2021-07-30, 12:51
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Vaccinresultat: 18.65% fick genombrottsinfektion, varav 19.7% fick svåra symptom:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.02.21258881v1
It is observed that many healthcare workers got COVID-19 infection despite of completing both doses of Covishield(astrazeneca) vaccine. This study aimed to find real incidence of vaccine breakthrough infection. Breakthrough infection rate in health care workers was 18.65%. Moderate, severe or critical disease occurred in 19.7% participants even after two doses of vaccine.

Sverige har ju bromsat och stoppat Astra Zeneccas vaccin, som man dessutom bara prånglade på 65+, hur mycket visste man om detta för några månader sen ? Det stinker minst sagt !!
Frågan blir då var Pfizers vaccin ställer till med...?

Med de resultat som nu ramlar in hela tiden får jag en allt mer större olustkänsla att svenska myndigheter visste om problemen tidigt och då tog beslutet att köra Astra-vaccinet enbart på 65+ som då påvisbart ansetts som 2:a klassens medborgare, snacket om riskgrupper blev en jävla dålig ursäkt.
Citera
2021-07-30, 12:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Man flyttar målstolparna när alla ser t.o.m., och folk bara sväljer det. Man tappar hoppet, vaccinerade får vad de förtjänar. Om vaccinen har nollställt deras immunsystem så tycker jag inte ens synd om dem. Det är samma typ av människor som stod längst fram i leden i tyskland på 30-talet.
Ja så är det. Jag har noll sympatier för dom vid det här laget. Gamlingar och dementa kan man inte kräva mer av men resten? Naiva jävla fårskallar. Fascistiska as och totalt void av moral.
Citera
2021-07-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Sverige har ju bromsat och stoppat Astra Zeneccas vaccin, som man dessutom bara prånglade på 65+, hur mycket visste man om detta för några månader sen ? Det stinker minst sagt !!
Frågan blir då var Pfizers vaccin ställer till med...?

Med de resultat som nu ramlar in hela tiden får jag en allt mer större olustkänsla att svenska myndigheter visste om problemen tidigt och då tog beslutet att köra Astra-vaccinet enbart på 65+ som då påvisbart ansetts som 2:a klassens medborgare, snacket om riskgrupper blev en jävla dålig ursäkt.

Det ser ut som att myndigheterna är bundna av Pfizers kontrakt så att de inte kan säga något, oavsett vad de vet.

Största skandalen i historien. Blir inte kul att ha varit på fel sida. Många borde bli av med sin rösträtt, de failade intelligenstestet när de tog sprutan.
Citera
2021-07-30, 12:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Märker du inte hur man flyttar målstolparna hela tiden? Först var det "ta vaccinet för att hindra smittspridning och återgå till det normala"

Nehepp så blev det inte vaccinerade sprider fortfarande varianter och något normalt finns inte i sikte.

Nu börjar det visa sig att vaccinets effekt avtar drastiskt över tid och biter knappt på mutationer. Så man kommer såklart att skylla på ovaccinerade när vaccinerade fortsätter dö av covid inom kort och förföljelsen av ovaccinerade kommer bara tillta i styrka. Sen kommer fortsatta lockdowns och booster shots så långt ögat kan nå för covid kommer inte försvinna den saken är klar. Det är så plågsamt förutsägbart

Det som stör mig nåt genomjävligt är hysterin kring smittspridning, varför i helvete ens bry sig när ingen blir sjuk på riktigt? Värst i klassen är ju tyvärr såssekärringarna i Helsingfors som får stora skälvan för att några fjortisar går omkring utan symptom. vaccinet har räddat många skröpliga, odiskutabelt men barnen bör ta smittan naturligt precis som vilken influensa som helst. Inget slår kroppens egna immunförsvar och dess minnesceller.
Citera
2021-07-30, 12:59
Medlem
J.b vill nu erbjuda varje amerikan 100 dollar för att vaccinera sig.

Vaccinen är säkra och mycket effektiva säger han vidare.
Citera
2021-07-30, 13:02
Medlem
Citat:
Man flyttar målstolparna när alla ser t.o.m., och folk bara sväljer det. Man tappar hoppet, vaccinerade får vad de förtjänar. Om vaccinen har nollställt deras immunsystem så tycker jag inte ens synd om dem. Det är samma typ av människor som stod längst fram i leden i tyskland på 30-talet.
Sväljer du alla historier som segrarmakterna fabulerar om andra världskriget?
Citera
2021-07-30, 13:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det som stör mig nåt genomjävligt är hysterin kring smittspridning, varför i helvete ens bry sig när ingen blir sjuk på riktigt? Värst i klassen är ju tyvärr såssekärringarna i Helsingfors som får stora skälvan för att några fjortisar går omkring utan symptom. vaccinet har räddat många skröpliga, odiskutabelt men barnen bör ta smittan naturligt precis som vilken influensa som helst. Inget slår kroppens egna immunförsvar och dess minnesceller.
Det är obegripligt att folk köper snacket om smittspridning. Bara här om veckan blev jag nekad inträde till Kjell & Co för att dom hade nått sitt maxtak i lokalen. Orsak: "mInsKa SmiTTspRidnIngEn"

I en mellanstor stad i norrland, mitt i högsommaren, med effektivt noll smitta i kommunen.

Jag vet inte vad jag ska säga längre, annat än skälla ut dom som fortfarande sysslar med detta vansinne. Helt jävla oacceptabelt
Citera
2021-07-30, 13:10
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Det var som fan....snacket om att mässlings-vaccin bromsar Covid-19 är en svensk undersökning.

Det här var det lite snack om igår i denna tråd, nu när jag kollade är det en svensk undersökning om MMR-vaccineringar (mässlingen) som publicerats i juni 2021, den finns på följande länk:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X21007957

Jag har inte sett något om detta i svenska medier, utan enbart länkar till utländska artiklar.....

Om nu detta verkligen stämmer blir följdfrågan, kan fullvuxna personer ta detta MMR-vaccin eller är det utvecklat enbart för barn ?

Measles Vaccine 87.5% Effective For COVID-19 In Kids, Finds Indian Study
https://www.indiatimes.com/technolog...dy-543379.html

Då har vi två studier!

Och som svar på din fråga: Påfyllnadsdos rekommenderas vart 20:e år, vid till exempel 30–35, 50–55, samt vid 65–75 års ålder. Minimitiden mellan två doser är tio år. Personer som inte är immuna mot mässling rekommenderas vaccination med MPR-vaccin. Det gäller personer som vet att de ej haft sjukdomen och inte heller fått två doser vaccin

Tråkigt att det vi har i Sverige är från Skurkföretagen GSK och Merck. Ena sitter i Gavi som styr cirkusen. Och det andra från Merck som baktalar Ivermectin (Och som vill sälja sin egna antivirala som ger DNA skador)
Citera
2021-07-30, 13:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det var som fan....snacket om att mässlings-vaccin bromsar Covid-19 är en svensk undersökning.

Det här var det lite snack om igår i denna tråd, nu när jag kollade är det en svensk undersökning om MMR-vaccineringar (mässlingen) som publicerats i juni 2021, den finns på följande länk:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X21007957

Jag har inte sett något om detta i svenska medier, utan enbart länkar till utländska artiklar.....

Om nu detta verkligen stämmer blir följdfrågan, kan fullvuxna personer ta detta MMR-vaccin eller är det utvecklat enbart för barn ?

Bra för män men inte för kvinnor

"Conclusion
Our results indicate that there may be a protective effect of the MMR vaccine against SARS-CoV-2 in males but not females."
Citera
2021-07-30, 13:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Så jävla bra vaccin. Dra åt helvete vad bra de är.

By June 1, over 99% of Gibraltar's population was fully vaccinated.

Since that time, new COVID cases per day have increased more than 2500%.

https://twitter.com/MichaelPSenger/status/1420812757427908610?s=20
Alla de där Twitterkällor ni antiwaxxers drar fram hela tiden, är det aldrig så att ni känner att ni borde ha någon som helst kritisk hållning till dessa? Tror du på fullt allvar att Gibraltar hunnit vaccinera 99 procent av sin befolkning redan till 1 juni i år?
Citera
2021-07-30, 13:15
Medlem
Vi som befolkning kommer nog på ett eller annat sätt bli smittade utav det här viruset. Oavsett om man är vaccinerad eller inte. Frågan just nu med delta varianten är väl egentligen om man vill riskera att bli dödssjuk eller lindrigt smittad som jag förstår det?

Vad jag förstår det så lindrar ju vaccinet infektionsförloppet väldigt mycket och då är det väl fortfarande bäst att ta vaccinet.
Citera
2021-07-30, 13:21
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Skulle vilja se statistik på hur många som dör av andra sorters infektioner per dag,
de, tre sista månaderna..............

Tror helt seriöst att covid ej ligger i topp........... Tyvärr så är databasen stängd!
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in