Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Jag tror att han chansade och nu gick det ju bra det här med att det inte upptäcktes.
Jag tror att han innerst inne struntade i det hela, hur det skulle gå, han skulle ju snart dö ändå.
Jag tror man måste tänka på att han var deprimerad och hade säkert varit så en tid.
Man tänker nog helt annorlunda då än i vanliga fall, skulle jag tro.
Jo, det är jag med på. Men alltså det är ju utstuderat så att han inte skall bli upptäckt. Och han har gjort upp en plan. Då ser jag det väldigt udda att han gör en sån risky grej. Hela planen rasar ju om han blir påkommen.
Men vi vet ju inte heller om det är så. Det är ju bara någon utan hänvisning som påstår det. Kan ju fortfarande vara så att han använt pentyl.
edit:
Men då tror du alltså på specifikt en shgr 2000? Varför är det mer trovärdigt än pentylstubin och/eller ett par 125or? Planerar jag mitt självmord så tar jag väl så lite risker som möjligt om jag nu har en plan för hur det skall gå till och inte märkas, inledningsvis i alla fall.
Personligen tycker jag hela planen är korkad. Om inte exakt det här var syftet. Att vi sitter här och spekulerar i för mig ett självklart självmord, och mamma vrider och vänder på allt för att hitta en "hemlig agent mördare" grej. Och som jag ältat förut verkar polisen ganska snabbt fattat vad som hänt, KANSKE till och med innan han hittades.