Citat:
Ursprungligen postat av
sandraso
Okej han erkänner allt och att han haft sex med alla målsäganden och väldigt väldigt många fler som han säger, men att han varit noga med att de är precis 15 år fyllda........alltså dra mig baklänges, trekanter med 15 åringar (eller yngre ord mot ord) och alla tjejer är så pådrivande och vilda som porrstjärnor (hans ord) så han så svag. Detta är alltså tjejer runt 15 år som är dessa erfarna "vilddjur." Ord står mot ord om det var innan de var 15 år. Men oavsett så är hans beteende förkastligt.
Han T.Hamm*r blev väl aldrig dömd?, och hans beteende var väl inte i närheten så omfattande som detta? Men i det fallet så agerade Svenska ridsportförbundet med buller och bång och här är de bara mjäkiga, total tystnad och agerar överhuvudtaget inte. Det är skillnad på vem man är i ridsporten. Det har visat sig gång på gång. Har A.A tränarlicens/diplomering? Varför ryker inte hans men Hamm*rs kan någon förklara?
Det stämmer att H@ammar inte dömdes och anledningen där var väl densamma som det kommer vara i Arn*lds fall: Domstolen tvingades använda sig av de stenålderslagar som gällde då de i domstol prövade övergreppen begicks och inte dagens lagar. Men du har helt rätt, H@mmar var inte ens i närheten av Arn*lds perversiteter eller utstuderade sadism.
Jag kan inte direkt påstå att Ridsportsförbundet agerade med buller och bång när det gäller Hammar heller, de valde att titta åt andra hållet under 20 års tid. Det var först när media skrev artikel på artikel och det producerades tv-dokumentärer som fick mycket höga tittarsiffror som SvRF tvingades till aktion. Tyvärr för dåligt underbyggd sådan som resulterade i stämningar hit och dit och enorma kostnader. H@mmar hade till skillnad från Arn*ld dessutom en tränarlicens/diplomering som gick att dra in, tror faktiskt inte Arn*ld har någon annan licens än ryttarlicens och det är nog tveksamt till att den går att dra in med dagens regelbok, där är det ju klubben som godkänner den och klubben är hans egen.
Men jag håller med dig när det gäller SvRF, det är bedrövligt att de håller skithögarna bakom ryggen och låter dem hållas år ut och år in, trots att de mycket väl känner till vad som pågår runt de här männen. Jag tror ju knappast det är de här rötäggen som drar in pengar till lönerna på förbundets kansli, snarare är det väl alla medlemmar, ryttarlicenser och hästlicenser vara merparten dessutom är tjejer, sponsorer och statliga bidrag. Det är dags för SvRF att visa att de har en moralisk kompass över huvud taget och se till att deras stadgar/regelbok ger dem verktyg att stänga av de här killarna.
I Arn*lds fall kommer det nog vara mest upp till "we the people" att agera genom att inte sätta hästar i träning hos honom, inte köpa häst genom honom, inte träna för honom eller använda hans hingstar eller seminstation. Det finns många andra tränare/förmedlare att samarbeta med, seminstationer också för den delen.
När de gäller proffsen som Team Arn*ld hängt ut här i tråden lär de inte heller bli särskilt glada. Jag tror tex inte att Gr€vlunda uppskattar att bli beskyllda för mörkning av våldtäkt, skyddande av brottsling eller barrering. Så även om Arn*ld kommer undan med ett lågt juridiskt straff så finns goda chanser att det civila straffet blir betydligt högre, förutsatt att ridsportsvärlden visar någon form av civilkurage för en gångs skull.