2021-07-29, 21:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har inte sagt att han har fel. Han kan ha rätt. Det är fortfarande inget man kan använda som något underlag eller som argument överhuvudtaget.

Tror du att billig retorik från din sida går före faktiska tester en läkare gjort.
Citera
2021-07-29, 21:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jo det gör den. Du måste släppa ditt bias som gör att du vill se att vaccinen har effekt.

Den åldersgruppen löper ändå inte någon nämnvärd risk för hospitalisering även om de är ovaccinerade.

Därför måste fler studier göras på ”real world data” som de säger i studien. Just att de använder en sådan formulering tyder på att de tvivlar på att de kliniska studierna visar korrekt effektivitet.

Det jag försöker förklara för dig är att din tolkning är lika vansklig som min. Ingen av dem är adekvat. Men du verkar inte förstå det.
Citera
2021-07-29, 21:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tror du att billig retorik från din sida går före faktiska tester en läkare gjort.

Min retorik är lika ointressant som Hoffes lilla hobbyundersökning. Bakgrundsbrus och inget för någon att bry sig om.
Citera
2021-07-29, 21:20
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Den stora frågan är ju varför inte nån myndighet reagerar och genomför egna d-dimer tester?

Att en läkare gör en klinisk studie med det resultatet borde trigga nån aktivitet tycker jag.

Kan mycket väl ha triggat aktivitet. Vore extremt konstigt om de som hört det ej testar.

Men tex. länder med Pfizerkontrakt kan ju ej uttala sig. Då blir de ju skadeståndsskyldiga.
Citera
2021-07-29, 21:22
Medlem
Citat:
Vadå förhindra Covid? Jag har inte läst någonting om att man trodde att vaccinen skulle ge något 100% skydd mot smitta, infektion eller några biverkningar.

Vaccin brukar hindra sjukdom, eller hur? Hur många känner du som haft påssjuka, mild eller svår?

Till vilken grad sa man att vaccinen skulle förhindra symptomatisk sjukdom när de släpptes? 95%? Vad säger man att effektiviteten är nu? 39%?

Hur låg effektivitet kan de ha innan du tycker gränsen är nådd för att de inte har uppfyllt vad de lovat? Min gräns gick vid 50%, för då är det en slantsingling. Då anser jag att det inte är vetenskapligt befogat med massvaccinering. Nu är vi långt, långt under det.
Citera
2021-07-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Två saker att ha i minnet
  1. Lambda-varianten har funnits rätt länge, första fallet kom väl för nästan ett år sedan och den har inte spridit sig så snabbt.
  2. I Peru (och kanske äve Chile) där lambda-varianten spridits mest använder man huvudsakligen Sinovac.

Jag vet inte hur bra eller dåligt de vaccin som används i Sverige fungerar mot lambda-varianten, men det kan ju vara värt att rota lite i.

Ok, tackar. Sinovac kan nog vara en stor del av förklaringen.
Citera
2021-07-29, 21:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vaccin brukar hindra sjukdom, eller hur? Hur många känner du som haft påssjuka, mild eller svår?

Till vilken grad sa man att vaccinen skulle förhindra symptomatisk sjukdom när de släpptes? 95%? Vad säger man att effektiviteten är nu? 39%?

Hur låg effektivitet kan de ha innan du tycker gränsen är nådd för att de inte har uppfyllt vad de lovat? Min gräns gick vid 50%, för då är det en slantsingling. Då anser jag att det inte är vetenskapligt befogat med massvaccinering. Nu är vi långt, långt under det.
Vad sägs om att sluta böla om att vaccinet inte har någon effekt? Från att vi började vaccinera befolkningen har antalet döda i/med Covid-19 gått ner kraftigt och det tack vare vaccinernas effekt.
Citera
2021-07-29, 21:26
Medlem
Citat:
Källa med statistik. Vad är stat för covid-19?
Vi vet att 62% av vax får microblodproppar.

Källa? Personlig kommunikation. Tyvärr kan jag inte röja mina källor men låt oss säga som så att det ser inte bra ut för ovaccinerade mellan 30-60 år i Florida.
Citera
2021-07-29, 21:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vad är det för siffra du postar om och om igen? Var kommer den ifrån och i vilket sammanhang?

Vaccinerna har till stor del förhindrat sjukdom, särskilt svår sådan. Titta på svensk data så ser du det.

Det här är från maj:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/fa-allvarliga-fall-av-covid-19-bland-vaccinerade/
Citera
2021-07-29, 21:28
Medlem
Citat:
Det jag försöker förklara för dig är att din tolkning är lika vansklig som min. Ingen av dem är adekvat. Men du verkar inte förstå det.

Om 63% av fullvaccinerade blir smittade så är det ingen tvekan om att vaccinens effektivitet är irrelevant. Om man lägger till att naturlig immunitet visar 100% skydd i samma studie så blir vaccinen mer än irrelevanta. Det visar att det är något fundamentalt fel på vaccinets verkan, de är tänkta att ge ett liknande resultat som infektion. Det är ju hela poängen med vaccin, att ge liknande resultat i immunförsvaret som infektion, utan sjukdom. De misslyckas totalt med detta, vaccinerade blir sjuka.

Anledningen till att det blir så är logisk, jag har redan redogjort för skillnaden mellan antikroppar från vaccin och infektion.
Citera
2021-07-29, 21:30
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag har inte sagt att han har fel. Han kan ha rätt. Det är fortfarande inget man kan använda som något underlag eller som argument överhuvudtaget.
Klart man kan. Det är ju bra mycket tyngre argument än när cocidfascister i tråden bara spyr ur sig "foliehatt" på löpande band.

Speciellt när ett visst fenomen observerats av fler läkare. Innan stora studier finns får man plocka information lokalt och försöka måla en bild.

Sen är ju läkemedelsindustrin korrupt så det visslar om det. All information som visar på att vaccinet har negativa effekter kommer slås ned hårt och utmålas som konspirationsteorier. Fri och öppen debatt existerar inte.
Citera
2021-07-29, 21:31
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Measles Vaccine 87.5% Effective For COVID-19 In Kids, Finds Indian Study
https://www.indiatimes.com/technology/science-and-future/measles-vaccine-covid-19-kids-india-study-543379.html

Slår alla covidvax med hästlängder.

Stor humor om nu detta stämmer, kan vi då anta att medtech-bolagen kommer att försöka skriva ner detta vaccin på samma sätt som Ivermectin..?
Jag personligen lär nog hellre ta en mässlingsspruta än en pfizer covid som läget är just nu. För några år sedan fick jag vattkoppor av grabben, så immunitet av div sjukdomar är inte livslång....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in