2021-07-28, 21:38
Medlem
Säg att du får skador utav vaxxinen - vilket ansvar har staten (FK och andra) sagt sig villiga att ta på sig? Vilka bidrag, ersättningar finns att tillgå? Och hur länge? Kommer de i stället enkom skylla på Covid-19 och har de då bara sjukskrivning i x antal månader att erbjuda? Läkemedelsbolagen har väl friskrivit sig allt vad ansvar heter om jag förstått det rätt?

Så, hur ekonomiskt skyddade är de som väljer att ta vaxxinen?
Citera
2021-07-28, 21:38
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Både barn, unga och folk under 60 drabbas av Covid. Sen är det givietvis många äldre och i riskgrupper som råkar mest illa ut.

Hur många 12-18 åringar har drabbats av C19 ?

”Många” är inte ett tal
Citera
2021-07-28, 21:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Långcovid är ett knepigt kapitel för sig. Symtomen kan ju vara lite vad som helst, vilket nog även gör att diagnosen kommer att dra till sig personer som aldrig ens varit PCR-possetiva. Ett stort elände för dom drabbade, en möjlighet för andra.

Det kommer sannolikt inte att bli helt enkelt att skilja agnarna från vetet.

Jodå… förslaget om att ge en dos vaccin per månad tror jag kommer skilja agnarna från vetet ganska kvickt
Citera
2021-07-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har inte lärt mig ett dugg pappskalle.

Lyssna nu. Det utfallet man har fått i Israel är förväntade resultat eller bättre faktiskt.

Sanslöst. Viruset bryter med lätthet igenom vaccinskyddet och du hävdar att det är förväntat.

Otroligt vilken nivå förnekelsen är på.

Du kan inte vara allvarlig. Vem fan betalar dig för att skriva så?
Citera
2021-07-28, 21:51
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag blev precis påhoppad av en rabiat släkting som tyckte att hela släkten måste skämmas bara för att jag 30 års åldern vill avvakta med vaccin. Människan var totalt upprörd för att jag inte ville.

Inte svårt att förstå hur Hitler fick med sig folket på 30talet.

Hen skäms väl över att ha en svagbegåvad i släkten..
Det är dock frivilligt enligt mig..

MENA och svagbegåvade kommer ju låta bli
Citera
2021-07-28, 21:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hur många 12-18 åringar har drabbats av C19 ?

”Många” är inte ett tal

Vet inte om det finns någon exakt siffra. Men eftersom barn och unga har drivit smittan under vissa perioder, så är det uppenbarligen ganska många som har smittats, eftersom de drivit smittan vidare.
Citera
2021-07-28, 21:54
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Pro-vaxxers och vaccinghetsare brukar ju tycka att man ska lyssna till "experterna", som budskap från myndigheter exempelvis:

Citat:
Över 95 procent av Läkemedelsverkets intäkter från industrin

I Sverige kommer över 95 procent av Läkemedelsverkets intäkter från industrins ansöknings- och årsavgifter.
– Visst är det märkligt att en myndighet finansieras nästan helt och hållet av industrin. Även om man skött sig bra hittills är det principiellt tveksamt, möjligheter till otillbörlig påverkan finns. Myndighetens intäkter blir dessutom en konjunkturfråga vilket inte kan vara helt lyckat, säger Hans Liedholm, överläkare och ordförande i läkemedelskommittén i sydvästra Skåne, till Läkemedelsvärlden.

Man kan känna sig trygg med att "experterna" håller vad de lovar och att vaccinerna är ofarliga och ger ett gott skydd.

Läkemedelsbolagen finansierar ju i princip hela Läkemedelsverkets verksamhet.

Vidare om FDA:

Citat:
Har kritiserats på ledarplats i vetenskapliga tidskrifter
Amerikanska FDA kritiserades i British Medical Journal 2002 för att gå industrins ärenden i ett specifikt ärende - och för att ha tystat ner den interna kritik mot detta.

https://kurera.se/lakemedelsverket-betalas-till-95-procent-av-lakemedelsindustrin/
Citera
2021-07-28, 21:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Sanslöst. Viruset bryter med lätthet igenom vaccinskyddet och du hävdar att det är förväntat.

Otroligt vilken nivå förnekelsen är på.

Du kan inte vara allvarlig. Vem fan betalar dig för att skriva så?
Du kan inte vara allvarlig, Hur fan har du lyckats irra dig in i vetenskapsforumet?

Den israeliska artikeln reser inte ens den frågeställning ni tror är besvarad i texten.
Citera
2021-07-28, 21:58
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ok. Påverkan på menscykeln pga vaccin verkar vara en grej. Inte nog med att effektiviteten är dålig, biverkningarna är värre än vi trodde.

#BelieveAllWomen

Nämen!
Har du blivit #metoo plötsligt när det passar agendan..

Ni antivaxxare är verkligen otroliga..

Se så. Fortsätt nu svälja Putins konspirationer
Citera
2021-07-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Pro-vaxxers och vaccinghetsare brukar ju tycka att man ska lyssna till "experterna", som budskap från myndigheter exempelvis:

Man kan känna sig trygg med att "experterna" håller vad de lovar och att vaccinerna är ofarliga och ger ett gott skydd.

Läkemedelsbolagen finansierar ju i princip hela Läkemedelsverkets verksamhet.

Vidare om FDA:

https://kurera.se/lakemedelsverket-betalas-till-95-procent-av-lakemedelsindustrin/

Helt, sjukt - och detsamma om inte värre är det ju med forskningsanslagen, så "vem i hela världen, kan man lita på?".
Citera
2021-07-28, 22:03
Medlem
Och så var det detta med fler sprutor då...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEWQjm/vi-kommer-att-fa-bade-en-tredje-och-fjarde-dos-vaccin

Citat:
– Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström.

Många stick och doser, blir det!
Citera
2021-07-28, 22:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vem är mest ärlig om sina skapelser: Wuhans virusinstitut eller vaccintillverkarna?
Citat:
Du tror alltså att det finns en meningsfull separation mellan de som bedriver gain of function forskning på virus och de som tillverkar vaccin mot dessa virus?

Jag har ingen aning om hur det fungerar.

Viruset kommer ju från ett kinesiskt laboratorium. Jag kan tänka mig att Kinas regering själva vill ha kontroll över landets virusforskning. Därför har jag svårt att tänka mig att västerländska vaccintillverkare skulle vara inblandade i viruset som rymde från laboratoriet i Wuhan.

Beträffande kinesiska vaccintillverkare, så är det annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in