2021-07-28, 19:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Exakt, om Binninge hade fått vittna så hade hans lögn hållit hela vägen. Men nu blev den avslöjad av Esbjörn som inte förstod att han förväntades ljuga och säga att röjningen skedde utan tillstånd.
Inte att jag för ett ögonblick tror att JB skulle ha hittat på nåt för det behövs inte för den som för en rättfärdig sak men kanske ändå bra att JB inte var med för på detta sätt avslöjas Ebbas ränker.

Esbjörn har som du själv säger talat sanning och utan minsta förbehåll och är således att betrakta som ett enastående sanningsvittne. Ebba hade fått tillstånd att röja lite för å få lättare å komma till kåken - inget annat - ord står säkerligen mot varandra och Ebba, om inte förr så iaf numera, känd lögnerska lär få svårt, ja omöjligt, å få denna händelse (läs åldringsbrott) att se ut som något annat
2021-07-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Lite kan jag tänka att det du skriver blir jävla mycket dubbelmoral. För i det förtalet Ebba erkände, var det helt okey att använda argument som att lagen är fel och Ebba var oskyldig.
och du är också för dum för att förstå...
Nej en domstol består inte av psykologer. Vad det har med dubbelmoral att göra finns bara din fantasi.
2021-07-28, 19:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Varför är det konstigt? Det är ju Esbjörn som skulle förhöras. Eller tycker du att man förhör den som lämnar in anmälan istället för den det gäller?
Jo konstig för att Esbjörn ju hade JB som sitt ombud i denna fråga. Undrar om de ens frågade honom om han ville ha någon vid sin sida under förhöret. Det borde de ha gjort.....ja Esbjörn hade nog glömt hur det gick till när anmälan gjordes. Ja så var det ju....någon firma i Örebro....

Va tusan ni ser väl hur illa däran Esbjörn är?! Usch för Busch....
2021-07-28, 19:52
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad som är otroligt märkligt med detta polisförhör är att JB inte blev kallad fastän det var han som för Esbjörns räkning med fullmakt i hans namn lämnade in polisanmälan. Va!?! Å ja, hur skulle Esbjörn ha kunnat visa att Ebba muntligt endast hade tillåtelse att fixa infarten - började såga ner trän överallt på tomten så Esbjörn totalstressad i ren desperation skrev på så Ebba skulle få tid å stoppa skövlingen på gården - trodde å hoppades Esbjörn på Fy Fan!
Snart kan Ebba Såga ner, hur många träd hon vill. Hon har ett köpekontrakt. Esbjörn kan köpa den välkända och fina målningen, att hänga över sängen på långvården. Konstnären är en välkänd kvinna. Kanske hon av barmhärtighet sänker priset, till det Esbjörn kan betala efter att alla omkostnader i rättegången är betald.
2021-07-28, 19:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Snart kan Ebba Såga ner, hur många träd hon vill. Hon har ett köpekontrakt. Esbjörn kan köpa den välkända och fina målningen, att hänga över sängen på långvården. Konstnären är en välkänd kvinna. Kanske hon av barmhärtighet sänker priset, till det Esbjörn kan betala efter att alla omkostnader i rättegången är betald.
Är du ond på riktigt? Hur kan du önska en gammal mannen på långvården? Långvården är iof inget som finns längre, men knalla fall.
Och vilken jävla tavla menar du och över vilken jävla säng hänger den?

Föresten har vi inte sett vem som vinner ännu. Personligen fattar jag inte hur Ebba fortfarande kan tänka sig att bo där. Jag skulle aldrig kunna trivas i ett hus om jag processat mig till det genom fulspel.

På tal om fulspel. För varje påhopp som kommer från Ebbas sida, får jag mindre och mindre tro på att hon har ens juridisk rätt i detta. Så moraliskt, etiskt och juridiskt fel. Bra jobbat Ebba.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-07-28 kl. 20:03.
2021-07-28, 20:13
Medlem
Citat:
Är du ond på riktigt? Hur kan du önska en gammal mannen på långvården? Långvården är iof inget som finns längre, men knalla fall.
Och vilken jävla tavla menar du och över vilken jävla säng hänger den?

Föresten har vi inte sett vem som vinner ännu. Personligen fattar jag inte hur Ebba fortfarande kan tänka sig att bo där. Jag skulle aldrig kunna trivas i ett hus om jag processat mig till det genom fulspel.

På tal om fulspel. För varje påhopp som kommer från Ebbas sida, får jag mindre och mindre tro på att hon har ens juridisk rätt i detta. Så moraliskt, etiskt och juridiskt fel. Bra jobbat Ebba.

Ond på riktigt?
Ond på riktigt anser jag de vara som la sig i Esbs och Ebbas affär.
Esb bad inte om det och det hela startade först tio dagar efter kontraktsskrivning då det hördes syntes av röjningar fram til fastigheten som Esb hade godkänt och var med på.
Ond kallar jag den som har ett horn i sidan till KD och gör en polisanmälan mot att det röjts undan på tomten och den anmälan utan at Esb ens visste om det och ifrån en annan stad.
Att sitta på Facebook och säga de ska göra köparen mör är så utstuderat dumt och elakt inte mot Ebba utan mot Esb. Att sen dra igång att kontakta biståndshandläggare och göra ner Esb som innen dess dugit som polare men nu klassas som en som måtse ha hjälp med hygien och byk - fy fasingen!
Det finns långvård, det finns äldre sjuka som bor hemma i total isolering, det finns de äldre sjuka som bor på hem där de vistas i sitt rum i en säng. Det finns äldre som blir lurade på de pengar de kunde ha till att sätta guldkant på sin tillvaros höst.
2021-07-28, 20:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ond på riktigt?
Ond på riktigt anser jag de vara som la sig i Esbs och Ebbas affär.
Esb bad inte om det och det hela startade först tio dagar efter kontraktsskrivning då det hördes syntes av röjningar fram til fastigheten som Esb hade godkänt och var med på.
Ond kallar jag den som har ett horn i sidan till KD och gör en polisanmälan mot att det röjts undan på tomten och den anmälan utan at Esb ens visste om det och ifrån en annan stad.
Att sitta på Facebook och säga de ska göra köparen mör är så utstuderat dumt och elakt inte mot Ebba utan mot Esb. Att sen dra igång att kontakta biståndshandläggare och göra ner Esb som innen dess dugit som polare men nu klassas som en som måtse ha hjälp med hygien och byk - fy fasingen!
Det finns långvård, det finns äldre sjuka som bor hemma i total isolering, det finns de äldre sjuka som bor på hem där de vistas i sitt rum i en säng. Det finns äldre som blir lurade på de pengar de kunde ha till att sätta guldkant på sin tillvaros höst.
Men du har ju inga som helst bevis eller belägg för att det där stämmer. Och så anklagar du mig för att fantisera. Det gamla utrycker den som nämde det, han klämde det är ofta väldigt sant.
2021-07-28, 20:48
Medlem
Citat:
Inte att jag för ett ögonblick tror att JB skulle ha hittat på nåt för det behövs inte för den som för en rättfärdig sak men kanske ändå bra att JB inte var med för på detta sätt avslöjas Ebbas ränker.

Esbjörn har som du själv säger talat sanning och utan minsta förbehåll och är således att betrakta som ett enastående sanningsvittne. Ebba hade fått tillstånd att röja lite för å få lättare å komma till kåken - inget annat - ord står säkerligen mot varandra och Ebba, om inte förr så iaf numera, känd lögnerska lär få svårt, ja omöjligt, å få denna händelse (läs åldringsbrott) att se ut som något annat
Utredningen lades ner, har du glömt det? Det var uppenbarligen en okynnesanmälan helt utan grund.
2021-07-28, 20:50
Medlem
Citat:
Jo konstig för att Esbjörn ju hade JB som sitt ombud i denna fråga. Undrar om de ens frågade honom om han ville ha någon vid sin sida under förhöret. Det borde de ha gjort.....ja Esbjörn hade nog glömt hur det gick till när anmälan gjordes. Ja så var det ju....någon firma i Örebro....

Va tusan ni ser väl hur illa däran Esbjörn är?! Usch för Busch....
Så även det var Ebba Busch fel i så fall? Du verkar vara fixerad på något sätt.
2021-07-28, 20:52
Medlem
Citat:
Fast så kan ju knappast polisen ha resonerat. Det vore ju jäv från deras sida.

Lite intressant oxå att du tänker att om hela sanningen kommit fram så skulle Ebba torskat här oxå. För ingen mer än en Ebbaist skulle tänka att ett juridiskt ombud ljög vid ett polisförhör.

Märk väl i denna diskussion. Att det är ingen som svartmålar och hittar på lögner om människor kring Ebba. Kanske det säger någonting om vem som har den moraliska och etiska rätten.
På dig låter det som att Theo Dietz aldrig har nämnts i tråden på ett negativt sätt. Du är konstig.
2021-07-28, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag kan tydligen mer om fakta och vetenskapsmetoder än du tror..

Läs sista sidan i förhöret där det står beslutat av chefsåklagaren:
Man kan av förhöret sluta sig till att han har godkänt avverkning och han har varit på plats vid avverkningen. Mot den bakgrunden är det inte möjligt att bevisa att det har skett en uppsåtlig otillåten avverkning.

Kan svårligen bli mer tydligt.
Om någon uppfattat Esbjörn som oförmögen att svara för sig så skulle de, med sin erfarenhet, naturligtvis reagerat.

Ang Esbjörns ålder, så är det bara ett exempel, men redan i stämningen finns hans personnummer med. Även i köpekontraktet finns det med. Du menar väl inte att han gått in i en sån här historia utan att kolla vad som står i köpekontraktet?
Återigen, Esbjörn har i förhör uppgett att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som skedde. Att detta inte går att bevisa, är inte liktydigt med att han ljög i förhöret, bara att det inte går att bevisa och lagföra.

Att Binninge inte kände till Esbjörns exakta ålder, är inte ett bevis på att han inte företrädde sin klients vilja, vilket var det frågan handlade om. Det börjar bli löjligt hur du går in i andras diskussioner och omformulerar syftet med dem.

Dessutom är det extremt löjligt att haka upp sig på att Binninge inte lagt på minnet Esbjörns exakta ålder och dra några som helst slutsatser av det. Det är precis i linje med den konspiratoriska anda som somliga sysselsätter sig med som jag skrivit om innan. Att dra ett litet stycke information ur ett sammanhang och dra långtgående slutsatser av detta fragment, för att helt blunda för helheten. Min erfarenhet när folk gör så, är att de aningen är konspiratoriskt lagda, alternativt har de en dold agenda.
2021-07-28, 20:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det som kom efter nyår var att Ebba Busch ruttnade på förhalningsstrategin från B*nn*nge och sa att nu får rätten avgöra det här. Jag förstår henne men det var hon som stängde dörren.
Dock skulle dialog mellan parterna rent teoretiskt kunna pågå i detta nu.

Nej den som stängde dörren var Esbjörn och det i ett stort uppslag i Expressen.
Stämningen lämnades in efter detta.

Du har däremot rätt i att teoretiskt kan en dialog mellan parterna pågår i detta nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in