2021-07-28, 21:11
Medlem
Känns otrevligt att det ens diskuteras tvångsvaccinering, coronapass, vaccinering av barn osv ? Det finns fortfarande ingenting som visar de långsiktiga effekterna av de här vaccinen ! Otroligt att så många bara sväljer det här. Ribban har sänkts markant för vad som anses vara tillräckligt bra risk vs nytta vid de olika nöd godkända vaccinen. Känns som att lite svinn får vi räkna med osv.... All denna propaganda gör att jag inte kommer att ta vaccinet nu.
Citera
2021-07-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Känns otrevligt att det ens diskuteras tvångsvaccinering, coronapass, vaccinering av barn osv ? Det finns fortfarande ingenting som visar de långsiktiga effekterna av de här vaccinen ! Otroligt att så många bara sväljer det här. Ribban har sänkts markant för vad som anses vara tillräckligt bra risk vs nytta vid de olika nöd godkända vaccinen. Känns som att lite svinn får vi räkna med osv.... All denna propaganda gör att jag inte kommer att ta vaccinet nu.

Jag blev precis påhoppad av en rabiat släkting som tyckte att hela släkten måste skämmas bara för att jag 30 års åldern vill avvakta med vaccin. Människan var totalt upprörd för att jag inte ville.

Inte svårt att förstå hur Hitler fick med sig folket på 30talet.
Citera
2021-07-28, 21:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har inte lärt mig ett dugg pappskalle.

Lyssna nu. Det utfallet man har fått i Israel är förväntade resultat eller bättre faktiskt. Man har nämligen inte haft som mål att vaccinet skulle ge steriliserande skydd d.v.s. helt skydda från infektion. Målet var 100% skydd mot allvarlig sjukdom och dit har man nått med i princip alla vacciner. Så bra att faktiskt de flest får steriliserande skydd. En del smittas och får en infektion men blir inte allvarligt sjuka d.v.s. att det utlöser en cytokinstorm hos den infekterade. Bara i ovanliga fall hos utsatta grupper med underliggande sjukdomar har man sett några få fall av allvarligt insjuknande där man inte riktigt är klar över om t.ex. tillräcklig tid har gått efter sista dosen. Vad man fått fram, att några blivit infekterade trots vaccin är alltså helt förväntat.

Det är också förväntat att en genomgående sjukdom ger ett bredare skydd d.v.s. faktisk immunitet. Så det finns inget konstigt där heller.

Jag håller dock med de experter som menar att jämförelsen är missvisande. Det framgår inte hur sjuka de med genomgången sjukdom har varit eller när de vaccinerade fått sina doser m.m. Faktorer som kan påverka.

Det är redan känt att det går bra att blanda vaccin d.v.s. ta en dos av ett och nästa av ett annat vaccin. Det är t.o.m. tänkbart att 1 + 1 faktiskt blir 3 i sådant läge. Jag för min del funderar på om inte den bästa kombinationen vore att få en dos av det traditionella kinesiska vaccinet och den andra Pfizer's eller AZ-vaccinet. Det borde ge en bred och stark immunitet som varar länge.

Eftersom att jag tillhör dem som inte helt tror att alla får tillräckligt skydd efter genomgången infektion tycker jag att man ska vaccinera sig ändå. Det borde ge det bästa skyddet. Läget är också det att vi inte riktigt vet hur länge immuniteten varar varken vid genomgången sjukdom eller av vaccin då vi inte har haft COVID19 omkring oss tillräckligt länge för det. Det är därför man tror att en booster-injektion är nödvändig och det kan också gälla de med genomgången sjukdom.

Det är inga problem åtminstone inte för dem som vaccinerat sig tidigare. Man vet då att vaccinet är helt ofarligt och att det bara handlar om ett litet nålstick att fylla på och att inga risker föreligger med det.

Värre är det med er anti-vaxxare som tror att ert DNA skrivs om eller andra tokigheter. Måste vara fruktansvärt att gå omkring med en sådan rädsla.

Bra inlägg hoppas några vilsna tar till sig !!
Citera
2021-07-28, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Akutvården får det nog lite lugnare. Men vårdcentraler och försäkringskassan lär få det hett om öronen pga långcovid. Ska vi gissa på 100 000 nya sjukpensionärer att försörja?

Långcovid är ett knepigt kapitel för sig. Symtomen kan ju vara lite vad som helst, vilket nog även gör att diagnosen kommer att dra till sig personer som aldrig ens varit PCR-possetiva. Ett stort elände för dom drabbade, en möjlighet för andra.

Det kommer sannolikt inte att bli helt enkelt att skilja agnarna från vetet.
Citera
2021-07-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Tänker du enbart på biverkningar från vaccinerna? Eller tänker du på möjligheten att även viruset kan sitta på hemligheter som visar sig om några år?

Jag instämmer i din misstro mot "sosse media". Men: Vem kan man lita på?

Vem är mest ärlig om sina skapelser: Wuhans virusinstitut eller vaccintillverkarna?

Även viruset kan sitta på hemligheter. Det har vi redan sett prov på med post covid. Ingen vet hur länge dom drabbade får dras med det.

Ja jag är enkelriktad på biverkningar från vaccinet, beklagar.

Biverkningar från vaccinet kan man dock slippa genom att inte ta det.
Och sen hoppas man undkommer viruset.

Det är en rävsax och valet måste man ta själv.
Citera
2021-07-28, 21:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred

Varför tror du att det skulle komma några långsiktiga biverkningar? Det är inte särskilt vanligt i vaccinvärlden.
Citera
2021-07-28, 21:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du menar väl 60 och uppåt.. har du koll på fakta vilka som drabbas av C19?

Både barn, unga och folk under 60 drabbas av Covid. Sen är det givietvis många äldre och i riskgrupper som råkar mest illa ut.
Citera
2021-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
12 år och uppåt gäller i civiliserade länder och tids nog lär åldrarna sänkas ännu mer. Det är bara Tegnell som är lite sen på bollen som vanligt. FHM vill väl ge svenska ungdomar brain fog och minskat IQ via coronainfektion av solidaritet med tredje världen kan jag tänka mig.
Oj, får man lägre IQ pga corona, det hade jag ingen aaning om. Då ligger jag, och en ansenlig mängd andra, illa till. Men just ungdomar verkar klara den här förkylningen väldigt väldigt bra. Så om nu en genomliden covid, vilket just ungdomar verkar klara väldigt väldigt bra, ger ett bättre skydd, som en del påstår, varför vaccinera sig?
Citera
2021-07-28, 21:37
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag blev precis påhoppad av en rabiat släkting som tyckte att hela släkten måste skämmas bara för att jag 30 års åldern vill avvakta med vaccin. Människan var totalt upprörd för att jag inte ville.

Inte svårt att förstå hur Hitler fick med sig folket på 30talet.

Herregud vad sjukt, folk har börjat ta sig sådana friheter, känns som att detta är samma folk som ägnar sig åt att flygskamma folk som flyger och skuldbelägga folk som väljer att äta kött. Har själv upplevt det märkliga i att fullständigt okända människor kan tycka sig ha rätt att ställa frågan om man är vaccinerad bara sådär helt apropå, och då pratar jag inte om vårdpersonal utan om folk man träffar ute i samhället, exempelvis på en restaurang. Svenssons som normalt är ganska osociala i möten med främlingar tycker plötsligt att det är helt okej att fråga om man tagit vaxxet.

Fast jag svarar dem direkt att jag inte har tagit vaxxet och inte kommer att göra det heller eftersom jag inte ser någon poäng med att ta det.
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
12 år och uppåt gäller i civiliserade länder och tids nog lär åldrarna sänkas ännu mer. Det är bara Tegnell som är lite sen på bollen som vanligt. FHM vill väl ge svenska ungdomar brain fog och minskat IQ via coronainfektion av solidaritet med tredje världen kan jag tänka mig.

Hur många 12-18åringar har drabbats/avlidit av Covid19 under det 1,5år pandemin rasat så att det motiverar massvaccineringen av denna åldersgrupp?
Citera
Medlem
Ok. Påverkan på menscykeln pga vaccin verkar vara en grej. Inte nog med att effektiviteten är dålig, biverkningarna är värre än vi trodde.

#BelieveAllWomen
Senast redigerad av hbphys 2021-07-28 kl. 21:41.
Citera
2021-07-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför tror du att det skulle komma några långsiktiga biverkningar? Det är inte särskilt vanligt i vaccinvärlden.
Nej, precis.

Alla komponenter i alla aktuella vaccin elimineras snabbt av det ospecifika immunförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in