2021-07-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Det har läckts interna dokument från Pfizer, såhär står det om "biverkningar";

"Purchaser acknowledges...the long-term effects and efficacy of the Vaccine are not currently known and that there may be adverse effects of the Vaccine that are not currently known."

Hela läckan går att läsa här;

https://mobile.twitter.com/eh_den/status/1419653002818990085

Bonus:
"Purchaser hereby agrees to indemnify, DEFEND AND HOLD HARMLESS Pfizer, BioNTech (and) their Affiliates...from and against any and all suits, claims, actions, demands, losses, damages, liabilities, settlements, penalties, fines, costs and expenses..."

Så där står det i varenda amerikanskt kontrakt.

Det står även text med exakt samma innebörd om du jobbar som konsult åt ett EU-organ.

Jag gissar att du aldrig läser det finstilta när du köper grejor på nätet.

Kolla på EULA nästa gång du köper eller laddar ner en programvara från ett amerikanskt bolag.

+
2021-07-28, 00:51
Medlem
krautbrains avatar
Jimmy Dore pratar på Rogans pod om sina biverkningar av vaccinet. Bla stel nacke som inte försvinner och inflammation i hjärnan.
Berättar även att han blir kallad antivaxare, fast han tagit vaccinet, enbart för han berättade på Twitter om sina biverkningar. Vilket visar hur skitnödiga folk har blivit runt den här frågan, gråskala saknas i deras hjärnor.
https://www.youtube.com/watch?v=UiLGSVH_UPA
Senast redigerad av krautbrain 2021-07-28 kl. 00:55.
2021-07-28, 08:25
Medlem
persona.von.gratas avatar
Tyckte mig höra om ökad rapportering av oregelbunden mens för vaccinerade på radions nyheter. Hittar inget om det på nätet dock.

En barnmorska jag pratade med nyligen sa att hon upplever att missfall har ökat. Hon sa även att detta inte rapporteras eller sammanställs!?

Edit:
Hittade detta
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rapporter-om-mensrubbning-efter-vaccinering-men-bevis-for-samband-saknas
Senast redigerad av persona.von.grata 2021-07-28 kl. 08:44.
2021-07-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Tyckte mig höra om ökad rapportering av oregelbunden mens för vaccinerade på radions nyheter. Hittar inget om det på nätet dock.

En barnmorska jag pratade med nyligen sa att hon upplever att missfall har ökat. Hon sa även att detta inte rapporteras eller sammanställs!?

Edit:
Hittade detta
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rapporter-om-mensrubbning-efter-vaccinering-men-bevis-for-samband-saknas

Ja det verkar vanligt, i alla fall från vad jag läst från vaccinationsberättelserna på reddit. Oregelbunden mens, utebliven, för kraftig, för sparsam, folk i klimakteriet som får en blödning igen.. Konstigt att det inte skrivits mer i media om detta, eller kanske inte så konstigt🙄
2021-07-28, 09:38
Medlem
Citat:

Edit:
Hittade detta
ja men det är ju helt naivt och tro att det inte har någon form av verkan alls.. lite smällar man får ta enligt många
2021-07-28, 11:27
Medlem
Citat:

Edit:
Hittade detta

Som alltid så lär det rent naturligt vara personer som får mensrubbningar, ska man koppla det till vaccinet så måste det alltså inträffa oftare än vanligt. Risken för confirmation bias är överhängande här. Sedan är det som vanligt alltid någon annan som borde rapportera in och sammanställa saker. Har denna barnmorskan själv rapporterat in något? Om ingen rapporterar in saker så är det såklart omöjligt att hitta samband.

Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Ja det verkar vanligt, i alla fall från vad jag läst från vaccinationsberättelserna på reddit. Oregelbunden mens, utebliven, för kraftig, för sparsam, folk i klimakteriet som får en blödning igen.. Konstigt att det inte skrivits mer i media om detta, eller kanske inte så konstigt🙄
Se svaret ovan. Är detta något som drabbar vaccinerade mer än övriga befolkningen, eller är det bara så att folk uppmärksammar detta extra då de nyss vaccinerats? Man kan inte dra några som helst slutsatser av vad enskilda personer tror/upplever, det kan man bara göra om man tittar på större grupper.

Därmed inte sagt att detta inte kan vara en effect av vaccineringen, men det behövs mer än att folk upplever detta för att kunna koppla det till vaccinen. Finns det liknande rapporter efter genomgången covid-infektion?

Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
ja men det är ju helt naivt och tro att det inte har någon form av verkan alls.. lite smällar man får ta enligt många
2021-07-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Som alltid så lär det rent naturligt vara personer som får mensrubbningar, ska man koppla det till vaccinet så måste det alltså inträffa oftare än vanligt. Risken för confirmation bias är överhängande här. Sedan är det som vanligt alltid någon annan som borde rapportera in och sammanställa saker. Har denna barnmorskan själv rapporterat in något? Om ingen rapporterar in saker så är det såklart omöjligt att hitta samband.

Se svaret ovan. Är detta något som drabbar vaccinerade mer än övriga befolkningen, eller är det bara så att folk uppmärksammar detta extra då de nyss vaccinerats? Man kan inte dra några som helst slutsatser av vad enskilda personer tror/upplever, det kan man bara göra om man tittar på större grupper.

Därmed inte sagt att detta inte kan vara en effect av vaccineringen, men det behövs mer än att folk upplever detta för att kunna koppla det till vaccinen. Finns det liknande rapporter efter genomgången covid-infektion?

Hahaha hjärnkullerbyttorna ni shills går igenom för att vaccinet ska anses heligt.

"Kvinnor har oftare oregelbunden mens sen vaccinet kom"
Shill: Ja men det är helt naturligt från ett imperfekt vaccin som är perfekt.

2021-07-28, 12:02
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2

Jag håller med dig här men jag vill bara tillägga att innan vi har rett ut vad av allt som kommit fram som verkligen har med vaccinerna att göra och vad som inte har det samt innan vi verkligen vet vad vaccinerna kan ha för effekt på längre sikt så kan vi inte massvaccinera för övrigt friska personer för att vaccinera hela jordens befolkning.

Jag minns inte vad den herren heter nu men det var en herre som under sin podcast ringde runt till olika personer hos socialstyrelsen och på läkemedelsverket.

Ingen hade någon aning om någonting och ingen verkade då ens utreda rapporterna som kom in om biverkningar och döda (det var då över 40.000 inrapporterade biverkningar).

Varför verkar det finnas en ovilja att gå till botten med rapporterna om biverkningar och avlidna?
2021-07-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag håller med dig här men jag vill bara tillägga att innan vi har rett ut vad av allt som kommit fram som verkligen har med vaccinerna att göra och vad som inte har det samt innan vi verkligen vet vad vaccinerna kan ha för effekt på längre sikt så kan vi inte massvaccinera för övrigt friska personer för att vaccinera hela jordens befolkning.

Jag minns inte vad den herren heter nu men det var en herre som under sin podcast ringde runt till olika personer hos socialstyrelsen och på läkemedelsverket.

Ingen hade någon aning om någonting och ingen verkade då ens utreda rapporterna som kom in om biverkningar och döda (det var då över 40.000 inrapporterade biverkningar).

Varför verkar det finnas en ovilja att gå till botten med rapporterna om biverkningar och avlidna?
För om det skulle visa sig vara så tappar man vaccineringsviljan... bättre att utreda detta när allt är klart och ingen kan ångra sig
2021-07-28, 12:26
Medlem
Telepatisks avatar
80 % av inläggen här kanske skulle vara i denna delen istället:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Uppfattas som att era liv går ut på att sitta i sådana här trådar och sprida propaganda/desinformation.

Jag har pratat med en som påstod att 1 av 9 dör som tagit Pfizer. Hur kan man ens tro på något sånt? Han blev väldigt aggressiv när jag började skratta och frågade om han skämtade. Men personen kanske har någon intellektuell funktionsnedsättning.

EDIT: Jag har tagit dos 1. Drygt 11 % risk då att jag dör.
EDIT2: Kände mig lite trött under kvällen men det är ju väntat. Ont i armen också där sprutan gick in, men det får man av andra vaccin också. Men det blir nog amputering av armen tror jag, det är ju uppenbart.
Senast redigerad av Telepatisk 2021-07-28 kl. 12:30.
2021-07-28, 12:36
Medlem
Citat:

Edit:
Hittade detta

Denna nyhet står även på Text-TV
2021-07-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
80 % av inläggen här kanske skulle vara i denna delen istället:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Uppfattas som att era liv går ut på att sitta i sådana här trådar och sprida propaganda/desinformation.

Jag har pratat med en som påstod att 1 av 9 dör som tagit Pfizer. Hur kan man ens tro på något sånt? Han blev väldigt aggressiv när jag började skratta och frågade om han skämtade. Men personen kanske har någon intellektuell funktionsnedsättning.

EDIT: Jag har tagit dos 1. Drygt 11 % risk då att jag dör.
EDIT2: Kände mig lite trött under kvällen men det är ju väntat. Ont i armen också där sprutan gick in, men det får man av andra vaccin också. Men det blir nog amputering av armen tror jag, det är ju uppenbart.

Jag tycker det är väldigt cyniskt av dig att inte respektera människor som får allvarliga, fysiska konsekvenser av ett nödgodkänt vaccin, som inga myndigheter tar ansvar för dessutom. På din egen risk fram till 2023. Vidare, det är ganska korkat att helt och hållet utestänga möjligheten att det KAN vara ett vaccin som för vissa innebär farliga biverkningar, bara för att vissa spårar ur helt med ”alternativa teorier”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in