2021-07-25, 09:57
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Jämföra dramatens ljus med solens ljus vilket skämt.

Det är ju så plattisarna resonerar när de försöker komma på en förklaring till fenomenet natt och dag. "Solen, öh, åker bort så vi inte kan se den på natten." "Men det kräver att solen åker 2 triljoner km bort och solen är alltid i zenit nånstans på jorden." "Öh... solen... öh... är en spotlampa som panorerar bort så vi inte kan se den på natten. " "Panorerad eller inte panorerad så kan man fortfarande se lampan om man försöker. Och man skulle kunna observera solen panorera bort vid skymning. Men det kan man inte för solen försvinner ner under horisonten vid skymning. Hur går det till på en platt jord igen?" "Öhhhhhhhhhhhhh densi...persp...jehova...öhhhhhh".
Citera
2021-07-25, 10:03
Medlem
constants avatar
Frågan till plattjordarna är fortfarande: Hur förklarar ni natt och dag? Och att det är natt och dag olika beroende på var på jorden man befinner sig.

Och såklart, varför stämmer inte platta kartor med verkligheten?
Citera
2021-07-25, 12:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskburgare
Helt fel. Folk tror på FE pga bevisen som finns. Ger jag mig ut och testar globen med min nikon p900 så havererar globmatematiken varje gång. Det kan vem som helst göra.

Det som gått snett med dig är att du är för indoktrinerad för ett ämne som FE och detta klarar du inte att se själv.

Hallå hur går det med zoomandet? Kan du vara snäll och zooma in solen mitt på natten. Pls.
Citera
2021-07-27, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Saknar fortfarande en förklaring på solnedgång samt natt och dag från er plattfjantar. Ingen av er har lyckats eller ens försökt att förklara fenomenet natt och dag.
Det ogreppbara himalvalvet har inget att göra med jordens uppenbart platta yta. Mäter vi jordens yta så mäter den mer eller mindre platt din bollfantasi du blivit ilurad är alltså död.
Citera
2021-07-27, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
De är retroreflektorer. Man behöver inte "mickla" med något. Allt ljus som träffar en reflektor kastas tillbaks i exakt samma vinkel som den träffade reflektorn med. Mickla men din sinnesslöa hjärna istället.
Haha precis då hade det inte funkat pga jordens rotation samt hastighet och då tar vi inte hänsyn till all annan sinnessjuk hastighet som finns i den korkade heliocentrin du är dum nog att tro på. 30 km sekund ska visst med i beräkningen då jorden är en referensram och "vacumet" utanför en annan. Eller du kanske lapat i dig artikeln som var för nåt år sedan att månen minsann är i jordens atmosfär. 😅 Så Lustigt ännu en idiot som tror sig vara i position att dela ut personangrepp. 😄
Senast redigerad av torskburgare 2021-07-27 kl. 14:12.
Citera
2021-07-27, 14:15
Medlem
Citat:
Det ogreppbara himalvalvet har inget att göra med jordens uppenbart platta yta. Mäter vi jordens yta så mäter den mer eller mindre platt din bollfantasi du blivit ilurad är alltså död.
Kan du zooma in solen på natten.
Förklara dag och natt som vi har efterfrågat men du kan inte det verkar det som
Citera
2021-07-27, 14:20
Medlem
Citat:
... Mäter vi jordens yta så mäter den mer eller mindre platt din bollfantasi du blivit ilurad är alltså död.

Ett mycket felaktigt påstående.

Om man tar kända avstånd och riktningar passar de bara in på en sfärisk jord. Du kan omöjligt passa in dessa på en platt jord.

WGS84 är en sfärisk modell som ligger till grund för all modern navigation och den stämmer på metern med verkligheten.
Citera
2021-07-27, 14:28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Har du några länkar eller referenser till dessa mätningar gjorda på tillräckligt stor del av jorden för att verkligen visa att jorden skulle vara platt?
Citera
2021-07-27, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Då kan du ju skriva det här inte mitt problem det är du som ska bevisa hur natt och dag på platt jord
Jag gissar att de försvinner bortåt men jag vet inte det finns videos från öknen där solen blir mycket mindre innan solnedgången. I norden är solen mer eller mindre samma storlek hela dagen det medger jag men det kan vara viss förstorande pga förstorande linseffekt vid solnedgång och uppgång. Mer atmosfär fungerar som en förstorande lins. Att solen obstrueras nedifrån och upp på platt yta är inget galet då obstruktion nedifrån och upp är konsekvent med en platt yta.

Jag har en bild som illustrerar obstruktion nedifrån och upp nånstans men finner den tyvärr inte. Det går att testa dock med ett mynt på ett långt bord sänk sedan ned blicken och myntet kommer tillsist obstrueras nedifrån och upp trots att bordet är platt. Det går också att testa på ett golv på t ex ett lager en kamera på golvet och en människa längst bort är det långt nog kommer du ej se skorna trots platt yta. Detta fenomen misstar många globskallar för kurva.
Citera
2021-07-27, 15:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har inget perfekt svar du får se själv och jag prenumererar inte på nån särskild modell. Sök på duckduckgo då google och jewtube censurerar detta ämen nåt brutalt då de inte har något svar på argumenten som plattjordarna kommer med.

Ser mer Flat Earth som en pågående undersökning där alla svar inte finns en vi vet dock att jorden inte är rund av de dimensioner vi blivit itutade oss kan väl vara en gigantisk boll kanske. Dock så kommer vi nog aldrig få veta då vi nu går i sömnen in i en ny världsordning. Bara att tacka fåren för det kommande Credit store systemet och annan fascistisk skit tack vare de köpt covid-1984 scamdemin.

På påstår ju ideligen att du har en sån plattjords-Nikon. Kan du inte ta och zooma in solen nattetid. Väntar med spänning.
Citera
2021-07-27, 15:30
Medlem
BigFatCones avatar
Det här med att studsa en laser på månen..

Är det inte så att vi vet vilken vinkel spegeln på månen har?
Och är det inte så att vi vet med vilken hastighet Jorden roterar?
Visst vet vi hur snabbt en laserstråle rör sig?

Visst är det all information man behöver för att kunna räkna ut i vilken vinkel man ska skicka iväg laserstrålen för att den ska komma tillbaka till samma plats?
Vilken.. latitud (väl, blandar alltid dom två) man befinner sig antar jag också bör bara relevant. Eller rättare sagt så blir väl resultatet helt galet om man inte tar hänsyn till var man befinner sig i förhållande till ekvatorn?

Sen får man ju ha i åtanke att Jorden snurrar inte så förbannat långt på 2,3 sekunder. Ett varv tar trots allt 24 timmar.

Jag har ju uppenbarligen ingen större koll på det här så min logik kanske haltar någonstans, men inte fan har jag väl missat något här? Annat än kanske är lite mer komplicerat i praktiken.
Citera
2021-07-27, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
På påstår ju ideligen att du har en sån plattjords-Nikon. Kan du inte ta och zooma in solen nattetid. Väntar med spänning.
Förklarade just att den inte syns pga av obstruktion som också är konsekvent med en platt yta. Varför ska jag förse en idiot som dig med något? Du fattade ju inte ens att den appollo videon var fejk du är liksom bortom räddning när det gäller detta. Som sagt bara att se i Facebook-gruppen några klick bort är man intresserad så tar man sig tid till det. Nu är det samma öde för dig som mainstream-Wille slösar inte min tid på att läsa någon mer post av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in