2021-07-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Det har funnits rapporter om att röstningssystemi Maricopa County har haft fysisk access till wifi möjligheter, men det betyder givetis inte att dessa möjligheter varit aktivt använda*1.
Det vore dock önskvärt att en granskning skulle verifiera om dessa wifi möjligheter har används eller inte och jag förmodar att det vore logiskt att då begära access till allmänna router loggar för att verifiera om så är fallet eller inte.
En sådan begäran verkar ha gjorts från cyber ninjas håll, men det verkar inte som om loggar har tillhandahållts (AZ Election Audit Update Senate Hearing in Maricopa County *2 ..... 33:20 in i samtalet direkt länk vore *3).

*1:: https://www.abc15.com/news/state/is-maricopa-county-audit-connected-to-the-internet-wi-fi-router-found-on-site-raises-concerns
*2:: https://www.rev.com/blog/transcripts/arizona-state-senate-hearing-on-the-2020-election-audit-in-maricopa-county-july-15
*3:: https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75

Jag har försökt få någon av alla personerna som är emot en undersökning att svara på varför man inte skall få tillgång till router loggarna eftersom det verkar som om säkerheten på datorerna inte sköts på det sätt man borde förvänta sig.

Jag har hittills inte hört något vettigt svar på den frågan tyvär.
2021-07-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vad Biden känner är ganska oväsentligt. Försök använda lite logik nu, vet att du har svårt för det men ge det ditt dagliga försök..

Biden har enligt hans anhängare fått 81 miljoner röster. Detta är mer än någon annan President, långt många fler miljoner än exempelvis Obama. Detta betyder att Obama som lyckades nå obemedlade att rösta och alla andra samhällsklasser har Biden fullständigt krossat. Biden har närmare 11.5miljoner fler röster än Obama 2008 som vann med hittills obesegrade 69.5miljoner röster. Betänk nu att en dement man, som gör massor av grodor i TV dagligen helt utan tittare (!) slår Obama med hela 11.5miljoner röster eller ca 16.5% bättre resultat.

Detta gör att Biden krossat alla tidigare rekord i alla samhällsklasser. Innebär också att han slagit rekord i folk som vill se karln på vägen även fast detta bara är en del av hans enorma röstvolym..

Biden skall således ha stora mängder människor efter vägarna då han vunnit fler av dessa röster, vare sig han vill eller inte. Biden skall dessutom ha enorma mängder en timme från Scranton där han växte upp. Detta är Bidens "hoods".

Varför sker då inte detta, varför har Trump fler människor efter vägarna i Bidens hemmakvarter ? För att han vunnit så många fler röster.

Biden beräknas ej slagit Hillary 2016 som fick nära 66miljoner röster.
Trump beräknas ha nånstans 80-85 miljoner röster
Logik är inte din staka sida va? Du verkar tyvärr ha fastnat i någon form av sifferexercis där du totalt glömmer alla andra faktorer som avgör ett val.
Men nu låter vi valförloraren Trump glädja sig åt sina fantastiska tittarsiffror och sin enorma publik då det begav sig. Biden stackarn får väl trösta sig med att han i alla fall vann presidentvalet.
2021-07-30, 09:19
Medlem
Citat:
Biden har enligt hans anhängare fått 81 miljoner röster. Detta är mer än någon annan President, långt många fler miljoner än exempelvis Obama. Detta betyder att Obama som lyckades nå obemedlade att rösta och alla andra samhällsklasser har Biden fullständigt krossat. Biden har närmare 11.5miljoner fler röster än Obama 2008 som vann med hittills obesegrade 69.5miljoner röster. Betänk nu att en dement man, som gör massor av grodor i TV dagligen helt utan tittare (!) slår Obama med hela 11.5miljoner röster eller ca 16.5% bättre resultat.

Detta gör att Biden krossat alla tidigare rekord i alla samhällsklasser. Innebär också att han slagit rekord i folk som vill se karln på vägen även fast detta bara är en del av hans enorma röstvolym..

Biden skall således ha stora mängder människor efter vägarna då han vunnit fler av dessa röster, vare sig han vill eller inte. Biden skall dessutom ha enorma mängder en timme från Scranton där han växte upp. Detta är Bidens "hoods".

Varför sker då inte detta, varför har Trump fler människor efter vägarna i Bidens hemmakvarter ? För att han vunnit så många fler röster.

Biden beräknas ej slagit Hillary 2016 som fick nära 66miljoner röster.
Trump beräknas ha nånstans 80-85 miljoner röster

Men du måste försöka inse att alla som var emot Trump röstade på Biden. Det innebär inte att de gillar Biden eller ens tycker att han är bra. De tycker helt enkelt bara att Biden är bättre (och mer normal som president) än Trump och ville man bli av med Trump så var det bara att rösta på Biden. Då kan det bli många röster.

Glöm inte bort Frankrike år 2002. Den konservativa kandidaten Jacques Chirac vann med 82% av rösterna. Franskt rekord i segermarginal. Och det ska jämföras med att han fick knappt 20% i första valomgången. Från valomgång 1 till den andra omgången ökade antalet röster på Chirac från 5,6 miljoner till 25,6 miljoner. En extrem ökning på bara några veckor. Den populäraste presidenten någonsin i Frankrike? Nej, resultatet var enbart en effekt av att valets andra omgång stod mellan Chirac och Nationella Frontens J-M Le Pen. Det medförde att den franska vänstern och kommunisterna närmast mangrant gick och röstade på högermannen Chirac för att säkerställa att presidentposten åtminstone gick till en "vanlig" högerman och inte till Le Pen. Men hyllade alla dessa 82% då sin president? Nej, snarare tvärtom; många röstade på honom med klädnypor på näsorna för de tyckte att själva valsedeln stank så fruktansvärt.

Hade jag varit amerikan hade jag också röstat på Biden (eller i princip vem som helst) bara för att slippa Trump. Men det innebär inte att jag skulle ha gått på möten före valet eller stått längs gatorna när Biden är i stan. Han inspirerar mig inte det minsta. Fast helst, om jag hade varit amerikan så skulle jag ha uppskattat om det funnits ett sätt att rösta bort Trump utan att behöva välja Biden, men den metoden finns ju tyvärr inte. Och det var nog så många amerikaner såg på saken.
Senast redigerad av Auric 2021-07-30 kl. 09:28.
2021-07-30, 09:48
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag har försökt få någon av alla personerna som är emot en undersökning att svara på varför man inte skall få tillgång till router loggarna eftersom det verkar som om säkerheten på datorerna inte sköts på det sätt man borde förvänta sig.

Jag tror att det är möjligt att få ut utskrifter av aktivitetsloggar från dom routrar som är aktuella. Jag tror inte problemet är där utan snarare att SushiNinjas inte efterfrågat sådana rapporter. Att släcka ner ett helt countys nätverk för att rent fysiskt flytta routrar tror jag är långsökt.

Mike Gates
2021-07-30, 09:55
Medlem
Citat:
Arizonas senat har sänt en Subpoena till Maricopa Board of Supervisors.

Ger man ej över bevisen (routers etc) får man acceptera bli släpad till häktet.

DET ÄR SKARPT LÄGE. Notera att våra vänstervridna vänner här frågar varför det tar tid. Detta är ett exempel.

Här är den.
https://pasteboard.co/KdsEYuA8.jpg

Lögn lögn lögn.

Det är två clowner som leker clown posse på egen hand.

”Two top Republicans in the Arizona Senate issued two new subpoenas late Monday for materials from the 2020 election”
” The new subpoenas are not likely to resolve the impasse, and the Senate may struggle to enforce them. Fann does not have the power on her own to hold county officials in contempt if they ignore the demand for documents. The Senate is not in session, and Fann lacks the 16 votes she’d need to hold officials in contempt, which would open the door for their arrest.”

https://apnews.com/article/joe-biden-government-and-politics-arizona-senate-elections-election-2020-e7e26601f50611195fd47a3ffb9 2c311
2021-07-30, 10:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag tror att det är möjligt att få ut utskrifter av aktivitetsloggar från dom routrar som är aktuella. Jag tror inte problemet är där utan snarare att SushiNinjas inte efterfrågat sådana rapporter. Att släcka ner ett helt countys nätverk för att rent fysiskt flytta routrar tror jag är långsökt.

Mike Gates

Det är klart de kan få utskriften av loggarna. Men jag tror att de redan från början förstod att de inte skulle kunna få routrarna. Därför ”skapade” de denna situation för att kunna ”ropa varg”.

Självfallet lämnar man inte ut några routrar, som antingen skulle stänga ner hela countyt, alternativt skulle tvinga dem att köpa nya routrar. Ninjorna har ju dessutom i sitt avtal med sina uppdragsgivare mycket tydligt påtalat att de inte tar något ansvar för material och maskiner som överlämnas till dem i samband med auditen. Om något inträffade så skulle med andra ord Maricopa County stå med Svarte Petter, och dessutom få betala för det.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-07-30 kl. 10:11.
2021-07-30, 10:53
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är klart de kan få utskriften av loggarna. Men jag tror att de redan från början förstod att de inte skulle kunna få routrarna. Därför ”skapade” de denna situation för att kunna ”ropa varg”.

Så är det. Den dåliga kommunikationen har skapat ett problem som det finns lösningar på. Anledningen till den medvetet dåliga kommunikationen är att kunna ställa mössorna favoritfråga; "Ser inte detta konstigt ut?" Hade jag varit en SushiNinja hade jag köpt routrarna en och en och även installerat nya efterhand. Det hade inte kostat mer än några miljoner dollar. Det går ju inte att släcka ett county tillbaka till stenåldern bara för att.

Mike Gates
2021-07-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Snälla, kan vi få höra vad som hände med servern? Du har liksom bara struntat i servern trots dess viktiga
Innehåll. Så sluta ”vi kommer höra
Mycket om sk
PCAPs…” då vi vill veta vad som hände med tysk-servern.
Gärna också allt annat som serverades som rykande pistoler i stort sett varje timme dygnet runt. Suspekta lastbilar, suspekt agerande vid rösträkningar, misstänkta brevlådor och pompösa tal om toksäkra bevis finns för ett omfattande valfusk färdiga att lägga fram av högst trovärdiga vittnen. Vad hände? Krutröken har lagt sig sedan länge och ?????
Att sedan "förebilden" Giuliani stod framför en porrbutik och försökte verka trovärdig var väl det som tog knäcken på just trovärdighet i Trumpagänget. Man skrattar än idag åt hans agerande särskilt i konservativa kretsar.
2021-07-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Så är det. Den dåliga kommunikationen har skapat ett problem som det finns lösningar på. Anledningen till den medvetet dåliga kommunikationen är att kunna ställa mössorna favoritfråga; "Ser inte detta konstigt ut?" Hade jag varit en SushiNinja hade jag köpt routrarna en och en och även installerat nya efterhand. Det hade inte kostat mer än några miljoner dollar. Det går ju inte att släcka ett county tillbaka till stenåldern bara för att.

Mike Gates

Detta kan vara delvis sant (har ingen information som säger att det är falskt och det verkar vara väldigt realistiskt scenario), dock så är det i alla fall inte en fullständigt beskrivning av siuationen, om nu transcription från Maricopa hearingen nu var korrekt dvs, jag citerar från

https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75

Citat:
I think, if I'm going to put these in order of criticality, we have not received the router configuration files. We have not received a router data. And Mr. Bennett and myself were in multiple conversations with county officials, in which they had agreed to provide that information to us. We had actually entered into a compromise with the county, in which they would provide us with virtual access to that data, in addition to providing us with splunk NetFlow data, with a time period of approximately 90 days prior to the election and 60 days after the election. And we had agreed to that. We have not received that due to a response from the county in May, stating that they would not provide that because the data would compromise law enforcement operations, and would also potentially compromise PII information of Maricopa county residents that had not already been turned over as part of the audit request.

Dvs enligt hearingen så ser det alltså ut som om en ursprunglig efterfrågan kan ha varit fysisk access till servrar som ev har diskuterats med personer från Maricopa och som sedemera ändrats till en begäran om virtuell access till loggar och configuration av servrar.
2021-07-30, 12:26
Medlem
Citat:
Detta kan vara delvis sant (har ingen information som säger att det är falskt och det verkar vara väldigt realistiskt scenario), dock så är det i alla fall inte en fullständigt beskrivning av siuationen, om nu transcription från Maricopa hearingen nu var korrekt dvs, jag citerar från

https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75

Dvs enligt hearingen så ser det alltså ut som om en ursprunglig efterfrågan kan ha varit fysisk access till servrar som ev har diskuterats med personer från Maricopa och som sedemera ändrats till en begäran om virtuell access till loggar och configuration av servrar.

Och nu begär clown-possen mycket mer:” The latest subpoena demands that the county turn over the envelopes from all mail-in ballots or images of them, network routers and traffic logs, detailed voter registration records with change histories, and records related security breaches of election systems.”
2021-07-30, 12:37
Medlem
Citat:

Det är i alla fall jävligt mycket begärt från ett brevlådeföretags sida, en firma utan någon tidigare erfarenhet alls av sådana här audits och som tycks ha headhuntats av republikanerna i AZ:s senat för att firmans chef redan tidigare hade indikerat att han köpte teorin om "the stolen election" och alltså kunde förväntas ställa upp på vad GOP-AZ ville ha.

Men jag bedömer att många av republikanerna och deras fans är instinktivt emot varje hänvisning till att "den här verksamheten måste skötas av kunnigt folk, av proffs och enligt på förhand satta regler" - vare sig det handlar om fasta datornätverk, vote audits, rättsliga undersökningar eller vårdfrågor. De vill kunna köra sitt eget race med grejorna, precis som i Vilda Västern för hundrafemtio år sedan.
2021-07-30, 12:41
Medlem
Citat:
Close up video Georgia Fraud!

Den kanske tydligaste filmade röstfusket i historien. Stora rullbara lådor gömda under bord, rullas fram efter att man skickat hem press och republikaner.

De Arbetade i timmar, 10.000tals röster, bara för Biden. Bara denna batch gör att Trump vinner GA !

https://twitter.com/kylenabecker/status/1334619931011375110

BIDEN SMUTS!

Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Intressant inlägg från juridikprofessor nyss i hearingen från Georgia, sammanfattningsvis:

Det behövs inte påvisas något systematiskt valfusk för att valet ska ogiltighetförklaras och att senaten i Georgia själva kan utse elektorer. Det räcker med att valet inte skett enligt Georgias lagar för att senaten får gå in. Han menar att valet blivit ogiltigt i och med att utflyttade bevisligen tillåtits rösta liksom underåriga med mera.

Georiga utsåg elektorer och Biden vann. Nixters åsikt om att det största filmade röstfusket i historien visade sig vara en nothing burger uppenbarligen. Kanske Nixter kan kommentera detta??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in