2021-07-13, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Ni flat-earthers "tror" på det här för att ni vill ha innehåll och spänning i era liv. ni vill tro att ni tillhör en exklusiv skara som vet nåt de allra flesta inte vet.

enkel psykologi och självbedrägeri.

vad har gått snett hos er?
Helt fel. Folk tror på FE pga bevisen som finns. Ger jag mig ut och testar globen med min nikon p900 så havererar globmatematiken varje gång. Det kan vem som helst göra.

Det som gått snett med dig är att du är för indoktrinerad för ett ämne som FE och detta klarar du inte att se själv.
Citera
2021-07-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man räknar inte med Pi riktigt så. Men det fattar inte du?

Nä.. tänker jag fel?
Citera
2021-07-13, 17:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskburgare
Helt fel. Folk tror på FE pga bevisen som finns.
Det finns inga som helst bevis/evidens för en platt jord.
Citera
2021-07-13, 17:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Nä.. tänker jag fel?
Det kan man mer än lugnt säga. Pi är förhållandet mellan en cirkels omkrets och diameter.

Om du hade gått i skolan hade du fått lära dig det. Och att jorden är en sfär.
Citera
2021-07-13, 17:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Haha ja just det du är rolig du
Det är helt fritt för dig att visa på några.

Men att säga att du inte se att jorden böjer sig fungerar inte. Du ska inte se det.
Citera
2021-07-13, 17:47
Avslutad
Citat:
Det är helt fritt för dig att visa på några.

Men att säga att du inte se att jorden böjer sig fungerar inte. Du ska inte se det.
Nä slösar inte tid på nån som dig som oavsett inte ger med sig en milimeter din arrogans säger ju allt men andra som är genuint intresserade kan PM:a Räcker med att säga är vädret klart nog och jag ger mig ut med min p900 så ser jag ting som ska vara omöjliga att se på er trasiga lilla modell. Stick iväg till nåt mer mainstream ämne nu istället och snart dags för din tredje spruta vaccin.

Behövs inte ens en p900 räcker med en kompis en mil eller så bort, en spegel, en sjö och solen.
Citera
2021-07-13, 17:50
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Helt fel. Folk tror på FE pga bevisen som finns. Ger jag mig ut och testar globen med min nikon p900 så havererar globmatematiken varje gång. Det kan vem som helst göra.

Det som gått snett med dig är att du är för indoktrinerad för ett ämne som FE och detta klarar du inte att se själv.

Det där är inget annat än psykisk ohälsa som fått fritt utrymme att husera och det vet du !
Citera
2021-07-13, 17:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Nä slösar inte tid på nån som dig som oavsett inte ger med sig en milimeter din arrogans säger ju allt men andra som är genuint intresserade kan PM:a Räcker med att säga är vädret klart nog och jag ger mig ut med min p900 så ser jag ting som ska vara omöjliga att se på er trasiga lilla modell. Stick iväg till nåt mer mainstream ämne nu istället och snart dags för din tredje spruta vaccin.

Behövs inte ens en p900 räcker med en kompis en mil eller så bort, en spegel, en sjö och solen.
Vad yrar du om?

Du har inte en aning om vad Pi är?
Citera
2021-07-13, 17:54
Medlem
Citat:
Det kan man mer än lugnt säga. Pi är förhållandet mellan en cirkels omkrets och diameter.

Om du hade gått i skolan hade du fått lära dig det. Och att jorden är en sfär.

Det är du som inte läser ordentligt i så fall.
vi tar det igen..... Jordens omkrets vid ekvatorn 4000km
Avståndet ekvatorn-nordpolen 1000k
alltså 4000/2000=2 eller hur?
därför måste på något märkligt sätt Pi vara 2 på en platt jord.
Det är det jag försöker få en förklaring till av Dendummasillen. Han verkar inte så intresserad av att reda ut detta.

jag tror inte att jorden är platt.

Läs vad jag skriver i fortsättningen
Citera
2021-07-13, 17:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Det är du som inte läser ordentligt i så fall.
vi tar det igen..... Jordens omkrets vid ekvatorn 4000km
Avståndet ekvatorn-nordpolen 1000k
alltså 4000/2000=2 eller hur?
därför måste på något märkligt sätt Pi vara 2 på en platt jord.
Det är det jag försöker få en förklaring till av Dendummasillen. Han verkar inte så intresserad av att reda ut detta.

jag tror inte att jorden är platt.

Läs vad jag skriver i fortsättningen
Vad har det med Pi att göra?

Pi är förhållandet mellan en cirkels omkrets och dess diameter. Känner di inte till det?
Citera
2021-07-13, 18:02
Medlem
Citat:
Vad har det med Pi att göra?

Pi är förhållandet mellan en cirkels omkrets och dess diameter. Känner di inte till det?

Skärp dig nu.
om jorden skulle vara platt hade väl ekvatorn utgjort en cirkel? Då är det fel på antingen avstånden eller Pi. Jag tänkte att Dendummasillen skulle få an chans att förklara vad som är fel.
Citera
2021-07-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Du motbevisar hypotesen att månens uppenbara position så som vi ser den vid horisonten inte stämmer, genom att säga att du kan observera månen vid horisonten med dina ögon? Jag hänger inte med.

Du väljer fritt hur du gör experimentet. Det vet du bäst.

Du förstår uppenbarligen inte att såväl synligt ljus och annan elektromagnetisk strålning (radar, radio, infrarött) är samma sak.

Om "något" böjer synligt ljus kommer det även att böja annan strålning

Ditt "experiment" är dumt, meningslöst och idiotiskt.

Vad du i stället bör göra är att samtidigt observera månen från olika platser på jorden för att på då sätt triangulara fram dess position. Men tyvärr kommer du bli förtvivlad av resultatet eftersom det inte är förenligt med en platt jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in