2021-07-23, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jaså...? Så vi komer att få belägg och konkreta bevis för detta i domstol alldeles snart alltså?

Eller så kommer det, precis som alla era andra Twitter-fantasier, inte hända ett skit eftersom de inte existerar i verkligheten!
https://apnews.com/article/election-2020-donald-trump-pennsylvania-elections-talk-radio-433b6efe72720d8648221f405c2111f9

Ni förändrar er verkligen aldrig, vilket gör hela denna återkommande process ganska förutsägbar...
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/10/16/why-wont-trump-supporters-admit-theyve-been-conned/

WaPo journalisterna offentligjorde en ljudfil från den stora intervju de gjorde med Orange man.
Han sa den tysta delen rakt ut i princip:

"Massivt valfusk. Pga pandemin tillät flera guvernörer poströstning och ballot drop offs. Det är illegala röster. Ingen borde få rösta på det sättet och alla de röster är ogiltiga.

Klartext: Jag kan inte vinna när landets medborgare (specifikt svarta,latinos,vita kvinnor,collegeutbildade vita män,asiater,utlandsbosatta amerikaner,HBTQ) får rösta fritt. Och mitt enda sätt att begränsa detta är genom att stänga ner vallokaler i distrikt där jag ligger under.

Slutsats: valfusk definerat av Trump och MAGA sekten är något helt annat än vad logiskt tänkande individer definerar det som. Så på sätt och vis har de rätt. Miljontals illegala
2021-07-23, 12:31
Bannlyst
Läser "I alone can fix this" av Carole leonig och Phil Rucker från WaPo.
Boken bygger på intervjuer med vitahuset medarbetare och därefter mot slutet även en 3h intervju med Trump på hans inbjudan.

Jag har en fråga om en passage i boken som jag inte riktigt förstått

Phil rucker: Varför fortsätter du ljuga för den amerikanska befolkningen?

Trump : Det finns ett speciellt ord jag tycker är lämpligt: Desinformation.

Citat:
When we asked Trump why he encouraged people to believe things that weren’t true or to distrust science and the media, he delighted in talking about the scientific smarts in his family’s genes.

“First of all, I’m a big person,” he said. “Do you know this? My uncle, Dr. John Trump, I think he was at [the Massachusetts Institute of Technology] longer than any other professor. Totally brilliant man. He had numerous degrees. So that’s in the genes. I always go with that stuff. But it’s a little bit in the genes and Dr. John Trump, he was a great guy. My father’s brother. No, I’m a big believer in science. If I wasn’t, you wouldn’t have a vaccine. It depends. Are you talking about disinformation or are you talking about lies? There is a more beautiful word called disinformation.”

Fråga: Jag uppfattar det som om Trump indirekt medger att han ljuger ,som ett slags långfinger till USA:s kustelit ( Trump vet att MAGA-sekten inte läser böcker skrivna av Riktiga journalister samt att FOX ,Newsmaxxx,OANN kommer aldrig rapportera något kritiskt om Trump)

vad tycker ni?
2021-07-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
I april när auditen började, utlovade sushi ninjas att det skulle ta 2 veckor max.

Vi är nu snart inne i augusti månad och jag är övertygad om att samma valsedlar snurrar runt i cirklar till dess att något katastrofalt inträffar på annat håll, så att sushi ninjas kan avveckla sin verksamhet i det tysta.

Conmen, grifters, Magas

Har inte läst så länge. Men skulle auditen bara ta två veckor eller fattar jag dig fel nu?

Men när ska de komma med information om auditen alls? Har väntat och och väntat tycker jag. länge nu.
2021-07-23, 13:24
Medlem
Citat:
Läser "I alone can fix this" av Carole leonig och Phil Rucker från WaPo.
Boken bygger på intervjuer med vitahuset medarbetare och därefter mot slutet även en 3h intervju med Trump på hans inbjudan.

Jag har en fråga om en passage i boken som jag inte riktigt förstått

Phil rucker: Varför fortsätter du ljuga för den amerikanska befolkningen?

Trump : Det finns ett speciellt ord jag tycker är lämpligt: Desinformation.

Fråga: Jag uppfattar det som om Trump indirekt medger att han ljuger ,som ett slags långfinger till USA:s kustelit ( Trump vet att MAGA-sekten inte läser böcker skrivna av Riktiga journalister samt att FOX ,Newsmaxxx,OANN kommer aldrig rapportera något kritiskt om Trump)

vad tycker ni?

Desinformation är väl ett finare ord för ljuga så visst medger Trump att han blåljuger för väljarna, men vill då kalla det desinformation. Desinformation är avsiktligt falsk eller vilseledande information som sprids på ett planerat sätt i syfte att nå en viss målgrupp. Desinformatör känns kanske därför bättre för den gamle mannen än ordet lögnare. I övrigt så visar ju Trump retorik i ditt inlägg på att han är en mycket sjuk person då han verkar leva i en låtsas eller hittepåvärld. Geni, jo jag tackar, var är betygen.

Och just desinformation om det överståndna valet är ju det rep. håller på med just ju och troligen ända fram till nästa val. Väljarna skall grundluras.
2021-07-23, 13:31
Avslutad
Citat:
Ifall jag menar att cykeln står kvar och du menar att den är borta. Då får vi komma överens om vad en cykel är och hur den ser ut.

Samt hitta en neutral motpart som kan avgöra ifall cykeln är borta..

Stämmer detta?

Löjligt, om du har problem med substantiv och korresponderande föremål så tycker jag att du skall börja träna på "en spade". Den har ofta blad av stål nedtill med skaft av trä och handtag upptill.

En treåring klarar detta, men för vissa är det en utmaning även i vuxen ålder.
Senast redigerad av LordBrettSinclair 2021-07-23 kl. 13:35.
2021-07-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
En tankeställare till alla nyttiga idioter!

Commie China: Censor Free Speech
Nazi Germany: Censor Free Speech
Soviet Russia: Censor Free Speech

Facebook: Censor Free Speech
YouTube: Censor Free Speech
Twitter: Censor Free Speech
Reddit: Censor Free Speech

Name one time in history when the people banning books, censoring information, and silencing opinions were the good guys.

@KanekoaTheGreat

https://t.me/KanekoaTheGreat/821

Free speech gäller mellan stat och individ, inte mellan företag och individ.
2021-07-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Har inte läst så länge. Men skulle auditen bara ta två veckor eller fattar jag dig fel nu?

Men när ska de komma med information om auditen alls? Har väntat och och väntat tycker jag. länge nu.

Gissningsvis får de betalt om de rapporterar att stort valfusk förekommit. Eftersom de inte ännu hittat något så blir det ingen rapport.
2021-07-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Gissningsvis får de betalt om de rapporterar att stort valfusk förekommit. Eftersom de inte ännu hittat något så blir det ingen rapport.

Man kanske väntar på att tiden ska gå så att det hela faller lite i glömska. För varför kommer inga riktiga rapporter om läget??
2021-07-23, 15:46
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Man kanske väntar på att tiden ska gå så att det hela faller lite i glömska. För varför kommer inga riktiga rapporter om läget??

Du får nog hålla dej till mars 2022 då slutrapporten kommer. Första fredagen i mars för att vara exakt. Tror dom sa kl 11 lokal tid.
Spännande

Mike Pensé
2021-07-23, 16:05
Medlem
siisters avatar
Citat:

Det är Maricopa Countys fel att det tar sådan tid
In an email to us, Rod Thomson, a public relations consultant working for Cyber Ninjas, defended Logan’s comments and blamed any confusion about the early vote tallies on Maricopa County officials’ refusal to communicate with the company.

“As Mr. Logan stated, ‘there is no clear record of them being sent,’” Thomson said. “But he said there could be numerous, legitimate possible explanations for the apparent discrepancy.”

“If Maricopa County officials had not refused to communicate with the audit team, these sorts of questions would be answered in the normal course of auditor and auditee,” Thomson said. “Questions always arise in audits and the industry standard is that communications go back and forth, with the audited entity providing answers. Maricopa County has refused to do so, requiring that these be brought out in a public setting.”

Maricopa County responded via Twitter, “#RealAuditorsDont need their auditees to handhold them through every process because they lack the knowledge to do their job correctly.”

https://www.factcheck.org/2021/07/debunking-trumps-latest-arizona-election-claims/

Rod Thomson, a public relations consultant working for Cyber Ninjas, said Maricopa County refused to answer questions posed by the audit team in private, forcing Logan to ask for explanations in public.

“Mr. Logan never said this was fraud or criminal, he merely stated the facts as they were provided to him and did not have an explanation,” Thomson said. “None of this would be necessary if the county would simply communicate with the audit team when there are questions.”

https://apnews.com/article/government-and-politics-arizona-ap-fact-check-election-2020-campaign-2016-f0c36df59ee1069d65aa6a70a2 2d88cc

9. TERM / PROJECT SCHEDULE / LOCATION

Service name: Vote Count & Tally Phase
Required Notice /
Lead Time: 2-3 Weeks
Est. Duration in
Days: 20*

The entire time will be onsite at the location designated by the Client. Access will be required 4 days before the start to setup the space.
*Race recounts as outlined in 5.2.2 may require the timeline to be extended beyond the listed days

https://www.documentcloud.org/documents/20536950-arizona-senate-cyber-ninjas-statement-of-work-executed-033121

The Senate liaison for the audit of Maricopa County election results said he expects all 2.1 million ballots to be counted by the time the contract is up at Veterans Memorial Coliseum in two weeks.

Ken Bennett, who is also a former Republican secretary of state in Arizona, said approximately 150,000 ballots had been inspected as of Thursday morning.

That was up from about 100,000 on Wednesday. The Senate’s audit started Friday and the Phoenix facility is being rented out until May 14.

29 april
https://ktar.com/story/4364867/ken-bennett-expects-audit-of-maricopa-county-ballots-to-meet-deadline/

Föga förvånande så är det svårt att få svar från några man inte arbetar för/har ett kontrakt med och dessutom har anklagat för brott. Såklart det är Maricopa Countys fel att det tar sånt tid
2021-07-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Georgia har 7 395 375 registrerade väljare. Därav att det skickades ut lite drygt 7 miljoner röstsedlar.

Just nu så står det 7 638 898 registrerade väljare. Det är drygt 1 miljon fler registrerade väljare än valet 2016.

Aktiva väljare har ökat med 1,80 miljoner sedan förra valet. Det är väldigt höga siffror jämfört med föregående val.

Mellan valet 2012 och 2016 så ökade aktiva väljare med ca. 90 000.
2021-07-23, 16:56
Medlem
Det har funnits rapporter om att röstningssystemi Maricopa County har haft fysisk access till wifi möjligheter, men det betyder givetis inte att dessa möjligheter varit aktivt använda*1.
Det vore dock önskvärt att en granskning skulle verifiera om dessa wifi möjligheter har används eller inte och jag förmodar att det vore logiskt att då begära access till allmänna router loggar för att verifiera om så är fallet eller inte.
En sådan begäran verkar ha gjorts från cyber ninjas håll, men det verkar inte som om loggar har tillhandahållts (AZ Election Audit Update Senate Hearing in Maricopa County *2 ..... 33:20 in i samtalet direkt länk vore *3).

*1:: https://www.abc15.com/news/state/is-maricopa-county-audit-connected-to-the-internet-wi-fi-router-found-on-site-raises-concerns
*2:: https://www.rev.com/blog/transcripts/arizona-state-senate-hearing-on-the-2020-election-audit-in-maricopa-county-july-15
*3:: https://www.rev.com/transcript-editor/shared/X8gEY_Xwp4P5yek8htxx5wvr48WWZu2im2tnDlmvkd8yx7te2b MYAwF7eir8539V-pFn8XdFtYoBfP_-WniZbXSX_tE?loadFrom =PastedDeeplink&ts=2012.75

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in