2021-07-30, 01:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt i det citerade är det fetade äh det där blev ju helt fel men ni förstår vad jag ämnade säga

Han säger det nu, iom att jag skriver ut vad han SMS:ade mig om detta.

Hade på känn att han i förbigående nämnt något om C19 men det var inget jag lade på minnet så jag frågade honom. Jo han var sjuk under juni och juli....sen skriver han upp sko o kragnummer och ber mig hälsa men jag föredrar å ha den infon i min lur Ja så ber han mig fråga om det var nåt mer ni vill veta - så fråga på nu då......ja en bild på sin mamma skickade han och så säger han att han ska ta en GT och det står ett glas med en klar vätska i och i den en citronklyfta....en Gin o Tonic då?
Enligt Binminges Facebook hade han corona innan han blev ombud.
Men du kanske inte har koll? Eller hittar du på.
Du kan jj fråga han om när han var och gjorde värderingen om han tyckte huset va fint ?
2021-07-30, 08:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nja, lösningen har jag ju inte. Jag har möjligen en orsak till att Ebba gick till tinget som jag kan förstå. Tyvärr kommer gemeneman inte att vara så insatt.

Jag förstår inte heller hur det skulle kunna vara ett bevis på att Esbjörns ombud är ond.

Vad jag verkligen inte förstår att ni inte ser vilka oerhörda risker Ebba tar för att få huset. Hur journalisters framställer detta har inget med avbokade möten eller juridisk rättvisa att göra. De skriver för mest klick. Inte så att de per automatik ljuger. Men allt går att vinkla.

Det är uppstart på valrörelsen, det hårdnar i ordalagen mellan politiker. Det börjar skrivas mycket om politiker. Vad tror ni ger mest klick, en stort om hur rätt Ebba har, eller en story om den gamla manen Ebba har blåst?

Du märker, det mycket jag inte förstår. Jag förstår heller inte hur hon ska kunna bo kunna i det huset samvete.
Bra att du spaltar upp.
Dock ser jag inga som helst bevis i det du säger.
1) Jag ser anmälan Billinge gjorde dom självklar. Det var faktiskt mer än de kommer överens om. Esbjörn säger ju själv att han blir förkrossad och att det var den största orsaken till att han ändrade sig. Jag kan inget om juridik men kanske det är en metod att förhala.
2) Jamen om Matz och han har avtalat att han ska få huset. Till och med skrivet papper på det. Då förstår jag honom helt.
3) Rsbjörn får post till tre olika ställen. Räkningar jamande hos inkasso. Han behöver hjälp.
4) Hur många boende han har hör inte hit. Ebbas folk hjälper väl inte till gratis heller.
Ja det är mycket du inte förstår.
Bra att du själv skriver det och inte verkar du ta in fakta heller utan själv antar och fyller i.
Det är bättre stt spela dum än att vara det, i vissa fall är det svårt att veta vad som är grunden till din förståelseproblematik.

Hur många boende Esb har hör hit efter som många anser att han blir utkastad från "sitt hus"
Detta är ju av betydelse om man nu bor där eller inte, förstår du?
Journalister töjer och ordvränger i mån av klick, det är ingen nyhet men oavsett får endast viss media skriva enligt vissa och då bara PK. Förstår du?
Ja orsaken till att hon blev tvingad att gå till tinget har du ju förstått nu
2021-07-30, 09:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Enligt Binminges Facebook hade han corona innan han blev ombud.
Men du kanske inte har koll? Eller hittar du på.
Du kan jj fråga han om när han var och gjorde värderingen om han tyckte huset va fint ?
Som ni blir när ni blir ställda inför faktum. Försöker ifrågasätta fakta genom att desavouera och misskreditera....alltså förringa budbäraren å förkasta vad som framkommit i försök att få det hela att framstå som dravel o strunt.

Stämmer väl helt utmärkt om JB hade coronan under juni - juli i 2020 och det var i augusti - september samma år som Ebba på allvar kramade fast sina då redan blodiga klor i den sjuke gamle åldringen.
2021-07-30, 09:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Inte heller hans sjukdom i juni/juli förra året, innan Ebba och Esbjörn skrev kontrakt och innan Binninge blev involverad i det hela, borde påverkat hans mötesnärvaro långt senare på hösten? Om han nu var så sjuk under sommaren att han inte kunde vara med på ett möte på hösten på grund av det, så borde han defintivt inte ha åtagit sig ombudsrollen och ännu mindre hålla på och träffa journalister och sånt.
Ja postcovid är en erkänd diagnos numera så det är väl inte helt otänkbart att även han fick en släng av det - ganska vanligt med den slags efter att man varit coronasjuk. Dock skall jag inte säga att så varit fallet för JB för jag vet inte det, men jag kan nu berätta för er varför JB inte var med annat än digitalt på det här så mångomskrivna "mötet" med Ebba m. advokat.

Johann Binninge hade förhandling (på annan ort?) då den dagen då mötet efter mycket tjafs skulle komma till stånd. Alla parter gick med på att JB kunde deltaga digitalt, ja även Esbjörn gjorde det. Dock ville Esbjörn ha med sig en ledsagare och denna kvinna som följde med var en ung kvinna i 20-års åldern som när Esbjörn och hon kom till mötet med Ebba och hennes advokat förvägrades tillträde till rummet vilket då fick till följd att även Esbjörn lämnade rummet tillsammans med följeslagaren.

Esbjörn vis av skadorna Ebba redan tillfogat honom handlade efter mitt förmenande på ett helt förståeligt sätt när han vettskrämd inte ville riskera få mer av den varan. Så se här nu vem det var som sabbade det mötet bara för att Ebba än en gång skulle ha bästa möjliga förhandlingsposition med en demenssjuk åldring som därför inte fick ha med sig sin ledsagarinna - en ung tjej som Ebba tydligen blev livrädd för....man kan verkligen undra - vad då för?
2021-07-30, 10:06
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja postcovid är en erkänd diagnos numera så det är väl inte helt otänkbart att även han fick en släng av det - ganska vanligt med den slags efter att man varit coronasjuk. Dock skall jag inte säga att så varit fallet för JB för jag vet inte det, men jag kan nu berätta för er varför JB inte var med annat än digitalt på det här så mångomskrivna "mötet" med Ebba m. advokat.

Johann Binninge hade förhandling (på annan ort?) då den dagen då mötet efter mycket tjafs skulle komma till stånd. Alla parter gick med på att JB kunde deltaga digitalt, ja även Esbjörn gjorde det. Dock ville Esbjörn ha med sig en ledsagare och denna kvinna som följde med var en ung kvinna i 20-års åldern som när Esbjörn och hon kom till mötet med Ebba och hennes advokat förvägrades tillträde till rummet vilket då fick till följd att även Esbjörn lämnade rummet tillsammans med följeslagaren.

Esbjörn vis av skadorna Ebba redan tillfogat honom handlade efter mitt förmenande på ett helt förståeligt sätt när han vettskrämd inte ville riskera få mer av den varan. Så se här nu vem det var som sabbade det mötet bara för att Ebba än en gång skulle ha bästa möjliga förhandlingsposition med en demenssjuk åldring som därför inte fick ha med sig sin ledsagarinna - en ung tjej som Ebba tydligen blev livrädd för....man kan verkligen undra - vad då för?

Det skall intressant att veta vem kvinnan var som inte ville identifiera sig, framkommer förhoppningsvis vid huvudförhandlingen.

Hon var kanske rent av var reporter på Expressen 🤔
2021-07-30, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Inte heller hans sjukdom i juni/juli förra året, innan Ebba och Esbjörn skrev kontrakt och innan Binninge blev involverad i det hela, borde påverkat hans mötesnärvaro långt senare på hösten? Om han nu var så sjuk under sommaren att han inte kunde vara med på ett möte på hösten på grund av det, så borde han defintivt inte ha åtagit sig ombudsrollen och ännu mindre hålla på och träffa journalister och sånt.
Ok, så när (om) ditt argument föll om mötet, så hittar du på ett annat huvudargument till varför Binninge inte företrädde sin klients intressen och arbetade mot hans vilja, för att din förutbestämda uppfattningen inte ska rubbas.
Är det det du menar med att "du försöker närma dig sanningen"?
2021-07-30, 10:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det är mycket du inte förstår.
Bra att du själv skriver det och inte verkar du ta in fakta heller utan själv antar och fyller i.
Det är bättre stt spela dum än att vara det, i vissa fall är det svårt att veta vad som är grunden till din förståelseproblematik.

Hur många boende Esb har hör hit efter som många anser att han blir utkastad från "sitt hus"
Detta är ju av betydelse om man nu bor där eller inte, förstår du?
Journalister töjer och ordvränger i mån av klick, det är ingen nyhet men oavsett får endast viss media skriva enligt vissa och då bara PK. Förstår du?
Ja orsaken till att hon blev tvingad att gå till tinget har du ju förstått nu
Saliga äro de korkade ty de flyter, och då menar jag inte mig själv.
Hellre att jag inte förstår än att bara som du, tro att du yrar om fakta fast du bara upprepar delar av den och vägrar se en helhet. Eller den fakta som inte passar dig. Så sluta vara dum!!!!
Men om det spelar någon roll att Esbjörn har tre boenden tycker jag Ebba får ta en av lägenheterna. Inte sommarhuset som han bara har ett av.
Föresten funkar det inte så. Att om du har lägenhet och sommarstuga så har någon mer rätt att lura av dig den ena.
För Ebba har inte gjort mera rätt i denna affär för att man inte bögigt grottar ner sig i varje formulering. Att behövs hänga upp sig på detaljer betyder nästan alltid att man har fel, eller har ett resonemang som inte håller.
Dessutom har jag sagt hur många gånger som helst att Ebba kanske har juridiskt rätt, men att det inte spelar någon roll.
Men stå och applåderar och heja på medan Ebba Busch går rakt i fördärvet du. Det är verkligen att tänka på hennes bästa.
Jag skiter i om KD åker ut. Vi behöver inte två ultrakonservativa partier i tisdagen. Och SD lär vi ju inte få ut.
2021-07-30, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det skall intressant att veta vem kvinnan var som inte ville identifiera sig, framkommer förhoppningsvis vid huvudförhandlingen.

Som sagt, konspirationer växer alltid för konspiratörer, i takt med att fakta inkommer. Allt för att upprätthålla och underhålla deras skeva bild av verkligheten - i detta fall att Binninge inte företrädde Esbjörns intressen och verkade mot hans vilja.
2021-07-30, 10:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Jaha så historien med och om Esbjörns ledsagarinna är redan känd för er Ebbaianer men är någonting som systematiskt utelämnats när ni så i högan sky beskyllt Esbjörn vara skyldig till att mötet inte blev av - ja precis som vanligt alltså Sån tur nu då att det numera, via min fina direktkontakt med JB, sipprar fram alltmer intressanta detaljer till tråden om hur denna avskyvärda åldringsscam gått till.

Så Ebba var rädd för att ledsagarinnan var en journalist! Varför det - hon hade väl rent mjöl i påsen....eller? Mötet spelades ju ändå in eller hur? Nej, denna historia blir allt mer makaber och remarkabel. Ja huvudförhandlingarna kommer verkligen att bli intressanta - att hon (Ebba) fortsatt insisterar o framhärdar i att fortsätta detta är sannerligen helt outgrundligt.
2021-07-30, 10:40
Bannlyst
Citat:
Jaha så historien med och om Esbjörns ledsagarinna är redan känd för er Ebbaianer men är någonting som systematiskt utelämnats när ni så i högan sky beskyllt Esbjörn vara skyldig till att mötet inte blev av - ja precis som vanligt alltså Sån tur nu då att det numera, via min fina direktkontakt med JB, sipprar fram alltmer intressanta detaljer till tråden om hur denna avskyvärda åldringsscam gått till.

Så Ebba var rädd för att ledsagarinnan var en journalist! Varför det - hon hade väl rent mjöl i påsen....eller? Mötet spelades ju ändå in eller hur? Nej, denna historia blir allt mer makaber och remarkabel. Ja huvudförhandlingarna kommer verkligen att bli intressanta - att hon (Ebba) fortsatt insisterar o framhärdar i att fortsätta detta är sannerligen helt outgrundligt.

Att Esbjörn går därifrån när han nekas ha med sig någon som skulle stödja honom är verkligen inte konstigt, givet att han tidigare känt sig både pressad och bortkollrad av Ebba med följe när han var själv. Mycket bestickande för Ebba att hon vägrade låta honom ha det. Det är inte svårt att förstå varför. Hon hade ju varit så framgångsrik tidigare, när det var flera mot en - den ensamme äldre-äldre kognitivt funktionshindrade mannen.

Klokt av Esbjörn att gå därifrån. Obegripligt att nån kan stödja Ebbas djupt oanständiga och omoraliska beteende.

Ebbaianer? Varför inte Ebbabianer?
2021-07-30, 10:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, så när (om) ditt argument föll om mötet, så hittar du på ett annat huvudargument till varför Binninge inte företrädde sin klients intressen och arbetade mot hans vilja, för att din förutbestämda uppfattningen inte ska rubbas.
Är det det du menar med att "du försöker närma dig sanningen"?

Jag ser inte att mitt argument om mötet har fallit det minsta. Om man ska tro kubun, så bokade Binninge in ett annat möte på annan ort, som han ansåg var viktigare att närvara på, än det med Esbjörn.

Det förändrar inte faktum. Stackars ensamma sårbara Esbjörn fick inte stöd på plats av sitt ombud. Telefonkontakt är långt ifrån optimalt och med Esbjörn som dessutom hör dåligt, är det väl ett riktigt dåligt alternativ?

Varför bokade Binninge inte in ett möte på en tidpunkt han kunde närvara? Eller avbokade den personen? Att prioritera någon annan, är inte i Esbjörns bästa intresse.
2021-07-30, 10:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Som sagt, konspirationer växer alltid för konspiratörer, i takt med att fakta inkommer. Allt för att upprätthålla och underhålla deras skeva bild av verkligheten - i detta fall att Binninge inte företrädde Esbjörns intressen och verkade mot hans vilja.

Det är väl självklart att alla som är med på ett dylikt förhandlingsmöte, ska veta vilka som är där och i vilken roll? Inte mycket till konspiration faktiskt.

Med tanke på hur fort saker nådde pressen från Binninges mun, så är det väl inte osannolikt att de vill ha koll på en ledsagare de inte känner sedan tidigare?

Det är skönt att du kör med härskartekniker som vanligt. Din sanning är den enda rätta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in