2021-07-30, 00:29
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Munskydden har endast ett syfte och set är att visa underkastelse i en ”pågående pandemi”

För övrigt så har munskydden lika stor effekt som att fånga in flugor med hönsnät

Jag litar mer på munskydd och distansering än icke tillräckligt över tid testade vaccin. Det kommer nya vågor av viruset hela tiden och hur mycket obeprövade läkemedel ska vi behöva ta?

Det är väl säkrast att inte bli smittad till att börja med, finns idag inga säkra resultat med vaccin.
Citera
2021-07-30, 00:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Munskydden har endast ett syfte och set är att visa underkastelse i en ”pågående pandemi”

För övrigt så har munskydden lika stor effekt som att fånga in flugor med hönsnät

Precis. Det är därför sjukhus tvingar kirurger och personal att använda dem. De vill visa sin oinskränkta makt över sina undersåtar.

Jävla as alltså.
Citera
2021-07-30, 01:08
Medlem
Vasterass avatar
Jag läste på snabbt när jag hörde att en pandemi kunde komma att spridas ifrån Kina.
Min slutsats var att jag troligen har all utrustning jag behöver för att undkomma smitta, militär utrustning (ABC).

Men jag kände det som lite "overkill" så jag valde att beställa högsta graden av andningsskydd/ munskydd ifrån just Kina.

Jag vet inte om jag har klarat mig undan smittan, upplevelsen vid smitta är stort varierande och det kan upplevas som en förkylning/ influensa.
Citera
2021-07-30, 01:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Skit ner dig ditt rövhål

EU har länge haft en plan att införa feihetsberövande vaccinationspass… flera år före denna så lägliga ”pandemi”

Nej ingen ”komspirationsteori”… se planen med egna ögon

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Djävla fårskallar…

Pappret du länkade till är en 5 års plan för att bereda EU:s rågång i fallet " STRENGTHENING COOPERATION AGAINST VACCINE PREVENTABLE DISEASES.

Om du menar att det är en förberedelse för att man bjudit in Wuhan-Pesten, så lär du ha en svår uppförsbacke. Alla länder har sådana preventiva dokument för att samköra och som har som checkalista för vad den ena myndigheten ska agera mot en annan. Det är ett flödesdokument som slår fast vad som ska hända i beslutsordningen när ett ev, vaccin behövs i kommande stora globala sjukdomsutbrott. Man gissar ju att detta kommit till efter Ebolas efteräkningar t.ex. (Som det numera finns vaccin emot)

Hursomhelst. Det är en hel bergbestigning att koppla detta till en konspiration att Wuhanviruset var inplanerat till EU redan 2017 ( Justering för något år det tog att ta fram dokumentet och justera det för alla EU-27 medlemmar)

Och till vilket pris ? Överdödlighet för 75+ människor, lockdowns, och bära munblöja. Är det som blev den stora konspirationen ? Ett ganska fjuttigt resultat. En susning. Inte ens någon ordentlig redig digerdöd a´la´1300-talets Europa då folk dog mitt i steget på trottoarer och floderna stank av alla kadaver som ingen hann ta hand om.

Men vi får se. Enligt många så är det inte slut än, utan vaccinerade ska dö inom 5 år. Så mycket tilltro har ni alltså till världen idag . Hur har ni lyckats bli så influerade ? Fattar ni inte att ni är offer för påverkansoperationer som använder er trollungar för att splittra upp samhället ? Hajar ni det ? Ni är fjärrstyrda av andra som påverkat er.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-30 kl. 01:19.
Citera
2021-07-30, 01:11
Medlem
Citat:

Munskyddet är som en cykelhjälm, skyddar en del.
Citera
2021-07-30, 01:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Behövs inga länkar från min sida.

Det är du som hävdar att vaccinen inte har effekt.
Då är det upp till dig att bevisa det.

Jag behöver å andra sidan inte bevisa att din riskbedömning är åt helvete.
Det har du gjort så bra själv.

Lägre IQ är ju iofs en känd följd av genomgången Covid-infektion så du kan vara förlåten till viss del, med det vore klädsamt om du slutade hävda att vaccinen saknar effekt, för det är rent nonsens.

"De vanligaste symptomen är hjärntrötthet och kognitiv nedsättning följt av smärta och nedsatt lungfunktion. "

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-25000-personer-har-fatt-diagnosen-postcovid

Så. Fick du en länk också. Vassego!
Du länkar till svt?

Ni vaccinhetsare går verkligen inte att ta på allvar.
Citera
2021-07-30, 01:33
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Pappret du länkade till är en 5 års plan för att bereda EU:s rågång i fallet " STRENGTHENING COOPERATION AGAINST VACCINE PREVENTABLE DISEASES.

Om du menar att det är en förberedelse för att man bjudit in Wuhan-Pesten, så lär du ha en svår uppförsbacke. Alla länder har sådana preventiva dokument för att samköra och som har som checkalista för vad den ena myndigheten ska agera mot en annan. Det är ett flödesdokument som slår fast vad som ska hända i beslutsordningen när ett ev, vaccin behövs i kommande stora globala sjukdomsutbrott. Man gissar ju att detta kommit till efter Ebolas efteräkningar t.ex. (Som det numera finns vaccin emot)

Hursomhelst. Det är en hel bergbestigning att koppla detta till en konspiration att Wuhanviruset var inplanerat till EU redan 2017 ( Justering för något år det tog att ta fram dokumentet och justera det för alla EU-27 medlemmar)

Och till vilket pris ? Överdödlighet för 75+ människor, lockdowns, och bära munblöja. Är det som blev den stora konspirationen ? Ett ganska fjuttigt resultat. En susning. Inte ens någon ordentlig redig digerdöd a´la´1300-talets Europa då folk dog mitt i steget på trottoarer och floderna stank av alla kadaver som ingen hann ta hand om.

Men vi får se. Enligt många så är det inte slut än, utan vaccinerade ska dö inom 5 år. Så mycket tilltro har ni alltså till världen idag . Hur har ni lyckats bli så influerade ? Fattar ni inte att ni är offer för påverkansoperationer som använder er trollungar för att splittra upp samhället ? Hajar ni det ? Ni är fjärrstyrda av andra som påverkat er.

När jag gjorde lumpen på sent 80-tal så fanns det som kallades för NBC-skydd. Skydd mot Nukleärt, Biologiskt och Kemisk (Chemical) angrepp.

Vi tränade för kemisk och till viss del nukleärt anfall men det biologiska hörde vi inte ett skit om. Sverige är nog inte ensamt om att bli överrumplade av ett biologiskt stridsmedel.

Militär taktik: Sök skydd, bli inte smittad!
Precis som du inte vill få någon att förlora sin prestanda (för så länge som möjligt).

Det finns ingen klar utgång ur detta, det är en ny och farlig företeelse, biologiska vapen kan vara det som skördar miljarder av liv på denna planet.
Citera
2021-07-30, 01:38
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Precis. Det är därför sjukhus tvingar kirurger och personal att använda dem. De vill visa sin oinskränkta makt över sina undersåtar.

Jävla as alltså.
Det är skillnad när en kirurg och tandläkare använder munskydd när dom står över öppna sår och munhålor för att minska bakteriell överföring vid eventuell hosta och nysning i kliniska miljöer och att populationen använder munskydd för att förhindra samhällsspridning av ett respiratoriskt virus.

Två helt olika saker som inte ens går att jämföra med varandra.
Citera
2021-07-30, 01:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om man antar att det är sant att vaccinerade kan smittas av delta, är det då sannolikt att de sedan får en vanlig naturlig immunitet?

Överraskande, men intressant frågeställning. Det skall man nog kanske inte helt ta för givet? Då faller kanske min strategi.
Citera
2021-07-30, 01:55
Bannlyst
Felpost
Senast redigerad av snuttis 2021-07-30 kl. 02:34.
Citera
2021-07-30, 01:57
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är skillnad när en kirurg och tandläkare använder munskydd när dom står över öppna sår och munhålor för att minska bakteriell överföring vid eventuell hosta och nysning i kliniska miljöer och att populationen använder munskydd för att förhindra samhällsspridning av ett respiratoriskt virus.

Två helt olika saker som inte ens går att jämföra med varandra.

Storleken på smittopartikeln är oftast mindre än storleken på det "nät" vi försöker att fånga den med.
Det används också aktivt kol i högklassiga masker och det stoppar det mesta generellt, används militärt Bla.

Andningsskydd gör definitivt skillnad, sedan är det upp till dig hur du vill ha det.
Citera
2021-07-30, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Bra att du framhåller detta, tror dock att du talar för mestadels döva öron, de flesta som är kvar här i tråden som är pro-vaxxers och som fortfarande inte vill ge sig, trots allt matande från motståndarsidan med uppgifter, statistik och relevanta studier, verkar inte varken kunna eller vilja ta in verkligheten, de verkar trivas i sin lilla bubbla där de fortsätter att hetsa upp sig över antal inrapporterade smittofall (som baseras på otillförlitliga PCR-tester) samt hetsar upp sig över typ 1 dödsfall i veckan medan det hela tiden avlider fler människor i Sverige av helt andra orsaker än covid.

Du kan mycket väl ha rätt där. Men förhoppningsvis finns det nån som kan ha användning av den informationen. Nån är bättre än ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in