2021-07-27, 23:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Sveriges vaccinsamordnare Rickard Bergström har ju gått ut med det budskapet.

Det rörde väl specifika riskgrupper såsom gamla där vaccinet kanske inte har samma effekt?
Citera
2021-07-27, 23:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför har England beställt anticoagulants för 3750000000 pund

44827125000 sek

Svaret: vaxade är riktigt illa ute...............

Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Citat:
Vilken/vilka av forskarna i videon är det du kallar en pajas?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dig!

För det är du som går på smörjan..
Men du är bortom räddning har jag märkt..

Men berätta gärna hur det hundratal människor jag känner väl som vaccinerat sig klarat sig från dessa hemska blodproppar?
62 av dessa bör ju vara halvdöda enligt dina ”experter”

Får vi se den dagen då du inte kallar någon foliehatt el. pajas.
När tänker du börja ge svar baserat på fakta och länkar?

-----------------

Dr. Alexandra Henrion-Caude is a geneticist and Research Director at the French National Institute of Health. She has completed post-docs at both Harvard Medical School and the Salk Institute, and holds several patents related to RNA. In this interview, she expresses some of her dire concerns about the COVID vaccines being pushed onto the world.

GENETICIST: COVID VACCINES POSE HUGE INFERTILITY RISK & NO PROOF BODY STOPS PRODUCING SPIKE PROTEIN
https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/

Du kallade henne foliehatt. Jag väntar fortfarande på en källa och en länk, för det påståendet.
Citera
2021-07-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
För individen eller samhället?

Jag befinner mig inte i någon riskzon men har ändå vaccinerat mig därför att:

• Undvika att bli allvarligt sjuk. Jag besparar gärna min familj problemen och bördan av att jag hamnar på sjukhus.

• Minimera risken att få någon komplikation av en genomgången infektion. Jag vet flera personer som fått milda sjukdomsförlopp men ändå tappat luktsinnet (om än tillfälligt).

Jag hyser inga förhoppningar om att slippa undan Covid-19, men är övertygad om att vaccinet kraftigt minskar risken för allvarlig sjukdom och långvariga komplikationer.

Det är upp till var och en att vaccinera sig, men man kan nog inte kräva att få leva fritt i samhället utan att ha vaccinerat sig. Det riskerar att orsaka en alldeles för stor påfrestning och skada för samhället.

Samhället måste kunna ställa krav på individen. Det är inte konstigare än att vi kräver körkort för att få köra bil.
Jag håller med dig om det mesta, men tror du på allvar att vaccinpass skulle göra mer nytta än skada?

Du kanske kan få lite lata ungdomar att vaccinera sig, men samtidigt gynnar du verkligen motståndskrafterna mot vaccin genom att införa moment av tvång eller straff. Det kan dessutom spilla över på förtroendet för vaccinationsprogrammet överlag, alltså viljan att vaccinera sig mot andra sjukdomar.

När man tittar på andra sjukdomar så är inte heller vaccinationsgraden högre i länder där det är tvingande. Det brukar snarare vara tvärtom, länder som Sverige (där all vaccination är frivillig) brukar placera sig i topp. Jag förstår inte varför man plötsligt ska ta efter länder med lägre vaccinationstäckning, högre barnadödlighet, lägre födelsevikt m.m. Det är andra länder som borde ta efter oss, och förstå att folkets samarbetsvilja är en produkt av statens förtroende för individen.

Effekterna av covid från <40-åringar har aldrig varit en stor belastning vare sig på sjukvården eller samhället, under pandemin. Det finns inga betydande samhällsvinster i att vaccinera den gruppen. Vinsten ligger hos individen, och den vinsten är inte större än att man kan låta personen välja själv.

Det här med tillfälligt luktbortfall ska inte heller överdrivas. Det är många som alltid blir av med smak och lukt när de blir förkylda. Det är ju bara om det blir kroniskt (mycket ovanligt) som det är ett problem, och även då är det bara ett lindrigt handikapp, som inte påverkar din arbetsförmåga, reproduktionsförmåga, rörelseförmåga m.m. Att hela världen ska stå i strypläge under tiden man löser småproblem som luktbortfall är egentligen helt knäppt, om man tänker efter.
Citera
2021-07-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det rörde väl specifika riskgrupper såsom gamla där vaccinet kanske inte har samma effekt?
"– Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEWQjm/vi-kommer-att-fa-bade-en-tredje-och-fjarde-dos-vaccin
Citera
2021-07-28, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
"– Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEWQjm/vi-kommer-att-fa-bade-en-tredje-och-fjarde-dos-vaccin

https://sverigesradio.se/artikel/tredje-dos-kan-bli-aktuellt-blandning-av-vaccin-undersoks

Citat:
I dagsläget finns det inga planer på att ändra rekommendatonerna, enligt statsepidemiolog Anders Tegnell.

Återstår att se.
Citera
2021-07-28, 00:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är "micro-clotting" i kapillärerna. Inget du dör av knall o fall.

Dock kan de ge permanenta problem i lungorna med lokalt övertryck som på sikt kan bli allvarligt. Så en tickande bomb enligt läkaren i videon.

Ok!

Du menar att man dör knall fall av covid-19 pga ”micro-clotting”
Men inte knall fall när du får ”micro-Clotting” av vaccinet?

Kan du vara snäll och förklara hur det skulle gå till?
Citera
2021-07-28, 00:12
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag håller med dig om det mesta, men tror du på allvar att vaccinpass skulle göra mer nytta än skada?

Du kanske kan få lite lata ungdomar att vaccinera sig, men samtidigt gynnar du verkligen motståndskrafterna mot vaccin genom att införa moment av tvång eller straff. Det kan dessutom spilla över på förtroendet för vaccinationsprogrammet överlag, alltså viljan att vaccinera sig mot andra sjukdomar.

När man tittar på andra sjukdomar så är inte heller vaccinationsgraden högre i länder där det är tvingande. Det brukar snarare vara tvärtom, länder som Sverige (där all vaccination är frivillig) brukar placera sig i topp. Jag förstår inte varför man plötsligt ska ta efter länder med lägre vaccinationstäckning, högre barnadödlighet, lägre födelsevikt m.m. Det är andra länder som borde ta efter oss, och förstå att folkets samarbetsvilja är en produkt av statens förtroende för individen.

Effekterna av covid från <40-åringar har aldrig varit en stor belastning vare sig på sjukvården eller samhället, under pandemin. Det finns inga betydande samhällsvinster i att vaccinera den gruppen. Vinsten ligger hos individen, och den vinsten är inte större än att man kan låta personen välja själv.

Det här med tillfälligt luktbortfall ska inte heller överdrivas. Det är många som alltid blir av med smak och lukt när de blir förkylda. Det är ju bara om det blir kroniskt (mycket ovanligt) som det är ett problem, och även då är det bara ett lindrigt handikapp, som inte påverkar din arbetsförmåga, reproduktionsförmåga, rörelseförmåga m.m. Att hela världen ska stå i strypläge under tiden man löser småproblem som luktbortfall är egentligen helt knäppt, om man tänker efter.

Jag vet inte exakt vad vaccinpass innebär. Men att man måste vara vaccinerad för att göra vissa saker, nu innan pandemin är över, ser jag inget konstigt med.

Inom rimliga gränser så klart.
Citera
2021-07-28, 00:13
Medlem
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/tredje-dos-kan-bli-aktuellt-blandning-av-vaccin-undersoks

Återstår att se.
"Miljontals vaccin till Sverige i höst
Enligt Bergström kommer Sverige troligen att godkänna uppdaterade vaccin i september eller oktober. Därefter kommer uppemot 10 till 15 miljoner doser vaccin från Pfizer och Moderna att levereras.

– Vi kan välja om vi vill ha uppdaterat vaccin, samma eller en mix.

Nästa år kommer ytterligare 25 miljoner doser. Överskotten kommer att delas med andra länder."
Citera
2021-07-28, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
"Miljontals vaccin till Sverige i höst
Enligt Bergström kommer Sverige troligen att godkänna uppdaterade vaccin i september eller oktober. Därefter kommer uppemot 10 till 15 miljoner doser vaccin från Pfizer och Moderna att levereras.

– Vi kan välja om vi vill ha uppdaterat vaccin, samma eller en mix.

Nästa år kommer ytterligare 25 miljoner doser. Överskotten kommer att delas med andra länder."

Det är ju bra att de är på tårna med något i alla fall.
Citera
2021-07-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag vet inte exakt vad vaccinpass innebär. Men att man måste vara vaccinerad för att göra vissa saker, nu innan pandemin är över, ser jag inget konstigt med.

Inom rimliga gränser så klart.
Jag tror att om Sverige stängde sina gränser så hade coronan varit över om någon månad.
Nu kommer det en hel del folk från semestern som inte ens testar sig.
Senast redigerad av Flashback100 2021-07-28 kl. 00:26.
Citera
2021-07-28, 00:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Får vi se den dagen då du inte kallar någon foliehatt el. pajas.
När tänker du börja ge svar baserat på fakta och länkar?

-----------------

Dr. Alexandra Henrion-Caude is a geneticist and Research Director at the French National Institute of Health. She has completed post-docs at both Harvard Medical School and the Salk Institute, and holds several patents related to RNA. In this interview, she expresses some of her dire concerns about the COVID vaccines being pushed onto the world.

GENETICIST: COVID VACCINES POSE HUGE INFERTILITY RISK & NO PROOF BODY STOPS PRODUCING SPIKE PROTEIN
https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/

Du kallade henne foliehatt. Jag väntar fortfarande på en källa och en länk, för det påståendet.

Heja Alexandra.

https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=the-geneticist-alexandra-henrion-caude-exposed-that-mrna-vaccines-constitute-a- form-of-gene-therapy
Citera
2021-07-28, 00:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Mjae, om vi ska tala om vågor så får vi ju titta på enskilda länder också, det verkar blandas friskt mellan siffrorna för England vs Israel.

Joo, men nu gällde väl citerad artikeln Israel? Det är först med Delta-varianten som deras senaste våg ”tog fart” igen. 3 000 vaccin-genombrottsinfektioner i den vågen skulle snarare peka upp mot 50% vaccinerade insjuknande. Dock helt beroende på vilket datum studien avslutades.

Det blir ju viss skillnad mot 0,0578% vaccin-genombrottsinfektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in