Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Tack för informationen. Detta är intressanta siffror. Ja den sänkta levnadsstandarden för pensionärer samt höjd pensionsålder är en politiskt tickande bomb. Jag tror att partierna är medvetna om detta. Du får också medge att pensionsbromsen är en humörsänkare.
SD bör också öka tugget om hur äldreförsörjningsstöden kan ge bättre än för svenska fattigpensionärer.
Mina siffror var för män, jag såg lite fel i alla tabeller. Men för män och kvinnor tillsammans är det samma trend.
Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Det känns nästan som om S inte skulle ha något emot att vara opposition i fyra år för att sedan "komma tillbaka starkare". Om man gör sin matematik och räknar med att MP och L åker ur riksdagen så har M, KD och SD minimal majoritet även om det är en jävligt komplex formel som skulle behövas för att fastställa mandaten, och det skulle det också bli en fight om, garanterat. Som i EU-valet mellan MP och SD där jag fortfarande anser att SD borde ha fyra mandat.
.
Ja och i riksdagsvalet förlorade de ett mandat till C. Ett extremt viktigt mandat har det visat sig. SD har marginalerna mot sig i mandatfördelningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
https://twitter.com/StatistiskO/status/1420309150265978882/photo/4
14.0 enligt statistisk opinion. Uppåtgående kurva i alla fall.
10.7 den 6 maj.
Konstigt att det inte är en större debatt om hur olika män och kvinnor röstar. MP och S är rena kvinnopartier. V verkar jämnas ut nu, det är män som strömmat till. Och SD ett mansparti men det har ju media uppmärksammat.