2021-07-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan du inte sluta spamma tråden med din skit.
Du fattar noll och kan inte se på fakta.

UK har nästan enbart fall med delta och haft en mycket kraftig smittspridning men väldigt få som avlider.

Jämför med de tidigare vågor med smitta och hur utveckling varit med avlidna.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Om du inte gillar vetenskapen jag levererar så är du i fel tråd.

Att dödligheten är lägre säger inte att vaccinen fungerar. I alla pandemier har dödligheten sjunkt när viruset muterar och de känsligaste dött av.

Vaccinet minskar inte den virala lasten av delta, någon annan magisk effekt har det inte. Om den virala lasten är densamma för vaccinerade som ovaccinerade så skyddar inte vaccinet mot allvarlig sjukdom och död heller. Om den informationen är jobbig för dig så kan du läsa i någon annan tråd.

Nu pratar jag främst om Pfizers jesus-sås, AZ kanske har bättre verkan. Men du har ju inte tagit AZ, eller hur?

Det börjar svida lite va?
Citera
2021-07-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys

Att dödligheten är lägre säger inte att vaccinen fungerar. I alla pandemier har dödligheten sjunkt när viruset muterar och de känsligaste dött av.

Vaccinet minskar inte den virala lasten av delta, någon annan magisk effekt har det inte. Om den virala lasten är densamma för vaccinerade som ovaccinerade så skyddar inte vaccinet mot allvarlig sjukdom och död heller. Om den informationen är jobbig för dig så kan du läsa i någon annan tråd.

Nu pratar jag främst om Pfizers jesus-sås, AZ kanske har bättre verkan. Men du har ju inte tagit AZ, eller hur?

Det spelar ingen roll vad för struntsiffra du plockar upp och sprider. Faktum kvarstår att 98% av covidpatienter på sjukhus i USA är ovaccinerade. Detta i en befolkning där 60% över 18 års ålder och ännu fler bland 65+ är vaccinerade. Hur förklarar du att bara 2% av covidpatienter är vaccinerade, din plattjordare?
Citera
2021-07-28, 17:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Du ska inte läsa massa artiklar du inte förstår. Det är din hjärna inte kapabel till sådant.
Se på utfallet i UK och Nederländerna så följer inte antalet avlidna samma utveckling som tidigare och beror på att man har så många vaccinerade och speciellt i bland riskgrupperna.
Vacciner fungerar dock inte till 100% men det har aldrig någon påstått.

Svårt?

Du vet inte vilket vaccin jag tagit och det är inte det vi diskuterar. Taskigt försök att krypa ur diskussionen.
Citera
2021-07-28, 17:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det finns i nuläget inget som talar för det. Tydligen så är den virala lasten samma för ovaccinerade som vaccinerade enligt Fauci. Om den virala lasten är lika hög så skyddar inte vaccinet mot delta alls.

Hela poängen med vaccin är att minska/eliminera virusbildning. Pfizers vaccin gör inte det.

Inget verkar ta sig förbi naturlig immunitet. Om vaccinet inte minskar den virala lasten så är det fullvaccinerade som är den största risken för selektion av nya mutationer.

Fullvaccinerade smittar fullvaccinerade i både Israel och OS, där vet vi med all säkerhet att det händer. Men det sker sannolikt över hela världen nu. Viruset muterar alltså i vaccinerade kroppar. Ett gigantiskt gain of function experiment. De enda som är säkra verkar vara de som haft covid, deras skydd kringgås inte av mutationer i spikproteinet för de är immuna mot hela viruset.

Om man har varit för restriktioner för att hindra smitta, så borde man vara för karantän på obestämd tid för fullvaccinerade.

$$$$$$$
Du har i princip missförstått allt i denna fråga och jag vet inte ens var jag ska börja.

Citat:
Ställ denna information mot det faktum att vaccinet påverkar virusbildning av deltavarianten med 0%.

Vaccinet har ingen annan funktion än att påverka virusbildning. Det är hela poängen, att antikropparna ska förstöra viruset så att det inte replikerar i kroppen. Vaccinet påverkar inte replikation av delta-varianten, och någon annan skyddande effekt har det inte.

Effektiviteten är 0% för delta och sannolikt låg eller 0% för alla varianter förutom ursprungsvarianten som vaccinet är byggt på. I bästa fall. I sämsta fall saknar det effektivitet helt och hållet mot alla varianter.
Non sequitur!
Senast redigerad av arbetet 2021-07-28 kl. 17:11.
Citera
2021-07-28, 17:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Det finns i nuläget inget som talar för det. Tydligen så är den virala lasten samma för ovaccinerade som vaccinerade enligt Fauci. Om den virala lasten är lika hög så skyddar inte vaccinet mot delta alls.
Och? Det innebär bara att vaccinerade (som fått genombrottsinfektion) kan ge ovaccinerade svår sjukdom (hög virusmängd). Nu är det också så att genombrottsinfektioner brukar ge mildare sjukdomsförlopp (gäller bland annat influensan).
Citera
2021-07-28, 17:10
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Nu kommer rapporterna om störd menstruation hos kvinnor även i Sverige, på TV4 tar upp det och på SVT text kan man också läsa om det. Kom ihåg, detta är bara början.
Citera
2021-07-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det spelar ingen roll vad för struntsiffra du plockar upp och sprider. Faktum kvarstår att 98% av covidpatienter på sjukhus i USA är ovaccinerade. Detta i en befolkning där 60% över 18 års ålder och ännu fler bland 65+ är vaccinerade. Hur förklarar du att bara 2% av covidpatienter är vaccinerade, din plattjordare?

Argumenten tryter ser jag.

En gång till. Vaccinet påverkar inte mängden virus hos de som smittas med deltavarianten. Avsikten med ett vaccin är att så gott det går eliminera virusbildning i kroppen. Om vaccinet inte påverkar virusbildning så har det ingen effekt. Pfizer har alltså 0% effektivitet på delta, och det är precis vad jag sagt skulle hända. Dina siffror motbevisar inte det.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Även om man har någon defekt behöver man inte aktivt missköta hälsan och ha en ohälsosam livsstil. Tycker inte att man kan säga att någon som aktivt missköter hälsan genom att exempelvis röka, missbruka eller dricka för mycket alkohol, äta fel, onyttig och för mycket mat osv. går att jämföra med att bara födas med en defekt, det är inte det jag syftar på, att någon råkar födas med ofördelaktiga anlag utan att man AKTIVT bidrar till övervikt, fetma och dålig hälsa genom sina livsval, aktivitetsnivå, kosthållning osv. vilket jag också tror att du förstår.

Nog inte många överviktiga som vill vara det. Det har med näringsomsättning och genetik att göra även det. Vissa kan äta väldigt onyttigt utan att bli fet. Redan på 1600-talet var många feta. Detta långt innan chips och coca cola.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu kommer rapporterna om störd menstruation hos kvinnor även i Sverige, på TV4 tar upp det och på SVT text kan man också läsa om det. Kom ihåg, detta är bara början.
Personligen är jag inte inte oroad för min mens.

Tror inte jag är berörd.
Citera
2021-07-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sprid inte en massa dynga här! Vad du kan få är ett betydligt bättre skydd om du har varit sjuk. Man tror t.o.m. att det kanske räcker med en spruta då.

Däremot har det visat sig att en del med genomgången sjukdom har väldigt få antikroppar.
Å andra sidan ska man inte stirra sig blind på antalet antikroppar.

Det som innebär immunitet är minnesceller som snabbt tillverkar antikroppar och Tc-celler vilka angriper antigenet de kodar för.
Citera
2021-07-28, 17:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Så här står det i artikeln

"Både Läkemedelsverket och den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA har följt utvecklingen under en tid men ser inga samband med vaccineringen."

Edit: Källa
https://www.tv4.se/artikel/2gT5TJXosT6PLqD3EbGyYV/hundratals-fall-av-mensrubbningar-efter-coronavaccin
Senast redigerad av Sunimod 2021-07-28 kl. 17:19.
Citera
2021-07-28, 17:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Att typ 95% är det är nog ett faktum idag. Öppna vilken stor medicinsk vetenskaplig tidskrift som helst och du kommer hitta rena BLM-artiklar dessa dagar. De följer det politiska modet tyvärr. Har för mig att chefredaktörerna för några av dessa skrev ett gemensamt upprop mot Trump inför valet rent av. Och MSM och big tech är ju tiofalt värre, mörkade helt och censurerade angående Hunter Bidens dator osv.

Så jag förstår mer än väl att många på högerkanten är skeptiska nu när PK går all in för att få folk vaccinerade. Var nästan själv frestad att inte ta vaccinet för att ge dem fingret. Men tyvärr så är det ju så att just gällande vaccinet så har de rätt i att i princip alla bör ta det. Synd bara att det blivit politiserat.
Spännande åsikt om det stämmer.
Några exempel skulle vara intressant om du kan dela med dig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in