2021-07-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Spännande analys!
Var kan man läsa något vetenskapligt om detta?
Hittar inget på CDC.

Det är som sagt tolkning att användande av multiplextester skulle innebära att influensa diagnostiseras som covid.

Fel.

Det är ett test där man kan utläsa om man har covid-19 ELLER influensa. Man har tagit två tester och kör dem samtidigt på samma prov.
Citera
2021-07-28, 13:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det är fint väder! Ja, nu ja!

Skönt med fredag! Det är snart måndag!

Ja, det kommer naturligtvis komma virusutbrott även denna höst. Covid eller Influenza. Eller båda. Förmodligen kommer de flesta smittade bli lindrigt sjuka. Ingen katastrof är i annalkande. Sluta skaka tänder och slappna av lite, snart är mörkret här igen. Och med det, nya sprutor.

Risken är ju att det blir allvarligt när många tror att det inte kommer ske och anpassar sina liv därefter. Nya sprutor tror jag också kommer behövas. Vaccinen lär behöva uppgraderas om vi ska ha någon chans att överleva kommande mutationer.
Citera
2021-07-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Här tvistar experterna inom detta område, så det är du som fånar dig genom att inte kritiskt kolla upp vad som gäller, det är priset du betalar för att leva i en demokrati. Vill du köra gamla bannbullan från medeltiden i ämnet vaccinationer får du nog välja ett land med mer totalitärt styre.

Tvistar verkligen experterna? Jag får snarare intrycket av att majoriteten av studierna talar för de godkända vaccinens positiva effekter. Några enstaka personer säger emot men de är i minoritet.
Citera
2021-07-28, 13:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Är du teflonbehandlad mot nya kunskaper och rön? Det var ingenting i det vederbörande skrev som var motiverat att avfärda som ”fånerier”. Det är denna inställning som är farlig och representanter definitivt inte några ”försiktighetsprinciper”. Endast mot att ta till sig ny information. Håller med vederbörande om att det var beklämmande att se hur många agerade efter de blivit ”färdigvaccinerade” Det var som att släppa ut kalvar på grönbete, men bärandes på resväskor och skit. Inte mycket försiktighetsprinciper där inte. Och hyckleriet är påtagligt när dessa ska mässa om vaccinationer. Man tror det man vill tro, och det var, att bara jag får mina 2 sprutor så blir allt som innan igen. Det var den allmänna uppfattningen man ofta hörde tycker jag.
Ja, det är verkligen märkligt att så många inte förstått att corona/covid inte är över.
Vaccin är en del av förbättringen, men det är ju otroligt dumt att göra allt som är möjligt för att utnyttja förbättringen maximalt innan vi sett hur effektivt vaccinet är.
Citera
2021-07-28, 13:02
Medlem
Det var ju på tv4 för någon vecka sedan att det var pilot brist. Har piloterna skolat om sig till något som ger bättre lön eller vad ligger bakom?
Blir piloter fortfarande vaccinerade?
Dom fyra piloterna som dog inom en vecka efter sin dos har det varit tyst om.
Är det inte så att på hög höjd så ökar risken för att få blodproppar och hjärta infarkt.
Citera
2021-07-28, 13:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Motfråga, varför ska vi andra betala för alla de som är feta och överviktiga, rökare, alkoholister och allmänt ohälsosamma, för vård av tillstånd relaterade till deras ohälsosamma livsstil, covidsjukdom samt nu även vaccinshotsen?

Varför ska de som är hälsosamma och skötsamma i samhället behöva betala kalaset?

Är du vänster i dina politiska sympatier?

Alla människor föds med olika gener. Nästan alla har någon form av defekt, så även du. Har du inte anlag för fetma, kan du ha anlag för cancer, alzheimer, parkinson eller någon annan neurologisk sjukdom. Varför ska vi andra betala för dig då?
Citera
2021-07-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
99% av de som avlider numera är ovaccinerade. Så vilken världsbild är på väg att krackelera menar du?

Och av dessa 99% ovaccinerade så hade 98.5% dött ändå...
Citera
2021-07-28, 13:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Här tvistar experterna inom detta område, så det är du som fånar dig genom att inte kritiskt kolla upp vad som gäller, det är priset du betalar för att leva i en demokrati. Vill du köra gamla bannbullan från medeltiden i ämnet vaccinationer får du nog välja ett land med mer totalitärt styre.
Vad man tvistar om är precis det jag tar upp. Graden av steriliserande skydd och minskning av smittspridning.

Du får gärna hänvisa till en peer reviewed källa som säger det motsatta.
Citera
2021-07-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vaccinet verkar fungera bra, varför ta fler sprutor?

Ja, du - kanske för att man rekommenderar "boostersprutor", och vissa hävdar att man måste ta flera vaxxinsprutor, varje år, osv. samt att viruset fortsätter att mutera. Vi får väl se om det stoppar här - jag tvivlar på att de som börjat ta sprutorna har fått sitt sista stick. Dessutom så blir det väldigt svårt för dem som börjat att helt plötsligt sluta ta rekommenderade vaxxin - lite moment 22...
Citera
2021-07-28, 13:08
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tvistar verkligen experterna? Jag får snarare intrycket av att majoriteten av studierna talar för de godkända vaccinens positiva effekter. Några enstaka personer säger emot men de är i minoritet.

Den här tråden kryllar av länkar till div experter som tvivlar, sen har vi detaljen med att många kritiker raderas från twitter, youtube etc, där t.om Google justerar i sina sökmotorer när man jämför med duckduckgo.
Citera
2021-07-28, 13:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Är du teflonbehandlad mot nya kunskaper och rön? Det var ingenting i det vederbörande skrev som var motiverat att avfärda som ”fånerier”. Det är denna inställning som är farlig och representanter definitivt inte några ”försiktighetsprinciper”. Endast mot att ta till sig ny information. Håller med vederbörande om att det var beklämmande att se hur många agerade efter de blivit ”färdigvaccinerade” Det var som att släppa ut kalvar på grönbete, men bärandes på resväskor och skit. Inte mycket försiktighetsprinciper där inte. Och hyckleriet är påtagligt när dessa ska mässa om vaccinationer. Man tror det man vill tro, och det var, att bara jag får mina 2 sprutor så blir allt som innan igen. Det var den allmänna uppfattningen man ofta hörde tycker jag.
Låt bli alla dess YouTube-videos!

Jag menar allvar när jag säger att antivaxxandet är en psyop. För jag skulle ha gjort likadant om jag var Demokrat och ville neutralisera min motståndare.

Snart har alt.right gjort sig omöjliga i seriösa sammanhang och många av dem kommer faktiskt att dö.

Efter två sprutar kan du räkna med att du inte får COVID19 i de flesta fall men skulle du få det slipper du undan med en mild variant. Det gäller även nya mutationer. Visa gärna på en peer reviewed studie som säger det motsatta.

De som möjligtvis dör trots vaccinationer är de i de yttersta riskgrupperna tyvärr. Ovanligt, men det händer. Vanligare dock att de har blivit smittade av antivaxxare skulle jag tro.
Citera
2021-07-28, 13:11
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Från anhöriga som jag förmodar har vaccinerat sig? Så varför ska dom ställa krav på andra? Litar dom inte på vaccinets förträfflighet?

Återigen har Sverige normal dödlighet 2021, just nu är covid mer eller mindre borta pga högsommar. Det finns ingenting som pekar på att det skulle bli katastrof till hösten/vintern. Så att börja dilla om dessa vaccinationspass och krav i det läget vi är i nu är bara psykotiskt och bygger endast på rädsla, inte rationalitet.

I vilken rutten förort bor du och dina grupprunkare i tråden?

För det är ju i utanförskapsområden som vaccinvägran är stark.
Är det måhända MENA-folkets överlägsna intelligens och genetik som gör att de vägrar?

Kolla gärna in tabellen längst ner och se vart de ”intelligenta” bor

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/07/27-juli-lagesrapport-om-covid-19/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in