Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Jag kan tydligen mer om fakta och vetenskapsmetoder än du tror..
Läs sista sidan i förhöret där det står beslutat av chefsåklagaren:
Man kan av förhöret sluta sig till att han har godkänt avverkning och han har varit på plats vid avverkningen. Mot den bakgrunden är det inte möjligt att bevisa att det har skett en uppsåtlig otillåten avverkning.
Kan svårligen bli mer tydligt.
Om någon uppfattat Esbjörn som oförmögen att svara för sig så skulle de, med sin erfarenhet, naturligtvis reagerat.
Ang Esbjörns ålder, så är det bara ett exempel, men redan i stämningen finns hans personnummer med. Även i köpekontraktet finns det med. Du menar väl inte att han gått in i en sån här historia utan att kolla vad som står i köpekontraktet?
Återigen, Esbjörn har i förhör uppgett att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som skedde. Att detta inte går att bevisa, är inte liktydigt med att han ljög i förhöret, bara att det inte går att bevisa och lagföra.
Att Binninge inte kände till Esbjörns exakta ålder, är inte ett bevis på att han inte företrädde sin klients vilja, vilket var det frågan handlade om. Det börjar bli löjligt hur du går in i andras diskussioner och omformulerar syftet med dem.
Dessutom är det extremt löjligt att haka upp sig på att Binninge inte lagt på minnet Esbjörns exakta ålder och dra några som helst slutsatser av det. Det är precis i linje med den konspiratoriska anda som somliga sysselsätter sig med som jag skrivit om innan. Att dra ett litet stycke information ur ett sammanhang och dra långtgående slutsatser av detta fragment, för att helt blunda för helheten. Min erfarenhet när folk gör så, är att de aningen är konspiratoriskt lagda, alternativt har de en dold agenda.