2021-07-29, 22:04
Medlem
Tidigare försök att göra vaccin mot SARS-cov plågades av ett fenomen som kallas ”vaccine induced enhancement” som gör att den vaccinerade får värre symptom än den ovaccinerade. De löste aldrig de problemen innan de gjorde dessa vaccin. Fauci påpekade att man måste vara uppmärksam på detta när man snabbutvecklar vaccin mot Covid-19.

Jag antar att vi endast kan hålla tummarna.
Citera
2021-07-29, 22:10
Medlem
Ok, jag läser här och var att vaccinerade uppvisar HÖGRE viral last än ovaccinerade med deltavarianten. Det behöver bekräftas med någon form av vetenskaplig publikation. Om det stämmer så är det tecken på ADE.
Citera
2021-07-29, 22:11
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Har jag missat helt - var (helst länk) finns det angivet att det finns en juridisk text som förhindrar landet x (som skrivit kontrakt med pfizer) att de inte får uttala sig om pfizers vaccin på ett negativt sätt.?
Eftersom pfizer friskrivit sig från allt ansvar för sitt vaccin kan dom väl inte fått igenom detta också ?

Var i tråden denna veckan. Skall finnas länkar till läckan.
Citera
2021-07-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ok, jag läser här och var att vaccinerade uppvisar HÖGRE viral last än ovaccinerade med deltavarianten. Det behöver bekräftas med någon form av vetenskaplig publikation. Om det stämmer så är det tecken på ADE.

Data från israel..... Tror det var förra veckan som det var i tråden... tydde på ADE.

Sök på ADE i tråd....
Citera
2021-07-29, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Både vaccinerade, ovaccinerade och folk med genomgången infektion löper risk för smitta, infektion, komplikationer, svåra komplikationer och död. Vaccinerade löper mindre risk för svåra komplikationer eller död jämfört med ovaccinerade.

Du har säkert rätt, jag undrar dock hur man har kommit fram till den slutsatsen?

Har man koll på alla ovaccinerade som har varit smittade så att man vet hur många av dem som inte ens har utvecklat sjukdom. även individer i riskgruppen?

Många av dom som löper störst risk för svåra komplikationer eller död var svårt sjuka eller avled innan det fanns vacciner. När man började vaccinera minskade antalet svårt sjuka och dödsfall. Är det uteslutet att en delförklaring kan vara att de med sämst immunförsvar redan har avlidit eller varit svårt sjuka?
Citera
2021-07-29, 22:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Om du missat det så räknar den där kalkylatorn också ut risken för att behöva sjukhusvård.

Jag klickade på länken, och möttes av detta:
Please scroll to accept licence
Licence terms for access to the QCovid algorithm for the purposes of academic research and peer review
...
Please read these licence terms carefully before using the algorithm. If you do not agree to these licence terms you must not request access and you must not use the algorithm.

The algorithm may be used only for academic research or for the purpose of peer review. The algorithm must not be used for any of the following:
...
...
§ ... § ... §
...
Text
...
Ännu mera text
...
...
Jag uppfyllde inte vilkoren, så jag avstod från att acceptera.

Citat:
Så du kan ganska snabbt uppskatta vad som händer om alla friska barn i Sverige smittas av covid tex. Eller 20 -30 åringar.

Finns någonting som ger svar på risken för okända långsiktiga effekter? Alltså samma långsiktiga effekter som vaccinmotståndarna varnar för beträffande vaccinerna.

Citat:
Sedan kan du gräva lite i myndigheternas statistik över vårdtillfällen pga alkohol, trafik, diabetes och annat självförvållat. Då förstår du vad vi pratar om.

På vilket sätt har Covid-19 med alkohol- och trafik-skador att göra?
Citera
2021-07-29, 22:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har säkert rätt, jag undrar dock hur man har kommit fram till den slutsatsen?

Har man koll på alla ovaccinerade som har varit smittade så att man vet hur många av dem som inte ens har utvecklat sjukdom. även individer i riskgruppen?

Många av dom som löper störst risk för svåra komplikationer eller död var svårt sjuka eller avled innan det fanns vacciner. När man började vaccinera minskade antalet svårt sjuka och dödsfall. Är det uteslutet att en delförklaring kan vara att de med sämst immunförsvar redan har avlidit eller varit svårt sjuka?

Det ser man om man kikar på datan. Jag länkade nyss FoHM där de kommit fram till just det. Vaccinerna utvecklades för att just minska svåra komplikationer och ev. död.
Citera
2021-07-29, 22:27
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Både vaccinerade, ovaccinerade och folk med genomgången infektion löper risk för smitta, infektion, komplikationer, svåra komplikationer och död. Vaccinerade löper mindre risk för svåra komplikationer eller död jämfört med ovaccinerade.

Nej, för folk med genomgången infektion är risken för smitta och infektion i princip obefintlig. Vad gäller komplikationer, svåra komplikationer och död lär risken vara så gott som noll för dem som tidigare haft covid.

Sprid inte en massa desinformation!

Citat:
Över 80 procent av de personer som haft milda symtom av covid-19 har antikroppar ett år efter insjuknandet. Det visar nya resultat från en studie bland medarbetare vid Danderyds sjukhus. Antikropparna binder dessutom till nya och mer smittsamma virusvarianter.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/07/studie-antikroppar-kvar-ett-ar-efter-lindrig-covid/

New data suggests a low risk of COVID-19 reinfection in the population

Citat:
Current evidence suggests that most reinfections will not cause symptoms. Work is ongoing to better understand the factors that make someone more likely to catch COVID-19 again and also the impact of vaccine status.

There is currently no evidence that the Delta variant, or any other Variants of Concern, are more likely to cause reinfection than others

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Citera
2021-07-29, 22:28
Medlem
Priorix®GlaxoSmithKline Vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund
M-M-RVAXPRO, Merck Sharp & Dohme

Lysande. 2 reggade mässlingvax i sverige. Ena från GSK som sitter i GAVI´s styrelse.
Och det andra Merck som gjort allt för att stoppa Ivermectin.

Varför har vi inga egna läkemedelsbolag kvar.... Vi är helt utelämnade till skurkar....
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-29 kl. 22:33.
Citera
2021-07-29, 22:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nej, för folk med genomgången infektion är risken för smitta och infektion i princip obefintlig. Vad gäller komplikationer, svåra komplikationer och död lär risken vara så gott som noll för dem som tidigare haft covid.

Sprid inte en massa desinformation!

Du får läsa mer noggrant innan du hoppar på tangenterna. Jag har inte hävdat att det är stor risk för de med genomgången infektion. Men det finns bekräftade fall av både återinfektion, svåra komplikationer och dödsfall i den gruppen också.

Nära noll är risken garanterat inte.
Citera
2021-07-29, 22:35
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Fattar du hur korkad du låter.

Vaccinet har inget bevisbart skydd, och du vill att man då medvetet skall ge människor vaccinet.

Vi avslutar diskussionen här med ditt grundlösa nonsens-påstående.
Fascinerande att din självkänsla är så låg att du hellre drar till med rent nonsens än att erkänna att du tänkte fel.

Ingen idé att diskutera med en liten skvätt som knappt är torr bakom öronen.

Faktum kvarstår. SARS-2 är mångfalt farligare för hälsan än vad ett vaccin är. Din riskbedömning är värdelös.
Citera
2021-07-29, 22:38
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Så du lyssnar bara på de som censureras, utan att bry dig om varför de censureras? Är du ett Hoffe-fan också?
Jag vet varför dom censureras. Och självklart bör dom inte censureras över huvud taget!

För helvete, vetenskaplig diskurs kräver öppen dialog med flera perspektiv och åsikter.

Förstår man inte det fattar man inte hur vetenskap bedrivs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in