2021-03-15, 21:59
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Därför att deras verk är komplexa stycken framförda av tre mästerliga instrumentalister, med poetisk lyrik på köpet.
Geddy Lees sång förstår jag dock att alla inte begriper, fast jag själv diggar den.

Faktiskt just därför de alltid stängs av. Sången är hemsk...
Citera
2021-03-15, 22:29
Avstängd
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Faktiskt just därför de alltid stängs av. Sången är hemsk...

Hans röst blev bättre med tiden. Lyssna på skivorna från 00-talet t.ex.
Citera
2021-07-24, 12:23
Bannlyst
Poison är lite bra, inte de sämsta som finns inom hårdrocken. Det är svårt att säga en riktig hårdrocksgrupp som är rent uselt.

Däremot så finns Poisonblack som jag inte tyckte så mycket om.

Bon Jovi är inte så bra.
Citera
2021-07-27, 18:48
Avstängd
Craiggs avatar
Survivor. Ett jävla popband som tror de är hårdrock bara för att de kör med distade gitarrer. De lever på sina soundtrackhits de skrivit men de är överlag ganska tråkiga och många av deras låtar låter i princip likadant. Varje låt har ungefär samma tempo, samma trumkomp och inga riff som fångar ens intresse.

Vem fan lyssnar ens på Survivor? Ungefär lika intressant musik som Rick Astley, om inte ännu tråkigare.

Metallica är otroligt överskattade också.
Senast redigerad av Craigg 2021-07-27 kl. 19:00.
Citera
2021-07-27, 19:02
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag tycker inte (Re)Load är så dålig... Klart att man blir besviken om man förväntar sig thrash metal, men som kommersiella rockablum är de ju inte alls dåliga...

Trådarkeologi. Du påminde mig om de gamla hjältarna Heavy Load. Jösses. Då var marknaden stor och okritisk.
Citera
2021-07-27, 19:58
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Same. Absolut vedervärdigt kasst band.

Alice Cooper är då inte heller bra.
Glam/pop hitlåtar. Knappt hårdrock ens.

Rush för den delen är redigt kassa med. Förstår inte hur folk kan dyrka det bandet som genier.
Alice är hårdrockare när han ville, du får lyssna på åren 1971-73:
https://www.youtube.com/watch?v=CXFsWAkLoXQ&ab_channel=BloodStaniedV
Glen Buxton på gitarr, en av de bästa rock/riff-gitarristerna.
Citera
2021-07-28, 12:56
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Alice är hårdrockare när han ville, du får lyssna på åren 1971-73:
https://www.youtube.com/watch?v=CXFsWAkLoXQ&ab_channel=BloodStaniedV
Glen Buxton på gitarr, en av de bästa rock/riff-gitarristerna.

Bara jag som tänker på att det låter som skånska i låten: "No more pencils no more books" i uttalet
Citera
2021-07-29, 08:57
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Alla nu-metal-band, som jag har hört åtminstone, är ju under all kritik. Troligen världens sämsta genre någonsin. En rap/rock/hiphop/electronica-gröt som låter förskräckligt.
Limp Bizkit, Korn, Linkin Park, Crazy Town, Coal Chamber, Papa Roach och Slipknot är samtliga riktigt usla band, trots att flera av dem faktiskt innehåller bra musiker.

När jag tänker efter så har Disturbed och System of a Down några låtar som jag gillar, men jag är väldigt osäker på om man ens klassar dem som Nu-metal.
Citera
2021-08-10, 16:45
Medlem
Rensa-fisks avatar
Whitesnake är totalt överskattade. Ett riktigt wannabe/posör-band som tror sig vara legendarer trots att deras one hit wonder Here I Go Again är en av rockhistoriens töntigaste låtar.
Citera
2021-08-12, 22:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensa-fisk
Whitesnake är totalt överskattade. Ett riktigt wannabe/posör-band som tror sig vara legendarer trots att deras one hit wonder Here I Go Again är en av rockhistoriens töntigaste låtar.

Whitesnake s två skivor Slide It In & Come And Get It är nog deras bästa enligt mig.
Ge dem en chans
Citera
2021-08-18, 16:47
Medlem
svartblods avatar
AC/DC och Scorpions är ju det absolut sämsta som finns. Alla kategorier. Men som tidigare nämnts så suger ju nu-metal stenhårt. Får fan panik av denna musikstil...
Citera
2021-08-20, 14:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
AC/DC och Scorpions är ju det absolut sämsta som finns. Alla kategorier. Men som tidigare nämnts så suger ju nu-metal stenhårt. Får fan panik av denna musikstil...
Säger man så om AC/DC så begriper man inte så mycket (om musik). Gällande nu-metal kan du kanske ha mer rätt, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in