2021-07-27, 20:46
  #5281
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
När man kommit så långt att man bestämt sej för att dö så tror inte jag att man tänker så mycket på val av metod.
Jag menar att jag tror inte att D funderade på att det skulle vara fel att stjäla en handgranat eller annat från jobbet.
Precis som jag tror att den som ställer sej på tågspåret inte funderar på lokföraren eller den som hoppar ner från ett högt hus inte tänker på de som kanske står eller går nedanför.
Man är förmodligen helt upptagen med sitt beslut och tänker inte klart.
Näe, men tydligen har han hållit masken och försökt dölja det.
Med HGR är han sällan själv och man räknar smällarna. Risken hade varit större...
Om man nu inte kalkylerat risker så förstår jag inte varför han försökt dölja det. Det är ju uppenbart planerat och hade han blivit upptäckt hade det ju fått enorma konsekvenser, än större för honom än för hans vänner när/om han lyckas.
__________________
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-07-27 kl. 21:09.
Citera
2021-07-27, 22:19
  #5282
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Näe, men tydligen har han hållit masken och försökt dölja det.
Med HGR är han sällan själv och man räknar smällarna. Risken hade varit större...
Om man nu inte kalkylerat risker så förstår jag inte varför han försökt dölja det. Det är ju uppenbart planerat och hade han blivit upptäckt hade det ju fått enorma konsekvenser, än större för honom än för hans vänner när/om han lyckas.

Jag tror att han chansade och nu gick det ju bra det här med att det inte upptäcktes.
Jag tror att han innerst inne struntade i det hela, hur det skulle gå, han skulle ju snart dö ändå.
Jag tror man måste tänka på att han var deprimerad och hade säkert varit så en tid.
Man tänker nog helt annorlunda då än i vanliga fall, skulle jag tro.
Citera
2021-07-27, 22:37
  #5283
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att han chansade och nu gick det ju bra det här med att det inte upptäcktes.
Jag tror att han innerst inne struntade i det hela, hur det skulle gå, han skulle ju snart dö ändå.
Jag tror man måste tänka på att han var deprimerad och hade säkert varit så en tid.
Man tänker nog helt annorlunda då än i vanliga fall, skulle jag tro.
Jo, det är jag med på. Men alltså det är ju utstuderat så att han inte skall bli upptäckt. Och han har gjort upp en plan. Då ser jag det väldigt udda att han gör en sån risky grej. Hela planen rasar ju om han blir påkommen.
Men vi vet ju inte heller om det är så. Det är ju bara någon utan hänvisning som påstår det. Kan ju fortfarande vara så att han använt pentyl.

edit:
Men då tror du alltså på specifikt en shgr 2000? Varför är det mer trovärdigt än pentylstubin och/eller ett par 125or? Planerar jag mitt självmord så tar jag väl så lite risker som möjligt om jag nu har en plan för hur det skall gå till och inte märkas, inledningsvis i alla fall.

Personligen tycker jag hela planen är korkad. Om inte exakt det här var syftet. Att vi sitter här och spekulerar i för mig ett självklart självmord, och mamma vrider och vänder på allt för att hitta en "hemlig agent mördare" grej. Och som jag ältat förut verkar polisen ganska snabbt fattat vad som hänt, KANSKE till och med innan han hittades.
__________________
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-07-27 kl. 22:56.
Citera
2021-07-27, 23:22
  #5284
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jo, det är jag med på. Men alltså det är ju utstuderat så att han inte skall bli upptäckt. Och han har gjort upp en plan. Då ser jag det väldigt udda att han gör en sån risky grej. Hela planen rasar ju om han blir påkommen.
Men vi vet ju inte heller om det är så. Det är ju bara någon utan hänvisning som påstår det. Kan ju fortfarande vara så att han använt pentyl.

edit:
Men då tror du alltså på specifikt en shgr 2000? Varför är det mer trovärdigt än pentylstubin och/eller ett par 125or? Planerar jag mitt självmord så tar jag väl så lite risker som möjligt om jag nu har en plan för hur det skall gå till och inte märkas, inledningsvis i alla fall.

Personligen tycker jag hela planen är korkad. Om inte exakt det här var syftet. Att vi sitter här och spekulerar i för mig ett självklart självmord, och mamma vrider och vänder på allt för att hitta en "hemlig agent mördare" grej. Och som jag ältat förut verkar polisen ganska snabbt fattat vad som hänt, KANSKE till och med innan han hittades.

Jag kan ingenting om bomber och granater jag menar bara att man tänker nog inte normalt när man är så långt nere i en depression. Vi kan tycka allt verkar konstigt och korkat men vi kan inte jämföra oss själva med någon som står i begrepp att avsluta sitt liv eftersom vi inte befinner oss där.
Han chansade och lyckades få ut någon form av sprängmedel. Det kanske skulle ha varit otänkbart för honom förr att göra något sådant men nu fanns det inget att förlora.
Citera
2021-07-28, 01:58
  #5285
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan ingenting om bomber och granater jag menar bara att man tänker nog inte normalt när man är så långt nere i en depression. Vi kan tycka allt verkar konstigt och korkat men vi kan inte jämföra oss själva med någon som står i begrepp att avsluta sitt liv eftersom vi inte befinner oss där.
Han chansade och lyckades få ut någon form av sprängmedel. Det kanske skulle ha varit otänkbart för honom förr att göra något sådant men nu fanns det inget att förlora.
Det skiljer ganska mycket. Och det lär ju han ha vetat mycket väl.
Handgranaten har en tid på 3-4 sekunder.
Medans pentyl är snabbare än vad det tar att skjuta sig själv, från det att stiftet antänder patronen i pistolen. Men visst kan man ta livet av sig med granat för det, händer väl då och då.

Sen är ju handgranaten lite svårare att komma över. Kan väl gå att smuggla ut någon som officer. Men oftast är man flera och man räknar detonationerna om det sker under stridsövning. Om inte står ju instruktör med kastaren.
Citera
2021-07-28, 19:17
  #5286
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Uppväxt i en turkisk famillj, kontra livet som svensk yrkesmilitär.
Hans familj har fortsatt mycket stark anknytning till hemlandet och den livsstilen livsfilosofin. Föräldrarna verkar vistas/bo där mycket. Att dömma av föräldrarnas facebookinlägg och hur de uttrycker sig ser man en stark turkisk förankring.

Vet inget om D läggning eller religionstillhörighet, men var han t.ex bi eller bög är det nog svårt att få föräldrar i den äldre generationen att acceptera det.

D kan lika väl ha varit i en depression, utan något skäl bakomliggande, sådant förkommer oxå, så vem vet.

Det här har varit min teori länge men har aldrig delat den. Hemligheten, om det nu ligger något i detta, kan ha krossat honom till slut.
Citera
2021-07-28, 22:15
  #5287
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Det här har varit min teori länge men har aldrig delat den. Hemligheten, om det nu ligger något i detta, kan ha krossat honom till slut.

Finns väl ingenting som tyder på det?

Flirtar/KK's och tjejer från tinder t.ex. har skickat sina kondoleanser offentligt samt skrivit här på flashback.
Citera
2021-07-29, 04:53
  #5288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan ingenting om bomber och granater jag menar bara att man tänker nog inte normalt när man är så långt nere i en depression. Vi kan tycka allt verkar konstigt och korkat men vi kan inte jämföra oss själva med någon som står i begrepp att avsluta sitt liv eftersom vi inte befinner oss där.
Han chansade och lyckades få ut någon form av sprängmedel. Det kanske skulle ha varit otänkbart för honom förr att göra något sådant men nu fanns det inget att förlora.
Märkligt att du nu säger att du inte lhar någon kunskap om sprängämnen? Du skrev att det var Schgr 2000 och du hade en säker källa som berättat det för dig..Du skrev även i vilket skick kroppen var.. Och du skrev att det var konstaterat självmord..
Var hsr du fått de uppgifterna ifrån? för det är ingenting som media har gått ut med
Citera
2021-07-29, 06:52
  #5289
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Märkligt att du nu säger att du inte lhar någon kunskap om sprängämnen? Du skrev att det var Schgr 2000 och du hade en säker källa som berättat det för dig..Du skrev även i vilket skick kroppen var.. Och du skrev att det var konstaterat självmord..
Var hsr du fått de uppgifterna ifrån? för det är ingenting som media har gått ut med
Du har nog blandat ihop mej med någon annan.
Jag har aldrig skrivit det du påstår här.
Citera
2021-07-29, 13:04
  #5290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Han mådde dåligt för att familjen inte kunde ta till sig att han var homosexuell.

Om han nu skulle ha varit annat än hetero (men flera tjejer bekräftar ju att de haft något ihop med honom): I många länder är det fortfarande inte accepterat med homosexualitet, det löser folk som så att de lever ett dubbelliv eller flyttar långt från familjen (med ett jobb som ursäkt) och lever öppet på den nya orten.

Denis bodde långt från föräldrarna och hade kunnat göra precis vad han ville till vardags, om de nu hade synpunkter på viss sorts leverne.

Han hade kanske inte kunnat bjuda hela släkten på storbröllop och gift sig med en man, men är det anledning till självmord?

Depression är vanligare än man tror och en vanlig dödsorsak. Det kan ha varit så enkelt.
Citera
2021-07-29, 16:13
  #5291
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om han nu skulle ha varit annat än hetero (men flera tjejer bekräftar ju att de haft något ihop med honom): I många länder är det fortfarande inte accepterat med homosexualitet, det löser folk som så att de lever ett dubbelliv eller flyttar långt från familjen (med ett jobb som ursäkt) och lever öppet på den nya orten.

Denis bodde långt från föräldrarna och hade kunnat göra precis vad han ville till vardags, om de nu hade synpunkter på viss sorts leverne.

Han hade kanske inte kunnat bjuda hela släkten på storbröllop och gift sig med en man, men är det anledning till självmord?

Depression är vanligare än man tror och en vanlig dödsorsak. Det kan ha varit så enkelt.
Ja, jag tror ju mer på det än homosex tramset. Tror inte speciellt många går och tar livet av sig för att dom råkar vara gay. Då skulle det ju inte finnas några gayisar kvar. Däremot kan det väl såklart vara en orsak, bland många andra. Men att gå och spränga sig (byta ut ett haram mot en annan) bara för att morsan blir ledsen om man gillar snopp tycker jag låter lite väl långsökt.
Citera
2021-07-29, 16:13
  #5292
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Märkligt att du nu säger att du inte lhar någon kunskap om sprängämnen? Du skrev att det var Schgr 2000 och du hade en säker källa som berättat det för dig..Du skrev även i vilket skick kroppen var.. Och du skrev att det var konstaterat självmord..
Var hsr du fått de uppgifterna ifrån? för det är ingenting som media har gått ut med
Det användaren hette One2Many.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in