2021-07-27, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag håller helt med dig angående att retoriken från vissa skribenter på denna tråd är makaber, men jag tycker mig se samma retorik hos vissa frikyrkor oxå. Slutna församlingar, där man kontrollerar sina medlemmar och där konflikter med närområdet är en metod för att sluta samman gruppen. Vanliga människor utrycker sig faktiskt sällan på det sättet.

Och precis som du säger, det känns som om det är för att lägga fokus på att peka ifrån Ebba Busch. Man hänger ut oskyldiga människor och ljuger och fantiserar för att få dem så misstänkliggjorda och svartmålade att man till slut tänker ingen rök utan eld. I går såg jag föresten att det startats en tråd om åklagaren som fällde Ebba.

Behovet av att skylla ifrån sig har inga gränser. Om media skriver en artikel angrips den stackars journalisten och tillskrivs både det ena och andra. Johann och de två tanterna får utstakad glåpord och att bli likställda med Jävulens avkomma. Matz den stackaren har oxå blivet totalt smutskastad & Nu anklagas åklagaren för att vara en pedofilvänlig latmask.

Ebba Busch slänger gladeligen folk framför Lennakatten, utan att ha något som helst samvete över det. Hon har själv i skrift eller tal hängt ut samtliga ovanstående. (utom möjligen åklagaren). Hon hintar vägen och korsryttarna sätter av i full galopp.

Hon är uppenbarligen beredd att vada genom lik för huset. Och hon tycker hon har rätt till att göra det. För Ebba anser sig vara granne med Gud fadern själv.

Det är det som triggar mig i det här. Att vissa saker gör man bara inte. Och om ingen annan säger det, så är det ta mig fan min skyldighet som människa att göra det. Även om det betyder att bli idiotförklarad av en massa Ebbaister här.
Ja, finns det en enda person som inte strukit Ebba medhårs i den här affären som inte fått smaka på den saxslipade bilan? Esbjörn själv, åklagare, juridiska ombud, Esbjörns släkting och hans andra närstående, svensk lagstiftning, media, andra politiska partier än KD och skribenter i denna tråd - alla är de en del av en illvillig konspiration mot Ebba, eftersom de är emot henne som person, hennes politiska åsikter och hennes religion.

Inte för att hon som lagstiftare har brutit mot lagen i berått mod då hon inte var nöjd med Esbjörns juridiska ombud, inte för att hon oinbjudet pressat igenom en affär med en ensam äldre-äldre kognitivt funktionshindrad man som djupt ångrade sig strax efter påskrift av köpebrev, inte för att hon lovade att dra sig ur om Esbjörn inte ville genomföra affären, inte för att när det kom till hennes kännedom att han verkligen inte ville genomföra affären, stämde honom och drog in honom i långdragna juridiska processer.

Utan för att alla är med i samma sammansvärjning mot Ebba där alla vill henne ont - likt de otrogna som ville förgöra deras Messias. Och det är klart, då är alla medel tillåtna, ändamålen helgar medlen - inga offer är för stora för att rädda den smorda martyrskan.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-28 kl. 00:11.
2021-07-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, finns det en enda person som inte strukit Ebba medhårs i den här affären som inte fått smaka på den saxslipade bilan? Esbjörn själv, åklagare, juridiska ombud, Esbjörns släkting och hans andra närstående, svensk lagstiftning, media, andra politiska partier än KD och skribenter i denna tråd - alla är de en del av en illvillig konspiration mot Ebba, eftersom de är emot henne som person, hennes politiska åsikter och hennes religion.

Inte för att hon som lagstiftare har brutit mot lagen i berått mod då hon inte var nöjd med Esbjörns juridiska ombud, inte för att hon oinbjudet pressat igenom en affär med en ensam äldre-äldre kognitivt funktionshindrad man som djupt ångrade sig strax efter påskrift av köpebrev, inte för att hon lovade att dra sig ur om Esbjörn inte ville genomföra affären, inte för att när det kom till hennes kännedom att han verkligen inte ville genomföra affären, stämde honom och drog in honom i långdragna juridiska processer.

Utan för att alla är med i samma sammansvärjning mot Ebba där alla vill henne ont - likt de otrogna som ville förgöra deras Messias. Och det är klart, då är alla medel tillåtna, ändamålen helgar medlen - inga offer är för stora för att rädda den smorda martyrskan.
”Kognitivt funktionshindrad”, den diagnosen förvärras snabbt för i utredningen hade Esbjörn en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Nu har han helt plötsligt blivit funktionshindrad. Du tar verkligen i från tårna i dina bombastiska inlägg.
2021-07-28, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
”Kognitivt funktionshindrad”, den diagnosen förvärras snabbt för i utredningen hade Esbjörn en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Nu har han helt plötsligt blivit funktionshindrad. Du tar verkligen i från tårna i dina bombastiska inlägg.
En lindrigt kognitivt funktionsnedsatt person är mycket riktigt kognitivt funktionshindrad, precis som en lindrigt intellektuellt funktionsnedsatt (tidigare utvecklingstörning) person är intellektuellt funktionshindrad och en person med lindrig autism är socialt funktionshindrad (ska jag fortsätta eller börjar det gå upp för dig att du är ute och valsar).

Att använda det vokabuläret är på intet sätt bombastiskt, utan legio. Du förstår, språkbruket tar inte hänsyn till människors drivna agendor av att vilja bagatellisera människors svårigheter, i så hög grad att de får krupp och skrämselhicka när normalt språkbruk används.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-28 kl. 00:42.
2021-07-28, 03:23
Avslutad
Citat:

Nej , hon kommer brinna i det ni kallar helvetet. Hon kan ju inte ens de 10 Guds budorden. Man bryter inte mot dom om jag får uttrycka mig milt. MEN hon kommer inte att vara där för evigt .. Herren vill se barmhärtighet och inga offer. Det hon inte förstår nu kommer hon att förstå sedan när hennes egen vilja sviktar och viker sig.
Senast redigerad av Massonite 2021-07-28 kl. 03:42.
2021-07-28, 08:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja det är ju lätt att slänga ur sig att någon har fel. Vad jag sa var att det inte tyder på något sunt klimat i partiet när ingen kritik av Ebba framkommer internt. Om det hade varit socialdemokraterna eller moderaterna hade vi hört och sett krav på avgång internt.

Men efter som du är så väl bevandrad i politiken får du gärna ge mig ett exempel.

För på den kommentaren du skrev här är ju bara att säga, snacka går ju .
Det var problem att betala tillbaka handpenningen. Läs i rättens sammanfattningar så ska du se att du hittar det.

Ja här får jag ta dig på orden. Du är ju inte bara politisk kunnig, du är ju nästintill mäklare oxå.

Jag omformar, när människor i min bekantskapskrets( släkt, vänner, bekantar, kollegor, etc etc) köpt eller sålt hus eller sommarstugor har det aldrig gått så fått som här.
Jaså är han? Men vad har det med någonting att göra?
Vi får väl se om någon av oss får rätt. Ebba har ju mest att förlora på ytligare ett brottsmål. Jag har oxå svårt att se legitimiteten i att trycka till Gubben ytligare en gång. Tror du inte att hon skulle uppfattas som sniken då?

Tror du. Då hade vi ju inte vetat mer om den här affären än att Ebba köpt ett hus. Vad skulle tråden handla om då? Heminredning och renovering?
Ha ha du är ju alldeles söt när du försöker trycka till. Förstår du själv hur korkad du framstår när du skriver så?

Det inte bara är en förolämpning mot Flashback läsaren. Det är en förolämpning mot Ebba oxå. Ska hennes ord inte väga mer än en tråd här.

För många år sedan, hade sossarna en höjdare, Mona Sahlin, som länge ostört fick köra sitt skadliga race. Hon var tilltänkt som Sveriges första kvinnliga statsminister.

Att börja kritisera en höjdare kan kosta dig din politiska karriär. Reinfeldt gjorde sig omöjlig i sin ungdom och fick kämpa sig upp i motvind. En intern kritik kan bli till en snöboll som skadar partiet och är man ett litet parti, kan det vara förödande.

Vad gäller handpenningen, så finns det bara påståenden att gå på. Esbjörn hade kunnat bett banken att återföra pengarna utan att veta Ebbas kontonummer. Varför gick inte det då? Alt 1. Esbjörn kom i sällskap med någon som där på banken uppfattades utföra påtryckning (instruera Esbjörn). Alt 2. Esbjörn hade rört pengarna (flyttat mellan konton/använt en del av pengarna). Alt 3. Pengarna kom från en annan persons konto till Ebbas konto.

Ett enda misslyckat försök och Ebbas konto flaggas och säkerligen de konton det försöktes föra pengar ifrån.

Men det kan vara så enkelt som att det aldrig blev ett försök, utan att det bara är ett påstående för att signalera att man gjort rätt för sig.

Hur som haver, jag såg fram emot något slags bevis från banken på vad som skett där (eller inte skett), men den vägen har de inte valt. Förmodligen för att det är totalt betydelselöst i sammanhanget.

Det här scenariot, när en säljare ångrar sig är rätt sällsynt. Ännu mer sällsynt att en säljare sätter sig på tvären och inte vill göra rätt för sig på ena eller andra sättet.
2021-07-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jaha din egna uppfattning. Kunde nästan tro det.
Och min bestämda uppfattning är och förblir ju det som framkommit dvs sanningen.
Binninge har motarbetat ALLT i denna affär vad det gäller att backa enligt avtalets vilkor.
En rättshaverist och tillika bromsklots.
Resten vet vi och därmet har jag noll (0)
Förtroende för denne person.
Bra med pengar om man nu ser till hans fördel. Tvi vale, tur han inte är advokat för hans egna skull.
Att B*nn*nge kom in har varit en förlust för både Esbjörn och framförallt Ebba Busch eftersom att han avslöjade hennes sanna natur. Vi är överens om det.

Till skillnad från dig så skriver jag när jag tror, du har massor med "sanningar" som du och sekten håller vid liv här i tråden. Det är ett totalt cherry picking till när det kommer till vad som är relevant eller inte och finns det två versioner så anser du dig alltid ha tolkningsföreträde över vad som är sant eller inte oavsett. Det blir pinsamt när det alltid är till Ebba Buschs favör. Till och med när hon blir dömd för grovt förtal så försöker ni i sekten släta över det och skylla på annat.
2021-07-28, 08:42
Bannlyst
Citat:
Under samma period har S tappat 1.7 %, M tappat 0.8 % men enligt dig beror KD:s tapp på 0.5 % på fastighetstvisten?

Känns inte din slutsats lite långsökt?
När KD gick upp tillfälligt i senaste opionsundersökningen, ansåg du det vara ett bevis på att folk stöttar hennes agerande. Vad har hänt med din tolkning av opinionsundersökningar sedan dess, nu när de uppvisar bottennivåer i väljarstöd?
2021-07-28, 08:49
Bannlyst
Några klargöranden för nya läsare för att slippa duperas av skribenter med personliga agendor i tråden:

- En lindrigt kognitivt funktionsnedsatt person är kognitivt funktionshindrad.
- Ett strafföreläggande med ett erkännande, är starkare än en fällande dom där den åtalade hävdar att den är oskyldig.
- Om rätten inte anser att dagsböter är ett tillräckligt straff för ett brott, kan man även straffas med villkorlig dom vilket innebär en påföljd - istället för fängelse - under en prövotid om två år.
- Omyndigförklaring har inte funnits i Sverige sedan 1988. Den är ersatt av den för individen mindre frihetsinskränkande - förvaltarskap. Förvaltarskap ska inte blandas ihop med godmanskap där individen är helt fri att göra precis som den vill.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-28 kl. 09:13.
2021-07-28, 09:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Att B*nn*nge kom in har varit en förlust för både Esbjörn och framförallt Ebba Busch eftersom att han avslöjade hennes sanna natur. Vi är överens om det.

Till skillnad från dig så skriver jag när jag tror, du har massor med "sanningar" som du och sekten håller vid liv här i tråden. Det är ett totalt cherry picking till när det kommer till vad som är relevant eller inte och finns det två versioner så anser du dig alltid ha tolkningsföreträde över vad som är sant eller inte oavsett. Det blir pinsamt när det alltid är till Ebba Buschs favör. Till och med när hon blir dömd för grovt förtal så försöker ni i sekten släta över det och skylla på annat.

Du behöver inte titulera mig med ni!
förövrigt så skrev aldrig du att det var din tro! utan att det var så:
Citat:
Med "lösa detta praktiskt och snabbt" så menar du att Esbjörn skulle lägga sig platt mot Ebba Busch? Ebba Busch har aldrig haft för avsikt att medverka till att ägandet återgår till Esbjörn. Istället har hon erbjudit sig att halvpudla och sticka till Esbjörn ett par hundra tusen till för att avsluta affären, något som i sig är ett erkännande att hon inte fick till rätt pris till att börja med.

Jag kan inte se att du skriver det ? utan frågar om din källa på ditt påstående!
och när det ändå är på tapetern kan jag ju passa på att fråga om det var din uppfattning att hon inte fick till rätt pris då Esb satt priset själv??
Sen finns det väl en tråd där förtalet diskuteras, det är där du ska ta upp dina tankar om det!
För det hör väl inte hemma här eller?
2021-07-28, 09:04
Medlem
Citat:
Under samma period har S tappat 1.7 %, M tappat 0.8 % men enligt dig beror KD:s tapp på 0.5 % på fastighetstvisten?

Känns inte din slutsats lite långsökt?
KD låg på 7-8% i opinionen före den här affären. Dom har tappat ner till 4-5% nu och ligger på riksdagsspärren, det är ett tapp på nästan 50%!

Jag är rätt övertygad om att hustvisten, Ebba Buschs kriminella bana samt att hon slår följe med brunskjortorna får väljare att fly. Sen givetvis de upprepade lögnerna och den hårda narcissistiska framtoningen som hon har gör nog att hon attraherar SD-svansen mer än kristna ärliga humanister.

Men Sverige i stort hade tjänat på om L, MP och KD hade trillat ur vid nästa val.
2021-07-28, 09:13
Medlem
Citat:
Du behöver inte titulera mig med ni!
förövrigt så skrev aldrig du att det var din tro! utan att det var så:
Okej då, tyckte att jag var ganska tydlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Att hon aldrig har haft en tanke på att backa är min uppfattning samt det som kommit fram i media efter nyår.
Det som kom efter nyår var att Ebba Busch ruttnade på förhalningsstrategin från B*nn*nge och sa att nu får rätten avgöra det här. Jag förstår henne men det var hon som stängde dörren.
Dock skulle dialog mellan parterna rent teoretiskt kunna pågå i detta nu.

Citat:
och när det ändå är på tapetern kan jag ju passa på att fråga om det var din uppfattning att hon inte fick till rätt pris då Esb satt priset själv??
Det finns ingen här som vet hur köpet har gått till eller hur dom kom fram till försäljningspriset. Påstår du annat så ljuger du.
2021-07-28, 09:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Några klargöranden för nya läsare för att slippa duperas av skribenter med personliga agendor i tråden:

- En lindrigt kognitivt funktionsnedsatt person är kognitivt funktionshindrad.
- Ett strafföreläggande med ett erkännande, är starkare än en fällande dom där den åtalade hävdar att den är oskyldig.
- Om rätten inte anser att dagsböter är ett tillräckligt straff för ett brott, kan man även straffas med villkorlig dom vilket innebär en påföljd - istället för fängelse - under en prövotid om två år.
- Omyndigförklaring har inte funnits i Sverige sedan 1988. Den är ersatt av förvaltarskap vilket inte har något med godmanskap att göra.

En lindring kognitiv funktionsnedsättning objektiv ingår gruppen kognitiv funktionshindrad, det kan jag köpa. Men det är ju så att graden av funktionshindrad spelar stor roll i det här fallet, så varför utelämna den så fort den nämns? Är det för att försöka få Esbjörn att framstå som mer oförmögen än han verkligen är, eller varför?

Hade Esbjörn varit dement, dvs kognitivt funktionsnedsatt, hade Ebba inte haft något att komma med. Hon hade fått pudla och tagit smällen helt. Så nyansen av funktionsnedsättning är viktig här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in