Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Är du teflonbehandlad mot nya kunskaper och rön? Det var ingenting i det vederbörande skrev som var motiverat att avfärda som ”fånerier”. Det är denna inställning som är farlig och representanter definitivt inte några ”försiktighetsprinciper”. Endast mot att ta till sig ny information. Håller med vederbörande om att det var beklämmande att se hur många agerade efter de blivit ”färdigvaccinerade” Det var som att släppa ut kalvar på grönbete, men bärandes på resväskor och skit. Inte mycket försiktighetsprinciper där inte. Och hyckleriet är påtagligt när dessa ska mässa om vaccinationer. Man tror det man vill tro, och det var, att bara jag får mina 2 sprutor så blir allt som innan igen. Det var den allmänna uppfattningen man ofta hörde tycker jag.
Låt bli alla dess YouTube-videos!
Jag menar allvar när jag säger att antivaxxandet är en psyop. För jag skulle ha gjort likadant om jag var Demokrat och ville neutralisera min motståndare.
Snart har alt.right gjort sig omöjliga i seriösa sammanhang och många av dem kommer faktiskt att dö.
Efter två sprutar kan du räkna med att du inte får COVID19 i de flesta fall men skulle du få det slipper du undan med en mild variant. Det gäller även nya mutationer. Visa gärna på en peer reviewed studie som säger det motsatta.
De som möjligtvis dör trots vaccinationer är de i de yttersta riskgrupperna tyvärr. Ovanligt, men det händer. Vanligare dock att de har blivit smittade av antivaxxare skulle jag tro.