2021-06-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarFolk
Hur kan man vara så jäkla korkad så att man använder en sådan tjänst som Revolt???

Det är precis som att ni fattar inte att de skickar informationen vidare. Den finns ju antal andra säkra vägar att använda än tjänsten Revolt.

Revolt = nya Epayments

Ni som har pengar på deras konton ta ut det så fort det bara går.

Är du en av dessa ”korkade” som kan ha fått ditt konto fryst eller liknande? Allt beror på vad man har för användning och hur man använder, gäller alla olika typer av banker. ”Säkra vägar” finns inga säkra vägar någonstans när det gäller it, internet osv...
Citera
2021-06-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarFolk
Hur kan man vara så jäkla korkad så att man använder en sådan tjänst som Revolt???

Det är precis som att ni fattar inte att de skickar informationen vidare. Den finns ju antal andra säkra vägar att använda än tjänsten Revolt.

Revolt = nya Epayments

Ni som har pengar på deras konton ta ut det så fort det bara går.

Jag använder det för att slippa valutaväxlingsavgifter. Jag håller inte på med krypto eller att gömma pengar.
Citera
2021-06-18, 22:31
Medlem
sliskets avatar
Är det någon Revolut användare här som upplever att det är svårt att fylla på med pengar med Svenska betalkort har provat mitt Swedbank Ica banken och mitt Amex men inget funkar har ett Norskt Visa kort som funkar men ingen framgång med Svenska kort.
Citera
2021-06-19, 14:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Är det någon Revolut användare här som upplever att det är svårt att fylla på med pengar med Svenska betalkort har provat mitt Swedbank Ica banken och mitt Amex men inget funkar har ett Norskt Visa kort som funkar men ingen framgång med Svenska kort.
Det verkar bara gå med utlandsöverföring med Swedbank som har tagits upp då de inte vill acceptera växlare som har krypto valutor längre ...själv gör jag insättningar med det fria kortet från Lunar till Revolut men det går inte heller längre med P.F.C. som har i villkoren att de inte stödjer tjänster som omvandlar pengar.
Citera
2021-07-24, 06:04
Medlem
Torparfrugans avatar
Har beställt ett fysiskt debitkort från Revolut. Kommer nästa vecka. Är det bra? Verkar som att Revolut har schyssta villkor. Gillar att man kan ha både EUR och SEK på separata konton, och att de inte tar någon växlingsavgift på belopp på upp till 10000 kr per månad. Eller finns det någon annan konkurrent med bättre valutaväxling?
Citera
2021-07-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Har beställt ett fysiskt debitkort från Revolut. Kommer nästa vecka. Är det bra? Verkar som att Revolut har schyssta villkor. Gillar att man kan ha både EUR och SEK på separata konton, och att de inte tar någon växlingsavgift på belopp på upp till 10000 kr per månad. Eller finns det någon annan konkurrent med bättre valutaväxling?

E banken revolut är bra och dem liknande bankerna är N26, Transferwise, Blackcatcatd-krypto där också, Monese m.m
Av dem alla är revolut den bästa och most serious!
Tar du metal kortet så får du ut mer av tjänsten, även kundservicen är snabb och smidig.
Citera
2021-07-28, 09:09
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne54321
E banken revolut är bra och dem liknande bankerna är N26, Transferwise, Blackcatcatd-krypto där också, Monese m.m
Av dem alla är revolut den bästa och most serious!
Tar du metal kortet så får du ut mer av tjänsten, även kundservicen är snabb och smidig.
Metallkortet kostar ju också 140 kr i månaden. Beror väl på vad man behöver för tjänster. Men för mig tycker jag standard-nivån duger gott och väl som inte heller har någon månadsavgift.
Citera
2021-07-28, 09:46
Medlem
Citat:
Metallkortet kostar ju också 140 kr i månaden. Beror väl på vad man behöver för tjänster. Men för mig tycker jag standard-nivån duger gott och väl som inte heller har någon månadsavgift.

Jag hade också det gratis kortet från början när jag inskaffade mig R. Sedan bytte jag till metal. Inget fel med gratis kortet, har för mig att man kan handla med kryptos om man är ute efter det annars funkar det bra som betal kort. Jag vet bara att sedan jag skaffade mig revolut så har dem uppdaterats sig som in i helskote! Från 5 kryptos till ett 30 tal om inte mer, ett antal hundra tal aktier om inte tusen snart. Man kan handla med Gul och Silver. Du kan Swisha emellan varje revolut användare. Du har ett eget Iban kontonummer där du kan ”exporter” eller ”importera” pengar från andra banker. Sen väljer du att skaffa metal kortet så är du även försäkrad via något Irländskt företag om jag minns rätt. Oavsett vad så uppdateras ”banken” konstant.
Citera
2021-07-29, 13:56
Medlem
Citat:
Du kan Swisha emellan varje revolut användare.

Så ingen missförstår, Revolut har inte Swish (eller BankID). "Swisha" är ju ett verb som syftar på just Swish-tjänsten. Man kan dock direkt överföra pengar mellan Revolut-konton.

En bra sak är att nu tar Swedbank>Revolut endast 48h, ner från 72h. Fast jag antar det är Swedbank som förbättrat det? Revolut>Swedbank har alltid varit snabbt (och andra banker antar jag) och blir överförd samma dag om man gör den på förmiddagen.
Senast redigerad av iumaspi 2021-07-29 kl. 13:58.
Citera
2021-07-30, 03:38
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Jag hade också det gratis kortet från början när jag inskaffade mig R. Sedan bytte jag till metal. Inget fel med gratis kortet, har för mig att man kan handla med kryptos om man är ute efter det annars funkar det bra som betal kort. Jag vet bara att sedan jag skaffade mig revolut så har dem uppdaterats sig som in i helskote! Från 5 kryptos till ett 30 tal om inte mer, ett antal hundra tal aktier om inte tusen snart. Man kan handla med Gul och Silver. Du kan Swisha emellan varje revolut användare. Du har ett eget Iban kontonummer där du kan ”exporter” eller ”importera” pengar från andra banker. Sen väljer du att skaffa metal kortet så är du även försäkrad via något Irländskt företag om jag minns rätt. Oavsett vad så uppdateras ”banken” konstant.

Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Så ingen missförstår, Revolut har inte Swish (eller BankID). "Swisha" är ju ett verb som syftar på just Swish-tjänsten. Man kan dock direkt överföra pengar mellan Revolut-konton.

En bra sak är att nu tar Swedbank>Revolut endast 48h, ner från 72h. Fast jag antar det är Swedbank som förbättrat det? Revolut>Swedbank har alltid varit snabbt (och andra banker antar jag) och blir överförd samma dag om man gör den på förmiddagen.
Exakt, Revolut har ingen integration med Swish. Revolut har inte ens stöd för BankID.
Citera
2021-07-30, 04:15
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi

Det bör nämnas att det i euroområdet (egentligen i hela SEPA, inklusive länderna utan euro) sedan flera år finns ett system för omedelbara betalningar mellan bankkonton (i olika banker), som jag antar att Revolut är anslutet till. Sverige ligger efter i implementeringen av detta, men det ska vara infört i maj 2022. Att det inte går att överföra pengar omedelbart till och från Revolut och liknande tjänster som Transferwise osv. är alltså något som är speciellt för Sverige. Mer att läsa finns här: https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2020/html/ecb.pr200403_1~302d8928e3.en.html
Senast redigerad av Tjackmoster 2021-07-30 kl. 04:18.
Citera
2021-07-30, 05:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Exakt, Revolut har ingen integration med Swish. Revolut har inte ens stöd för BankID.

Det finns ingen anledning för revolut att stödja lokala samarbeten i enskilda länder, https://empsa.org/ däremot får vi hoppas kommer. Problemet är nog snarare att få till integrationen av digitalt id, det arbetas på det också men verkar ligga en bit bort innan eIDAS är igång ordentligt.

Snart har varje land sin egen lösning, det skulle vara totalt hopplöst för en aktör som revolut att stödja 20 olika system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in