2021-07-28, 18:49
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Vad är det för 'katalysatorer' han påstås ha drivit fall om mot VW? Eller är det någon som missuppfattat vad 'Dieselgate' handlade om?
Volkswagen fuskade ju med sina kväveoxider, moderna dieslar har ju SCR-katalysator som minimerar utsläpp av kväveoxider till kostnad av en liten mängd höjd bränsleförbrukning. Under testningen så jobbade bilens system mer aktivt med att rensa ut kväveoxider, sedan när bilen uppfattade att den inte utsattes för avgasmätning mer så gick bilarna snålare igen gällande bränsleförbrukning men höjde samtidigt kväveoxider utsläppen till för hög nivå.
Citera
2021-07-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vi får väl se hur långt han kommer. Troligen inte så långt eftersom hans underlag är ren bullshit. Det spelar nog ingen roll för han fyller sin plånbok oavsett vinst eller förlust.
Vems pengar är det som fyller hans plånbok vid förlust?
Citera
2021-07-28, 21:25
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPlus46
Volkswagen fuskade ju med sina kväveoxider, moderna dieslar har ju SCR-katalysator som minimerar utsläpp av kväveoxider till kostnad av en liten mängd höjd bränsleförbrukning. Under testningen så jobbade bilens system mer aktivt med att rensa ut kväveoxider, sedan när bilen uppfattade att den inte utsattes för avgasmätning mer så gick bilarna snålare igen gällande bränsleförbrukning men höjde samtidigt kväveoxider utsläppen till för hög nivå.
Fast euro5 vw bilarna som Dieselgate omfattade har inte alks den tekniken med scr och adblue (har en själv} , den kom med euro6. Låter som någon har missuppfattat något.
Citera
2021-07-28, 23:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vems pengar är det som fyller hans plånbok vid förlust?
De som är med på hans grupptalan. Kravet för att vara med är som jag förstått det att man har någon form av rättsskyddsförsäkring.
Citera
2021-07-28, 23:06
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Fast euro5 vw bilarna som Dieselgate omfattade har inte alks den tekniken med scr och adblue (har en själv} , den kom med euro6. Låter som någon har missuppfattat något.
Vad jag vet var det generationen innan adblue. Programvaran kände av ifall man körde en testcykel eller inte. Lixom öppet mål. Bevisen låg på ett silverfat så även en nykläckt advokat kunde lätt vinna.
Citera
2021-07-28, 23:13
Medlem
Citat:
De som är med på hans grupptalan. Kravet för att vara med är som jag förstått det att man har någon form av rättsskyddsförsäkring.
ja,rättsskyddsförsäkring skall eventuellt vid förlust täcka motpartens rättegångskostnader,Reiner Fuellmich får inte en krona vid en förlust.

Class action lawyers only get paid if they win. They usually collect a percentage of the settlement or receive a fee award separate from the settlement fund. A judge must review the attorneys' request for fees to make sure it is reasonable
Citera
2021-07-28, 23:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Är väl inte speciellt troligt att den försäkringen skulle täcka detta hopplösa tilltag dock.
Citera
2021-07-28, 23:23
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är väl inte speciellt troligt att den försäkringen skulle täcka detta hopplösa tilltag dock.
Näe, jag är rätt tveksam till att det hela ens når en domstol. Här i Sverige skulle det nog inte funka alls, de rättsskydd vi har i våra hemförsäkringar täcker knappast sådant här.
Citera
2021-07-28, 23:24
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
ja,rättsskyddsförsäkring skall eventuellt vid förlust täcka motpartens rättegångskostnader,Reiner Fuellmich får inte en krona vid en förlust.

Class action lawyers only get paid if they win. They usually collect a percentage of the settlement or receive a fee award separate from the settlement fund. A judge must review the attorneys' request for fees to make sure it is reasonable
Jag har inte kollat men jag tror han samlar in pengar för detta.
Citera
2021-07-28, 23:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
.
Enligt denna sida kostar det €800 att vara med.

https://www.coronacasso.com/en/faq-frequently-asked-questions/

Finns nog fler sidor i andra länder.
Citera
2021-07-29, 01:23
Bannlyst
ja, huvuden lär ju rulla på gatorna. offentliga avrättningar är profeterat om. i Jesus Namn.

men att se det som nån lösning eller hoppas på sådant som leder till döden, är rent åt h-vete.

glöm att det är de goda som avrättar eller beodrar om sånt.
Citera
2021-07-29, 07:03
Medlem
Citat:
Enligt denna sida kostar det €800 att vara med.

https://www.coronacasso.com/en/faq-frequently-asked-questions/

Finns nog fler sidor i andra länder.
Jo ,jag förstod lite sent , att du hade redan svaret när du skrev ditt första påstående, därför raderade jag mitt inlägg, well played !
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-07-29 kl. 07:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in