2021-07-28, 10:32
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Lägg av med termer som "alla", "de flesta" osv.
Det är känslouttryck utan innebörd, förutom att överdramatisera det man säger.

Det är bara barnsligt och finns upptaget som ett av de argumentationsfel man känner och kan beskriva.
Uttryck som gör att man automatiskt förlorar en debatt.
Du smög dessutom in en helt egen parameter och jag är allergisk mot sånt.
För vem har pratat om "att bli kär i mördare"?

Den här sorten blir inte kär. De blir mentalt fixerade och projicerar sina sjuka fantasier på sitt subjekt.
Psykopater, borderline, medberoende osv...

De psykiska störningarna kan anta många skepnader.
Tala aldrig om för mig att de inte finns.

Det finns hur mycket som helst! (Såg du vad jag gjorde där?)
Som om jag inte också skulle kunna anklaga andra för "känsloargument".
Jag låter dock bli det, för det om något är att förlora en debatt.

Fast du erkänner ju själv nu att kvinnorna som fixerar sig på mördare är en liten avvikande grupp.
Men då kan man inte ta dem som exempel på hur alla kvinnor är.
Citera
2021-07-28, 11:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Vill du länka? Jag googlade lite, men hittade bara där Emma watson uppgett ""It took me a long time, but I'm very happy [being single]. I call it being self-partnered," she said." Det låter ju inte så ofrivilligt.. kanske var det tidigare? Men det är ju andra tongångar än vad som brukar komma från sådana som beskrivs som incel.
Det är den enda tongång du behöver.
Hon är "self partnered".
De övriga "tongångarna" är irrelevant tjafs från forum som reddit.
Citera
2021-07-28, 11:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Som om jag inte också skulle kunna anklaga andra för "känsloargument".
Jag låter dock bli det, för det om något är att förlora en debatt.

Fast du erkänner ju själv nu att kvinnorna som fixerar sig på mördare är en liten avvikande grupp.
Men då kan man inte ta dem som exempel på hur alla kvinnor är.
Nej, det gör jag inte.
Det är din tolkning.
Citera
2021-07-28, 11:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Som sagt behövs det mer än att vara singel eller att ens vara ofrivilligt singel för att vara incel.
Nej.
Är vi inte överens om definitionen in-cel, så får du nog tala om mer specifikt vad du anser att det "också" betyder.
Citera
2021-07-28, 11:03
Medlem
Citat:
Det är den enda tongång du behöver.
Hon är "self partnered".
De övriga "tongångarna" är irrelevant tjafs från forum som reddit.

Så hon är inte i ofrivilligt celibat då?
Citera
2021-07-28, 11:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Så hon är inte i ofrivilligt celibat då?
So you're saying?
Har du hört klippet där hon säger att hon är "selfpartnered"?

Gör det och återkom om min tolkning av budskapet att hon är "selfpartnered" är helt uppåt väggarna.
Men be mig aldrig ta ansvar för hennes uttalanden eller försöka under- eller övertolka dem.
Citera
2021-07-28, 11:13
Medlem
Citat:
So you're saying?
Har du hört klippet där hon säger att hon är "selfpartnered"?

Gör det och återkom om min tolkning av budskapet att hon är "selfpartnered" är helt uppåt väggarna.
Men be mig aldrig ta ansvar för hennes uttalanden eller försöka under- eller övertolka dem.

Nej, jag bad ju om en länk, i och med att jag inte hittade det. Utifrån den information jag har framstår det som frivillig celibat, så då får jag ju anta det. Särskilt när det då är citat som tillskrivs henne själv.
Citera
2021-07-28, 11:38
Medlem
Har inte haft något på LTH iaf. Uppfattar både killarna och tjejerna på programmet som ganska jordnära så tror inte någon hade uppskattat det.
Citera
2021-07-28, 11:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, jag bad ju om en länk, i och med att jag inte hittade det. Utifrån den information jag har framstår det som frivillig celibat, så då får jag ju anta det. Särskilt när det då är citat som tillskrivs henne själv.
Du får anta vad du vill.
355000 länkar finns till frågan Emma Watson Incel
https://www.google.com/search?q=emma+watson+incel&oq=emma+watson+incel&aq s=chrome..69i57.5466j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jag antar att det finns väldigt många poänger och argument här som säger emot ditt antagande, så vart börjar vi?
Citera
2021-07-28, 12:08
Medlem
I början, antar jag? Om ditt bästa argument då är en bild från twitter av Emma watson som någon (?) skrivit 'incel' på så kan jag inte riktigt ta dig på allvar, tyvärr. Du skrev ju innan att det kom från henne själv, men det har du bara hittat på då, antar jag.

Edit
Inser att det här ju inte har alls med ämnet för tråden att göra, så jag släpper det här!
Senast redigerad av Meeku 2021-07-28 kl. 12:12.
Citera
2021-07-28, 13:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
I början, antar jag? Om ditt bästa argument då är en bild från twitter av Emma watson som någon (?) skrivit 'incel' på så kan jag inte riktigt ta dig på allvar, tyvärr. Du skrev ju innan att det kom från henne själv, men det har du bara hittat på då, antar jag.

Edit
Inser att det här ju inte har alls med ämnet för tråden att göra, så jag släpper det här!
Haha, jag accepterar din brist på ursäkt och att du ger dig, överbevisad och efter viss själcrannsakan.

I gengäld kan jag ge dig poängen att detta inte har med trådens ämne att göra.

Att tvinga svenska ungdomar att läsa en kvasivetenskap med starka undertoner av den värsta sortens vänsterextremism är åt helvete.

Det är dags att lägga ner hela vetenskapsinriktningen, precis som man gjorde med rasbiologiska institutet. Det är en galen sekt och bevisligen har de alldeles för mycket makt.

Detta är en av de viktigaste politiska frågorna vid sidan av invandring/integration och jag räknar den under skolpolitik som gått från en av världens bästa till en av världens sämsta skolor.

Pga just detta.
En postmodern sociologisk analys, som inte håller vatten alls.
Citera
2021-07-28, 15:09
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Nej, det gör jag inte.
Det är din tolkning.
Så du tror att alla kvinnor är fixerade vid mördare?
Om inte, varför tog du ens upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in