2021-07-28, 12:37
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sluta med de där fånerierna. Vaccinerna skyddar bra mot allvarlig sjukdom och ger faktiskt steriliserande skydd hos majoriteten. De begränsar också smittspridningen markant. Och där finns det ett flertal peer-reviewed studier som visar det.

Förväxla inte försiktighetsåtgärder med något annat än vad de faktiskt är: Försiktighetsåtgärder!

Här tvistar experterna inom detta område, så det är du som fånar dig genom att inte kritiskt kolla upp vad som gäller, det är priset du betalar för att leva i en demokrati. Vill du köra gamla bannbullan från medeltiden i ämnet vaccinationer får du nog välja ett land med mer totalitärt styre.
Citera
2021-07-28, 12:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Fast igår hade vi i landet en (1) död av Covid. Med tanke på att det avlider 90 000 normalt ett år i Sverige, får du väl ändå hålla med om att situationen är väldigt bra numera.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, just nu är situationen god, men kan förändras väldigt snabbt och det är precis vad jag befarar kommer ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det är fint väder! Ja, nu ja!

Skönt med fredag! Det är snart måndag!

Ja, det kommer naturligtvis komma virusutbrott även denna höst. Covid eller Influenza. Eller båda. Förmodligen kommer de flesta smittade bli lindrigt sjuka. Ingen katastrof är i annalkande. Sluta skaka tänder och slappna av lite, snart är mörkret här igen. Och med det, nya sprutor.
Jag har arbetat en del i och runt Örebro och upplevt denna typ av negativitet på riktigt.
Egentligen tror jag att
Ja, nu ja!
och
Det är aldrig försent att ge upp!
är det mest positiva man kan få en örebroare att säga.
Citera
2021-07-28, 12:41
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice

Det var i 1:a svängen, och då strök alla med underliggande medicinska problem med, både gamla som utrikes födda, flocken idag är alltså inte samma som våren 2020

Idag finns det alltså inga människor med underliggande medicinska problem kvar ? Aha, så hälsoutvecklingen hos befolkningen har tagit paus ? Det var ju hänsynsfullt av viruset.

Nä, kom igen. Det är nonsens. Poängen var att belysa det fullständiga livsfarliga fiaskot med Tegnells "flockimmunitet" också ditt personliga fiasko som tror att det är över nu därför att viruset har tagit alla med sig i första omgången, och det inte finns någonting att oroa sig för.
Citera
2021-07-28, 12:44
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag anser jag att de som inte vaccinerar sig inte bör få ta del av de fördelarna som vaccin ger. Att vi kan ha publik på fotbollsmatcher och öppna krogar beror på att folk vaccinerat sig. Varför ska en liten klick åka snålskjuts på andra?

Vill man inte vaccinera sig så får man vänta med att göra vissa saker.

Motfråga, varför ska vi andra betala för alla de som är feta och överviktiga, rökare, alkoholister och allmänt ohälsosamma, för vård av tillstånd relaterade till deras ohälsosamma livsstil, covidsjukdom samt nu även vaccinshotsen?

Varför ska de som är hälsosamma och skötsamma i samhället behöva betala kalaset?

Är du vänster i dina politiska sympatier?
Citera
2021-07-28, 12:46
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag misstänker att influensan aldrig försvann. Nu har CDC erkänt att OCR testerna inte gör skillnad på influensa och covid, det verkar som att man har bakat in allt som covidfall, även om det kan ha varit influensa. Ju mer man tänker på det desto mer absurt är det att influensan bara gått upp i rök. Att påstå att restriktioner har gjort något är ju bara skrattretande.

Det är klart att influensan inte kan försvinna bara sådär, ett massivt bedrägeri är givetvis vad det handlar om.
Citera
2021-07-28, 12:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ja, hur kan man ta någon på allvar som hävdar att man har post-covid utan att ens ha haft sjukdomen. Jag har haft den, märkte inte ens av den, hade inga symtom och känner ingen som helst skillnad i måendet mot hur jag mådde innan jag blev covidsmittad. Har bekräftat med antikroppstest att jag har antikroppar mot SARS-CoV-2.

Undrar om dessa obekräftade post-covidfall ingår i statistiken om individer med post-covid?
Du bör kunna läsa om hur statistiken tagits fram och vad som ingår på samma sidor som du hittar statistiken.
Citera
2021-07-28, 12:50
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du skriver att han påstår att vaccin sänker immuniteten. Det stämmer inte med vad han skriver. Han säger bara att vaccin har sämre immunitet än att få en virusinfektion.

Om något ska sänka något så krävs det att det ett orsakssamband alltså att att man först har fått en infektion och sedan tar vaccin, eller tvärtom.

Du försökte bara göra dig lustig på hans bekostnad och failade totalt.

Inser du inte fakta

Jag kan ta om det :

I en grupp A delar man upp i grupp B och C. Gruppen B är friska ovaccinerade. Gruppen C är friska vaccinerade.

Vips, gruppen C har sänkt sitt immunförsvar mot covid och det hela är vaccinets fel.

Och ingen tror på den teorin. det är skribenten ensam om
Citera
2021-07-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sluta med de där fånerierna. Vaccinerna skyddar bra mot allvarlig sjukdom och ger faktiskt steriliserande skydd hos majoriteten. De begränsar också smittspridningen markant. Och där finns det ett flertal peer-reviewed studier som visar det.

Förväxla inte försiktighetsåtgärder med något annat än vad de faktiskt är: Försiktighetsåtgärder!

Är du teflonbehandlad mot nya kunskaper och rön? Det var ingenting i det vederbörande skrev som var motiverat att avfärda som ”fånerier”. Det är denna inställning som är farlig och representanter definitivt inte några ”försiktighetsprinciper”. Endast mot att ta till sig ny information. Håller med vederbörande om att det var beklämmande att se hur många agerade efter de blivit ”färdigvaccinerade” Det var som att släppa ut kalvar på grönbete, men bärandes på resväskor och skit. Inte mycket försiktighetsprinciper där inte. Och hyckleriet är påtagligt när dessa ska mässa om vaccinationer. Man tror det man vill tro, och det var, att bara jag får mina 2 sprutor så blir allt som innan igen. Det var den allmänna uppfattningen man ofta hörde tycker jag.
Citera
2021-07-28, 12:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag misstänker att influensan aldrig försvann. Nu har CDC erkänt att OCR testerna inte gör skillnad på influensa och covid, det verkar som att man har bakat in allt som covidfall, även om det kan ha varit influensa. Ju mer man tänker på det desto mer absurt är det att influensan bara gått upp i rök. Att påstå att restriktioner har gjort något är ju bara skrattretande.

Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Det är klart att influensan inte kan försvinna bara sådär, ett massivt bedrägeri är givetvis vad det handlar om.
Spännande analys!
Var kan man läsa något vetenskapligt om detta?
Hittar inget på CDC.
Citera
2021-07-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har arbetat en del i och runt Örebro och upplevt denna typ av negativitet på riktigt.
Egentligen tror jag att
Ja, nu ja!
och
Det är aldrig försent att ge upp!
är det mest positiva man kan få en örebroare att säga.

Hehe. Dialekten gör sitt till också. Prova en riktigt negativ individ med Eskilstuna-mål.
Citera
2021-07-28, 12:53
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Inser du inte fakta

Jag kan ta om det :

I en grupp A delar man upp i grupp B och C. Gruppen B är friska ovaccinerade. Gruppen C är friska vaccinerade.

Vips, gruppen C har sänkt sitt immunförsvar mot covid och det hela är vaccinets fel.

Och ingen tror på den teorin. det är skribenten ensam om

Jag tolkade det som han menade ovaccinerade som haft viruset är de där med 99% han åsyftade. Friska osmittade har ju ingen specifik immunrespons mot covid.
Senast redigerad av twoeggs 2021-07-28 kl. 12:57.
Citera
2021-07-28, 12:55
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Idag finns det alltså inga människor med underliggande medicinska problem kvar ? Aha, så hälsoutvecklingen hos befolkningen har tagit paus ? Det var ju hänsynsfullt av viruset.

Nä, kom igen. Det är nonsens. Poängen var att belysa det fullständiga livsfarliga fiaskot med Tegnells "flockimmunitet" också ditt personliga fiasko som tror att det är över nu därför att viruset har tagit alla med sig i första omgången, och det inte finns någonting att oroa sig för.

Har jag sagt att det inte finns något att oroa sig för och har jag sagt att alla med underliggande problem strök med i 1:a omgången...du undvek t.ex munskydd och ivermectin helt från förra inlägget

Det är du som står för fiaskot här där du tolkar inlägg som fan läser bibeln.Kontext var att förutsättningarna har förändrats för smittspridningen.Du lever kvar i våren 2020, men det är juli 2021 nu, spelplanen är ändrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in