Citat:
Ja, finns det en enda person som inte strukit Ebba medhårs i den här affären som inte fått smaka på den saxslipade bilan? Esbjörn själv, åklagare, juridiska ombud, Esbjörns släkting och hans andra närstående, svensk lagstiftning, media, andra politiska partier än KD och skribenter i denna tråd - alla är de en del av en illvillig konspiration mot Ebba, eftersom de är emot henne som person, hennes politiska åsikter och hennes religion.Jag håller helt med dig angående att retoriken från vissa skribenter på denna tråd är makaber, men jag tycker mig se samma retorik hos vissa frikyrkor oxå. Slutna församlingar, där man kontrollerar sina medlemmar och där konflikter med närområdet är en metod för att sluta samman gruppen. Vanliga människor utrycker sig faktiskt sällan på det sättet.
Och precis som du säger, det känns som om det är för att lägga fokus på att peka ifrån Ebba Busch. Man hänger ut oskyldiga människor och ljuger och fantiserar för att få dem så misstänkliggjorda och svartmålade att man till slut tänker ingen rök utan eld. I går såg jag föresten att det startats en tråd om åklagaren som fällde Ebba.
Behovet av att skylla ifrån sig har inga gränser. Om media skriver en artikel angrips den stackars journalisten och tillskrivs både det ena och andra. Johann och de två tanterna får utstakad glåpord och att bli likställda med Jävulens avkomma. Matz den stackaren har oxå blivet totalt smutskastad & Nu anklagas åklagaren för att vara en pedofilvänlig latmask.
Ebba Busch slänger gladeligen folk framför Lennakatten, utan att ha något som helst samvete över det. Hon har själv i skrift eller tal hängt ut samtliga ovanstående. (utom möjligen åklagaren). Hon hintar vägen och korsryttarna sätter av i full galopp.
Hon är uppenbarligen beredd att vada genom lik för huset. Och hon tycker hon har rätt till att göra det. För Ebba anser sig vara granne med Gud fadern själv.
Det är det som triggar mig i det här. Att vissa saker gör man bara inte. Och om ingen annan säger det, så är det ta mig fan min skyldighet som människa att göra det. Även om det betyder att bli idiotförklarad av en massa Ebbaister här.
Och precis som du säger, det känns som om det är för att lägga fokus på att peka ifrån Ebba Busch. Man hänger ut oskyldiga människor och ljuger och fantiserar för att få dem så misstänkliggjorda och svartmålade att man till slut tänker ingen rök utan eld. I går såg jag föresten att det startats en tråd om åklagaren som fällde Ebba.
Behovet av att skylla ifrån sig har inga gränser. Om media skriver en artikel angrips den stackars journalisten och tillskrivs både det ena och andra. Johann och de två tanterna får utstakad glåpord och att bli likställda med Jävulens avkomma. Matz den stackaren har oxå blivet totalt smutskastad & Nu anklagas åklagaren för att vara en pedofilvänlig latmask.
Ebba Busch slänger gladeligen folk framför Lennakatten, utan att ha något som helst samvete över det. Hon har själv i skrift eller tal hängt ut samtliga ovanstående. (utom möjligen åklagaren). Hon hintar vägen och korsryttarna sätter av i full galopp.
Hon är uppenbarligen beredd att vada genom lik för huset. Och hon tycker hon har rätt till att göra det. För Ebba anser sig vara granne med Gud fadern själv.
Det är det som triggar mig i det här. Att vissa saker gör man bara inte. Och om ingen annan säger det, så är det ta mig fan min skyldighet som människa att göra det. Även om det betyder att bli idiotförklarad av en massa Ebbaister här.
Inte för att hon som lagstiftare har brutit mot lagen i berått mod då hon inte var nöjd med Esbjörns juridiska ombud, inte för att hon oinbjudet pressat igenom en affär med en ensam äldre-äldre kognitivt funktionshindrad man som djupt ångrade sig strax efter påskrift av köpebrev, inte för att hon lovade att dra sig ur om Esbjörn inte ville genomföra affären, inte för att när det kom till hennes kännedom att han verkligen inte ville genomföra affären, stämde honom och drog in honom i långdragna juridiska processer.
Utan för att alla är med i samma sammansvärjning mot Ebba där alla vill henne ont - likt de otrogna som ville förgöra deras Messias. Och det är klart, då är alla medel tillåtna, ändamålen helgar medlen - inga offer är för stora för att rädda den smorda martyrskan.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-28 kl. 00:11.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-28 kl. 00:11.