Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Och kanske är det också intressant att ta reda på vad man åstadkommer med frontallobsoperationen. Alltså vilken eventuell risk minimeras genom det medicinska ingreppet.
Jag hittade denna intressanta kalkylator i en annan tråd som jag tror många här skulle må bra av att testa. Den uppskattar din risk att dö eller bli allvarligt sjuk av covid.
https://qcovid.org/Calculation
Risken att jag skulle dö av covid var 1 på 125000. Jag överlevde och om risken att återinfekteras är ca 1 på 300 under ett år landar risken för mig att dö på grund av återinfektion runt ca 1 på 37 miljoner närmsta tiden. Bäst att ta på sig munskyddet och ta en spruta nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
HalHandyman
Intressant, lägg in data för en normalviktig frisk 20-åring och försök sedan förklara varför hen ska vaccinera sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Återigen, döden är inte det enda man behöver frukta med covid. Det finns många andra konsekvenser inklusive långcovid och minskat IQ.
Dessutom kan denne ovaccinerade 20-åring smitta ett antal äldre personer som sedan dör.
Det är egoistiskt och rent av oetiskt att inte ta vaccinet.
Du har hittat det stora felet i den argumentation som vissa skribenter för i denna tråden. Dessa skribenter försöker intensivt framställa viruset som harmlöst, genom att enbart titta på dödsfallen, och då i avgränsade delar av befolkningen. Gång på gång så visar skribenterna statistik på dödsfallen i vissa populationer, och anser sig på så sätt ha bevisat att viruset är ofarligt.
För dessa skribenter är dödsfall det enda som räknas ... ... såvida man inte börjar diskutera vaccinerna. Då ändras dessa skribenters kriterier fullständigt. Då vill dom genast diskutera eventuella okända risker på lång sikt.
Jag tycker att det är bra att tillämpa försiktighetsprincipen. Men jag anser att samma försiktighetsprincip bör gälla både vacciner och virus. Det är märkligt att vissa förespråkar maximal försiktighet beträffande vaccinerna, men samtidigt minimal försiktighet beträffande viruset.
Nu är det för sent att stoppa viruset på annat sätt än genom immunitet. Vårt enda val, är huruvida vi vill erhålla immuniteten genom vaccination eller infektion. Jag har inte tilltro till uppfattningen att infektion skulle vara ofarligt.