2021-07-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
JG är en fegis som ständigt vänder kappan efter vinden.
Tror han att han lättare kan dölja sitt samarbete med SD (och kanske HD) om han flyttar?
Har han kvar sommarstugan?
Har han kvar sitt jobb?
Jag har fått för mig att det är till sommarstugan de har flyttat
Jobbmässigt ingen aning, men han har ju jobbat med översättning åt polisen tidigare...
Citera
2021-07-27, 00:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror du har rätt
Det JS säger är svårt att förbise.

2018:
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna.
Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.

Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som
J minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."(Ab 150)

Juni 2020 är han fortsatt inne på samma sak:
J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17)

SOA tycks ordna med det mesta. Han är som en blandning mellan multiverktyg och bodyguard.
Senast redigerad av develi 2021-07-27 kl. 00:12.
Citera
2021-07-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
JG är en fegis som ständigt vänder kappan efter vinden.
Tror han att han lättare kan dölja sitt samarbete med SD (och kanske HD) om han flyttar?
Har han kvar sommarstugan?
Har han kvar sitt jobb?

Hans lägenhet låg ute till försäljning för ett bra tag sen och han och sambon flyttade till stugan. Han ville väl inte bo i närheten av den omtalade förbaskade trappen längre...
;-)

Ja, och han jobbade som översättare på universitetet där han hade sin tjänst och v.b även på polishuset.

Kanske (även?) JG kan pusta ut nu när SD är borta för alltid?
Citera
2021-07-27, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

2018:
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna.
Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.

Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som

J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17)

SOA tycks ordna med det mesta. Han är som en blandning mellan multiverktyg och bodyguard.

Mitt i prick!
Citera
2021-07-27, 04:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi

2018:

(Ab 17)

Det vore onekligen intressant att få veta från vilken telefon HD ringde J*nas? Hans telefon "gick sönder"?
Citera
2021-07-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det vore onekligen intressant att få veta från vilken telefon HD ringde J*nas? Hans telefon "gick sönder"?

Det är väl ganska klart att man kan anta att HD ringde från sin pappas telefon, (eftersom hon blev fråntagen sin mobil i samband med förhöret) SOA hade skjutsat in HD och satt förmodligen på parkeringen och väntade. Jag tror inte att J:s trasiga telefon har med saken att göra, dvs att han skulle mörka något, verkar vara en rekorderligt karl efter vad som framkommit.

Under tiden HD var på förhör så verkar LW hittas ha hittats. Förmodligen går det ut ett meddelande till alla som varit inblandade i utredandet av fallet. Där har även SOA:s bekanta inom kåren (grannes dotter) fått meddelandet och åker in till polishuset, där och då får SOA reda på att LW är funnen och meddelar detta till HD när hon kommer ut från sitt förhör (utan egen telefon).

De tar ev en omväg på väg ut till sommarstugan (om det inte var så att de först åkte ut till Lundby för att hämta en reservtelefon till HD), har varit lika olika uppgifter om den saken. Från Lundby ut till stugan är det en mer normal väg (motorvägen) än om de skulle ta raka vägen till landet från polishuset. (Märkligt att de i förhör inte kunde komma överens om hur de åkte direkt efter förhöret).

Spekulationer om hur det gick...
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-27 kl. 09:16.
Citera
2021-07-27, 09:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Vad spelar det för roll?
Citera
2021-07-27, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad spelar det för roll?
Ja du, det spelar en viktig roll, eftersom det handlar om vem som kontaktade vem, från vilken telefon samt vilket vilket sätt, vilken kommunikationsväg. Vi vet att D*vidssons använde sig av en uppsjö olika digitala kontaktsätt, likt kriminella gör.
Det skedde per automatik, de fick sina "vänner" att använda olika krypterade kontaktnät.
Varför?
Den som är utan skuld sysslar inte med att meddela sig undercover, finns liksom ingen anledning.

SD sa i sitt försvarstal att han borde ha svarat som en kriminell under förhören, vilket får mig att osökt tänka på HDs lika varianter av "ingen kommentar" och "minns inte".
Citera
2021-07-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Jag tänker ingenting alls, däremot sagt, så tänker jag mycket på HD, det vill säga, att ju mer jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) desto säkrare blir jag på att St*fan Davidss*n hade en medhjälpare.

Vad tror du själv om detta, till exempel angående HD så som JG och SOA ?

Du svarade aldrig på inlägget #144.969 på sidan 12.081, men vi var väl antagligen överens om det som jag tidigare skrev.

Som du med största sannolikhet känner till, är att HD vid den aktuella tiden arbetade på USÖ stroke-avdelning 92 samt där, vid rehabmedicinska och neuromedicinska kliniken som sjuksköterska. Polisen gjorde flera undersökningar på den platsen så och även på andra närliggande platser, man gick bland annat igenom skåp men hittade inget av större värde vid det aktuella tillfället.

Fråga: Har du någon kännedom om vem som kontaktade polisen och då föreslog att polisen borde absolut söka igenom HD:s
arbetsplats ?

Mvh/JM.

Vad jag ”tror” är ovidkommande. Hovrättsdomen fastslog att Stefan utförde mordet utan medhjälp av annan person. Case closed!
Citera
2021-07-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl ganska klart att man kan anta att HD ringde från sin pappas telefon, (eftersom hon blev fråntagen sin mobil i samband med förhöret) SOA hade skjutsat in HD och satt förmodligen på parkeringen och väntade. Jag tror inte att J:s trasiga telefon har med saken att göra, dvs att han skulle mörka något, verkar vara en rekorderligt karl efter vad som framkommit.

Under tiden HD var på förhör så verkar LW hittas ha hittats. Förmodligen går det ut ett meddelande till alla som varit inblandade i utredandet av fallet. Där har även SOA:s bekanta inom kåren (grannes dotter) fått meddelandet och åker in till polishuset, där och då får SOA reda på att LW är funnen och meddelar detta till HD när hon kommer ut från sitt förhör (utan egen telefon).

De tar ev en omväg på väg ut till sommarstugan (om det inte var så att de först åkte ut till Lundby för att hämta en reservtelefon till HD), har varit lika olika uppgifter om den saken. Från Lundby ut till stugan är det en mer normal väg (motorvägen) än om de skulle ta raka vägen till landet från polishuset. (Märkligt att de i förhör inte kunde komma överens om hur de åkte direkt efter förhöret).

Spekulationer om hur det gick...

Andra stycket:
Det är så jag också tror att det har gått till. SD&co var därefter väldigt angelägna att dela dessa uppgifter både inom och utom klanen, som vilka skvallertanter som helst. De ringer runt och berättar. Säger att mottagaren inte får berätta för någon....
Citera
2021-07-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad spelar det för roll?

Sådär blir det om man vill vara hemlighetsfull men ändå inte kan hålla truten. Man riskerar då att bli misstänkliggjord.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-27 kl. 12:58.
Citera
2021-07-27, 12:25
Medlem
Honan6s avatar
Livet rullar på som vanligt (?) med GC för HD som var på CITO-event i helgen tillsammans med Karj*r.
www.geocaching.com/geocache/GC9DB46_cito-juli-2021?guid=43662277-b64e-418c-9812-4499f4cf216d

På eventet deltog några som tidigare umgicks med SD och HD i olika GC-sammanhang, men som senare inte syntes tillsammans med varken SD eller HD. Tänker främst på Mases*, PeterCabri* och mattias.nass*n. Tog de avstånd när FUP släpptes eller har de umgåtts i det dolda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in