2021-07-29, 21:48
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns det något land i väst som ej ger det vaccinet redan?

Vaccination mot mässling infördes 1971, men få vaccinerades i början av 1970-talet. Vaccination av flickor mot röda hund startade 1974. 1982 infördes allmän vaccination med MPR-vaccin i ett två-dosschema. Alla barn erbjuds idag MPR-vaccination inom ramen för det allmänna vaccinationsprogrammet för barn.

Påfyllnadsdos rekommenderas vart 20:e år, vid till exempel 30–35, 50–55, samt vid 65–75 års ålder. Minimitiden mellan två doser är tio år. Personer som inte är immuna mot mässling rekommenderas vaccination med MPR-vaccin. Det gäller personer som vet att de ej haft sjukdomen och inte heller fått två doser vaccin

Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Boosterdoser är trendigt nu.

Då så är vaccinproblemet löst..

Är det bara att hoppas att någon läkare känner till detta och gör en korr studie
mellan sjukhusfall och status mässlingsvax.

MPR (mässlingen, påssjuka, röda hund, 350 kr
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför måste jag vara allmänläkare för att du ska tro på min hobbystudie? Är det POA-fallacy som du tillämpar? Då borde du vara en av dem som litar mer på experter.
Klart jag lägger vikt på vad experter säger. Sen finns det experter med integritet som vågar ställa frågor och experter som bara spyr ur rådande agenda och håller tyst.

Jag lyssnar på den första gruppen. Dom som är obekväma och censureras. Typ sådana som Pierre Kory och Robert Malone
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Jag vet dig igen att berätta hur detta går ihop!

Jag känner hundratals människor som vaccinerar sig. 25+ av dessa går på kontroller var 3-6 månad.
INGEN av alla har haft några som helst problem efter vaccinationen. Inte ens de som undersöks grundligare än 99% av befolkningen.
Borde inte åtminstone någon märkt av något? Eller mörkar dessa individers privata läkare också?
Citera
2021-07-29, 21:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
63% av fullvaccinerade blir inte smittade. Och de som blir, trots vaccinering löper liten risk för svåra komplikationer eller död.

Enkelt.

Liten risk är ju inte synonymt med ingen risk.

Fullvaccinerade kan blir svårt sjuka och avlida, och ovaccinerade kan smittas men inte bli sjuka, eller?

De som löper stor risk för svåra komplikationer eller död har väl i hög grad redan varit svårt sjuka eller är avlidna, de blir färre för varje dag som går, eller?

Vaccinerade som utsätts för smitta kan väl bli smittade men utvecklar inte sjukdom alla gånger då immunförsvaret tar hand om viruset?

Likaså kan väl en ovaccinerad smittas men inte utveckla sjukdom om immunförsvaret är viruset övermäktigt?
Citera
2021-07-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, du har ju en poäng i att kontraktet medför att inga länder är villiga att hitta elaka biverkningar av vaccinet.

Mässlingsvax verkar ju lösa problemet.

Gäller bara att hålla GAVI, Bill Massmördare, Pfizer och Moderna långt bort från produktionen av det......
Citera
2021-07-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jag har märkt att upprepning är nödvändigt. Det måste hamras in hur problematiken ser ut.

Den stora faran är de fullvaccinerade som nu är gain of function-maskiner med sina antikroppar som enbart är riktade mot spikproteinet. De som har naturlig immunitet har antikroppar mot alla delar av viruset. Viruset har ju ett proteinskal, de som haft covid har antikroppar mot de proteinerna också, det har inte de som är vaccinerade. Därför är det lätt för viruset att mutera sig förbi vaccinet, det krävs bara en mutation i spikproteinet. Det gör vaccinerade till gain of function-maskiner.

The team tested serum samples for IgG binding antibodies to the virus nucleocapsid protein and the spike protein. Of the 871 participants, 3.7% had IgG antibodies against the nucleocapsid protein and 99.7% had IgG antibodies to the spike protein receptor-binding domain (RBD).

The team also compared the data with people who only had natural SARS-CoV-2 infection. Among the people with only natural infection, 88.3% had antibodies against the nucleocapsid protein and 90.6% had anti-RBD antibodies.

https://www.news-medical.net/amp/news/20210623/Higher-levels-of-antibodies-from-COVID-19-mRNA-vaccine-compared-to-natural-SARS-CoV-2-infection.aspx

Ingen skräll direkt. Det har väl varit allmänt vedertaget att genomgången sjukdom nästan alltid ger bättre immunförsvar än vaccin. Traditionella vaccin som de mot mässling och polio är ju baserade på viruset och genererar således en ”naturlig immunreaktion” som är ”good enough” och strukturellt samma som vid genomgången sjukdom men inte med samma intensitet. Jättebra! Dock är det ett mysterium hur expert efter expert påstått att det syntetiska covid-vaccinet skulle vara minst lika bra som naturlig immunitet. Evolutionen har sysslar med detta i många tusen år, våra kroppar har alla mekanismer redo. Traditionella vaccin utnyttjar detta på ett smart sätt, i motsats till de syntetiska. Vilken hybris. Jag minns ord som stabilt och långsiktigt. Vilken jävla rappakalja. Vad är det som händer i världen. Ingen är ju längre ansvarig för sina ord. Det killgissas och hittas på saker som får Trumps twitterkonto att blekna.

Med det sagt är vaccinet säkert toppen för att minska risken för allvarlig sjukdom bland riskgrupperna. Men det var inte så det kommuniceras i början innan man hade facit i hand. Jag skulle må bättre om experternas prognoser stämde lite bättre med verkligheten. Kan man göra så felaktiga uttalanden om en sak kan man också göra det om andra saker. Värre saker.
Citera
2021-07-29, 21:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Komiskt att vi släpper in Thailändska bärplockare när Thailand håller på att bli överkörda av covid.

"Nästa alla – 73 av 76 – thailändska bärplockare i Tväråsel i Norrbotten har testat positivt för covid-19.

– Åk för guds skull inte dit, säger Catarina Lundberg, ansvarig vid Norrskensbär AB, till NSD."
Citera
2021-07-29, 21:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Klart jag lägger vikt på vad experter säger. Sen finns det experter med integritet som vågar ställa frågor och experter som bara spyr ur rådande agenda och håller tyst.

Jag lyssnar på den första gruppen. Dom som är obekväma och censureras. Typ sådana som Pierre Kory och Robert Malone

Så du lyssnar bara på de som censureras, utan att bry dig om varför de censureras? Är du ett Hoffe-fan också?
Citera
2021-07-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag vet dig igen att berätta hur detta går ihop!

Jag känner hundratals människor som vaccinerar sig. 25+ av dessa går på kontroller var 3-6 månad.
INGEN av alla har haft några som helst problem efter vaccinationen. Inte ens de som undersöks grundligare än 99% av befolkningen.
Borde inte åtminstone någon märkt av något? Eller mörkar dessa individers privata läkare också?

Be alla dina hundra vänner då at ta ett d-dimer test....

Men har de Indiska forskarna rätt. Så är alla covid vax redan passe.........

MPR vax är det som gäller nu..........
Citera
2021-07-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du har hittat det stora felet i den argumentation som vissa skribenter för i denna tråden. Dessa skribenter försöker intensivt framställa viruset som harmlöst, genom att enbart titta på dödsfallen, och då i avgränsade delar av befolkningen. Gång på gång så visar skribenterna statistik på dödsfallen i vissa populationer, och anser sig på så sätt ha bevisat att viruset är ofarligt.

För dessa skribenter är dödsfall det enda som räknas ... ... såvida man inte börjar diskutera vaccinerna. Då ändras dessa skribenters kriterier fullständigt. Då vill dom genast diskutera eventuella okända risker på lång sikt.

Jag tycker att det är bra att tillämpa försiktighetsprincipen. Men jag anser att samma försiktighetsprincip bör gälla både vacciner och virus. Det är märkligt att vissa förespråkar maximal försiktighet beträffande vaccinerna, men samtidigt minimal försiktighet beträffande viruset.

Nu är det för sent att stoppa viruset på annat sätt än genom immunitet. Vårt enda val, är huruvida vi vill erhålla immuniteten genom vaccination eller infektion. Jag har inte tilltro till uppfattningen att infektion skulle vara ofarligt.

Om du missat det så räknar den där kalkylatorn också ut risken för att behöva sjukhusvård. Så du kan ganska snabbt uppskatta vad som händer om alla friska barn i Sverige smittas av covid tex. Eller 20 -30 åringar. Sedan kan du gräva lite i myndigheternas statistik över vårdtillfällen pga alkohol, trafik, diabetes och annat självförvållat. Då förstår du vad vi pratar om.
Citera
2021-07-29, 21:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Liten risk är ju inte synonymt med ingen risk.

Fullvaccinerade kan blir svårt sjuka och avlida, och ovaccinerade kan smittas men inte bli sjuka, eller?

De som löper stor risk för svåra komplikationer eller död har väl i hög grad redan varit svårt sjuka eller är avlidna, de blir färre för varje dag som går, eller?

Vaccinerade som utsätts för smitta kan väl bli smittade men utvecklar inte sjukdom alla gånger då immunförsvaret tar hand om viruset?

Likaså kan väl en ovaccinerad smittas men inte utveckla sjukdom om immunförsvaret är viruset övermäktigt?

Både vaccinerade, ovaccinerade och folk med genomgången infektion löper risk för smitta, infektion, komplikationer, svåra komplikationer och död. Vaccinerade löper mindre risk för svåra komplikationer eller död jämfört med ovaccinerade.
Citera
2021-07-29, 22:02
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Kan mycket väl ha triggat aktivitet. Vore extremt konstigt om de som hört det ej testar.

Men tex. länder med Pfizerkontrakt kan ju ej uttala sig. Då blir de ju skadeståndsskyldiga.

Har jag missat helt - var (helst länk) finns det angivet att det finns en juridisk text som förhindrar landet x (som skrivit kontrakt med pfizer) att de inte får uttala sig om pfizers vaccin på ett negativt sätt.?
Eftersom pfizer friskrivit sig från allt ansvar för sitt vaccin kan dom väl inte fått igenom detta också ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in