du måste försöka inse att alla som var emot Trump röstade på Biden. Det innebär inte att de gillar Biden eller ens tycker att han är bra. De tycker helt enkelt bara att Biden är bättre (och mer normal som president) än Trump och ville man bli av med Trump så var det bara att rösta på Biden. Då kan det bli många röster.
Glöm inte bort Frankrike år 2002. Den konservativa kandidaten Jacques Chirac vann med 82% av rösterna. Franskt rekord i segermarginal. Och det ska jämföras med att han fick knappt 20% i första valomgången. Från valomgång 1 till den andra omgången ökade antalet röster på Chirac från 5,6 miljoner till 25,6 miljoner. En extrem ökning på bara några veckor. Den populäraste presidenten någonsin i Frankrike? Nej, resultatet var enbart en effekt av att valets andra omgång stod mellan Chirac och Nationella Frontens J-M Le Pen. Det medförde att den franska vänstern och kommunisterna närmast mangrant gick och röstade på högermannen Chirac för att säkerställa att presidentposten åtminstone gick till en "vanlig" högerman och inte till Le Pen. Men hyllade alla dessa 82% då sin president? Nej, snarare tvärtom; många röstade på honom med klädnypor på näsorna för de tyckte att själva valsedeln stank så fruktansvärt.
Hade jag varit amerikan hade jag också röstat på Biden (eller i princip vem som helst) bara för att slippa Trump. Men det innebär inte att jag skulle ha gått på möten före valet eller stått längs gatorna när Biden är i stan. Han inspirerar mig inte det minsta. Fast helst, om jag hade varit amerikan så skulle jag ha uppskattat om det funnits ett sätt att rösta bort Trump utan att behöva välja Biden, men den metoden finns ju tyvärr inte. Och det var nog så många amerikaner såg på saken.