2021-07-28, 09:17
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Heja Alexandra.

https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=the-geneticist-alexandra-henrion-caude-exposed-that-mrna-vaccines-constitute-a- form-of-gene-therapy

Har du sett att du länkat till något som sägs vara:

Fact-checked by: Ellinika Hoaxes

Citera
2021-07-28, 09:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Men Tegnells uttalande är ju daterat, kolla datumen på när vardera text är publicerad, Aftonbladets artikel är ju publicerad ett par veckor efter uttalandet från Tegnell, så det blir nog som Richard Bergström säger, vilket också samstämmer med uppgifter jag läst på andra håll, i internationell media,har för mig jag hörde om detta för första gången redan i mars, att redan fullvaccinerade skulle behöva påfyllning med boostershots:

https://twitter.com/camus37/status/1376108690756018176

Det verkar ju också som att det kommer att behövas fler boostershots utöver det, en fjärde och femte osv. Undrar hur många sprutor som kommer att krävas för att bli "fullvaccinerad" om mRNA-vaccinen försämrar eller förstör immunförsvaret på något sätt.
Jag ser inget konstigt i det.
Tagit influensavaccin varje år sedan mer än 20 år.
Nej, jag tillhör ingen riskgrupp men hatar att vara sjuk och varje dag som frisk är av mig högt värderad.
Och när lösning finns på att minska risken att bli sjuk är det fantastiskt.
Hade influensa hösten 1993 och hade hög feber i nästan 10 dagar och det vill jag aldrig mer uppleva.

Fullvaccinerad mot covid och inte haft covid. 0 sjukskrivningsdagar de senaste 10 åren och väldigt lindriga förkylningar som jag kunnat jobba ändå men givetvis hållt mig borta från andra de dagarna så man inte sprider smittan.

Vaccin mot covid är inget 100% skydd men minskar risken att bli allvarligt sjuk är tillräckligt för mig.
Tar gärna en påfyllnadsdos varje år.
Citera
2021-07-28, 09:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
är sars 1 och mers ett problem idag?
Det var inte frågan.
Anser du att de också är vanliga förkylningar?

De är också corona-virus
Citera
2021-07-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det var inte frågan.
Anser du att de också är vanliga förkylningar?

De är också corona-virus

jag säger JA med ett MEN
Citera
2021-07-28, 09:29
Medlem
Citat:
Undrar hur många sprutor som kommer att krävas för att bli "fullvaccinerad" om mRNA-vaccinen försämrar eller förstör immunförsvaret på något sätt.

För naturlig immunitet krävs det ett flertal mutationer för att ta sig förbi immuniteten då kroppen bildat en uppsjö antikroppar mot olika delar av viruset. Vaccinen ger specifika antikroppar mot en liten detalj på viruset, så det krävs bara en enda mutation för att gå runt vaccinet. För varje uppdatering av vaccinet så behöver viruset bara göra en enda mutation, och det går snabbt för det att hitta den mutationen. Med vaccinen kommer man jaga sin egen svans i oändlighet, så länge man inte gör ett vaccin på det hela avdödade viruset.

Och ja, när man tvingar fram ett så stort monokromt antikroppssvar så förstör man immunförsvaret.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-28 kl. 09:32.
Citera
2021-07-28, 09:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
jag säger JA med ett MEN
SARS, MERS och SARS-CoV-2 är klassade som allvarliga sjukdomar vilket vanliga förkylningar inte är.
En klar skillnad även om en del kan få lunginflammation som följd av en förkylning och en del avlida men knappast i den utsträckning som dessa 3 coronavirus orsakar.
Citera
2021-07-28, 09:41
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
För naturlig immunitet krävs det ett flertal mutationer för att ta sig förbi immuniteten då kroppen bildat en uppsjö antikroppar mot olika delar av viruset. Vaccinen ger specifika antikroppar mot en liten detalj på viruset, så det krävs bara en enda mutation för att gå runt vaccinet. För varje uppdatering av vaccinet så behöver viruset bara göra en enda mutation, och det går snabbt för det att hitta den mutationen. Med vaccinen kommer man jaga sin egen svans i oändlighet, så länge man inte gör ett vaccin på det hela avdödade viruset.

Och ja, när man tvingar fram ett så stort monokromt antikroppssvar så förstör man immunförsvaret.
Finns det någon känd mutation idag som tar sig runt vaccinskyddet?
Citera
2021-07-28, 09:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Hur kan vaccinen ge så kortvarigt skydd när infektion ger så starkt skydd?

People who recover from mild COVID-19 have bone-marrow cells that can churn out antibodies for decades, although viral variants could dampen some of the protection they offer.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Vi ser ju att naturlig immunitet fungerar mycket bra även för varianter, men det är tveksamt om vaccinen har gett någon immunitet mot någon variant alls.

Vi borde ha en total lockdown för fullvaccinerade, eller hur? Endast de som haft covid borde vara fria från restriktioner. Det är de enda som vi kan lita på inte sprider smitta. Om vi nu ska hålla på med restriktioner.
Men hallå. Vaccination ger ett T-cellsvar som är många gånger starkare än en infektion. Ni antivaxxare har typ väääldigt svårt att ta till er fakta. Man undrar varför. *hihi*

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3812375

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.04.15.440089v2.full.pdf
Citera
2021-07-28, 09:51
Medlem
virvelbaggs avatar
Snittbetygen för landets niondeklassare har i stort sett stått still sedan före pandemin – men en viss ökning kan ses bland pojkar. Det visar preliminär betygsstatistik från Skolverket.

– Att betygen verkar ligga stabilt kan tyda på att både lärare och elever har klarat detta tuffa år med pandemin på ett bra sätt. Ingen elevgrupp verkar ha påverkats mer negativt av pandemin än någon annan utifrån vad vi kan se i den preliminära betygsstatistiken, säger Skolverkets generaldirektör Peter Fredriksson i ett pressmeddelande.

Störst ökning ses bland nyanlända elever – där har andelen gymnasiebehöriga ökat med 2,3 procentenheter jämfört med förra läsåret. I den gruppen är dock andelen behöriga alltjämt låg, 34,1 procent.
Så myndigheterna farhågor att utsatta grupper skulle klara skolan sämre har inte besannat. schyst då vet vi att vi kan köra minst lika mycket distans detta läsår som förra och det kommer bara påverkade de grupper som ligger sämre till positivt.

Enligt en tidigare rapport från myndigheten riskerar pandemin att leda till ett utbildningstapp, på grund av ökad frånvaro och införandet av distansundervisning. Elever som ligger sämre till, och de som behöver extra stöd, påverkas i regel mer än andra.

Dessutom har man framhållit att betygssättningen kan försvåras av distansundervisningen.
Vem vet vi kanske borde köra distans oavsett pandemi eller inte periodvis.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolverket-betygen-hogre-trots-pandemin
Citera
2021-07-28, 09:51
Medlem
Citat:
Har funderat lite över fenomenet du beskriver ovan, vad kan detta bero på, att förnuftet verkar vara bortblåst? Är det för många i befolkningen som har knaprat psykofarmaka så att hjärnan permanent har förändrats? Finns det konstigheter insmuget i de läkemedel som folket redan äter på regelbunden basis.

Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Toxoplasma is one hell of a drug.

Haha, ja jag känner till parasiten sedan tidigare:

Impulsiv, utåtriktad, risktagande och deprimerad? Det kan bero på en helt vanlig parasit som var femte svensk bär på.

RhD-status har betydelse för hur toxoplasma påverkar bl.a. intelligensen enligt denna studie:

Citat:
The RhD-positive, Toxoplasma-infected subjects express lower while RhD-negative, Toxoplasma-infected subjects express higher verbal and nonverbal intelligence than their Toxoplasma-free peers. The observed Toxoplasma-associated differences in personality traits, including intelligence were always larger in RhD-negative than in RhD-positive subjects.

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0061272
Citera
2021-07-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men det är ju för att jävlas med dem som inte vill vaccinera sig, mot en förkylning.

Varför diskuterar du en förkylning i en vetenskaplig tråd som handlar om Covid 19?
Citera
2021-07-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar många av de främsta länderna i väst som USA, Frankrike m.fl. då. Vi i Sverige kommer att slippa sådant kanske men det har nog väldigt lite med att göra att Sverige är ett fritt land utan snarare som du säger att vår vaccinationsvilja är så stor.

Lika lite tror jag på att alla dessa länder inför vaccinpass på jävelskap utan det handlar om rent medicinska övervägande. Korrekta sådana!

Så dra inte in politik i det här.

Här kan man läsa om planeringen bakom införandet av vaccinpass i EU:

https://ec.europa.eu/health/vaccination/key_documents_en

Titta på tidslinjen.

Ingen konspiration.

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men det är ju för att jävlas med dem som inte vill vaccinera sig, mot en förkylning.

Ja man undrar ju vad agendan bakom införandet egentligen är.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-28 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in