2021-07-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Här har ni en framstående vaccinforskare som säger att det ska vara frivilligt med att ta detta nödgodkända vaccin.

Tyvärr är det ju inte så för flera länder Har i det närmaste infört tvång.

Kavla upp vännerna borde läsa detta.

https://www.facebook.com/groups/892351011529016/permalink/983081012456015/

”Kavla upp” är samma typ av rörelse som ”Vi gillar olika”. Plötsligt är det nån PK-trend som varenda Svensson hänger på utan att riktigt förstå varför. Nån mumlar hummus, nån mumlar solidaritet och nån mumlar nåt om knäna på sjukvården. Vi bara kör! Öppna gränser för terrorister och vaccinerade. Det dröjde ju ett decennium innan man fick lyfta fram verkliga siffror om misslyckad integration offentligt, nu är det samma visa med vaccinet.

Jag tycker självklart att ett beprövat och riskfritt vaccin ska användas för att skydda de som är utsatta. Att tvinga in resten av befolkningen i denna bisarra tävling tycker jag dock är fel. Om vi lyckas skydda riskgrupperna någorlunda är ju covid inte värre än en influensa, så varför gå all in när vaccinet ändå inte skyddar mot smittspridning. Vore det inte bättre att lugnt bygga upp en betydligt starkare immunitet på naturlig väg och sedan kan vi andas ut och se på hur resten av världen håller på med sina boosters, lockdowns och vaccinpass. Jag ser framför mig alla bedrövliga förhandlingar med big pharma som sakta men säkert höjer priserna för att uppdatera vaccinet som ni valt att bli beroende av. Är det verkligen den framtiden vi vill ha på grund av detta historiskt sett milda virus?
Citera
2021-07-27, 19:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tänker att risken för att bli risig i covid är starkt kopplad till:

* Ålder
* BMI
* Underliggande sjukdomar

Att alla ska behöva vaccineras förstår jag mig inte på alls. Och i synnerhet om man redan haft viruset.

Varför ska man ta ett medicinskt nödgodkänt preparat mot en för en själv ofarlig sjukdom?

Vi har ju mer eller mindre återgått till normalt liv och det går ganska bra vad jag kan se.

Varför detta big pharma-lobbande?

Du glömde en sak. Vaccin. Risken för att bli svårt sjuk eller avlida minskar radikalt för de som vaccinerar sig.
Citera
2021-07-27, 19:54
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför har England beställt anticoagulants för 3750000000 pund

44827125000 sek

Svaret: vaxade är riktigt illa ute...............

Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Länken går till en sida där foliehattarnas överstepräst Alex Jones håller hov för sina småfoliehattar med sin sedvanliga psykotiska smörja, jag vill ha tillbaka 10 sekunder av mitt liv som gick åt att klicka på länken !

Den mannen har inte fått en siffra rätt i sin karriär.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-27 kl. 19:56.
Citera
2021-07-27, 19:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Tror ni att ni kommer återfå något normalt trots vaccination? Tänk igen

https://www.washingtonpost.com/health/2021/07/27/cdc-masks-guidance-indoors/

Kirurgmask mot virus.... När labb kör på friskluftsdräkter och tryckluft.....
Citera
2021-07-27, 19:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Tror ni att ni kommer återfå något normalt trots vaccination? Tänk igen

https://www.washingtonpost.com/health/2021/07/27/cdc-masks-guidance-indoors/
Troligtvis tack vare vaccinet!
Citera
2021-07-27, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du glömde en sak. Vaccin. Risken för att bli svårt sjuk eller avlida minskar radikalt för de som vaccinerar sig.

Det beror väl på om man tillhör någon riskgrupp eller inte?
Citera
2021-07-27, 19:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Varför har England beställt anticoagulants för 3750000000 pund

44827125000 sek

Svaret: vaxade är riktigt illa ute...............

Deadly Blood Clots Develop In 62% of People Receiving COVID Vaccine
https://banned.video/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Länken går till en sida där foliehattarnas överstepräst Alex Jones håller hov för sina småfoliehattar med sin sedvanliga psykotiska smörja, jag vill ha tillbaka 10 sekunder av mitt liv som gick åt att klicka på länken !

Han är rolig.... Men lycka till med att hitta ett faktafel i de dokument han nämner i videon....
Samt lyssna på forskarna i videon.... Och sätt det i samband med Englands monsterbeställning av läkemedel....
Citera
2021-07-27, 19:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Nu är även woke-drottningen Greta vaccinerad. Snacka om själviskt beteende. Hon borde skänkt bort sin dos till någon äldre person som tillhör riskgrupp i tredje världen.
Citera
2021-07-27, 19:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det beror väl på om man tillhör någon riskgrupp eller inte?

Fråga alla 25 000 i bara Sverige som har haft C19 och knappt kan ta sig ur soffan. De flesta är i människor i produktiv ålder som plötsligt bara kroppen rasar. mer än 1 år efter. Läkarna är helt maktlösa
Citera
2021-07-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Inget vaccin i historien har testats lika omfattande som de aktuella Covid-vaccinen. Denna forskare tillhör den förlorande sidan.

Ändå kommer det fram nya biverkningar titt som tät.
Citera
2021-07-27, 20:01
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja, vi har något mera invandring än Norge, men inte som du beskriver det.
Sverige har en oproportionerligt större andel invandring än samtliga grannländer.

Sverige har cirka 17 % utrikes födda och Norge cirka 14 % utrikes födda.

Det är detta evigt felaktiga påståendet jag vänder mig mot.

Sedan kan säker något av din analys vara korrekt, men när du börjar med att ange något felaktigt tappar i alla fall jag intresset att försöka förstå resten.

Kom igen nu. I Sverige var det i slutet av 2020 19,7% av befolkningen som var utrikes födda.

Tar man med andelen som har två utrikes födda föräldrar så blir det 24,9% (siffra från 2018).

Kom inte och påstå att Norge har i närheten av samma problem som Sverige har med utanförskap, fattigdom och integration för en betydande del av befolkningen.

Eftersom diskussionen rör antal och inte andelar så blir skillnaden ännu större.
Cirka 2 500 000 människor i Sverige och omkring 700 000 personer i Norge har alltså utländsk bakgrund.

Sen om det spelar någon roll, ingen aning.
Citera
2021-07-27, 20:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Han är rolig.... Men lycka till med att hitta ett faktafel i de dokument han nämner i videon....
Samt lyssna på forskarna i videon.... Och sätt det i samband med Englands monsterbeställning av läkemedel....

Man lär sig med Alex Jones att faktarapande , det kan han, sedan är det en helt annan femma hur han räknar ut konsekvenserna. Och där brukar han 100% bara ha fel hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in