2021-07-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan du förklara den här meningen:
"Kanske hon sa så för att blidka honom?"

Hon må vara en hal ål men en rädd person utsätter sig inte för det hon sysslar med och ser ut som en sol på bilder.

Inte fan har du väl rest utomlands flera ggr och legat i tält inrikes med en man du är rädd för?
Dragit ut i djup skog ensam med vederbörande?
Hängt över klippstup där han kunnat kapa rep. Paddlat kajak och fått en paddel i bakhuvudet..

I tre år.

Det är rätt riskabelt att växla mellan två män som hon de facto gör.
Jag misstänker att de hade hållhakar på varandra, HD och SD. Och därför höll de sig väl med varandra och uppförde sig som väldigt goda vänner och var kärleksfulla mot varandra via sms etc. Ingen av dom vågade förarga den andre. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2021-07-26, 20:32
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Turordningen torde vara:

1. HD till JS. Via SOA?
Troligen i direkt anslutning till förhör som avslutas 14.49.

"Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17, JS)

Det verkar IMO som om HD och SOA åkte till torpet och förmedlade info till SD när de anländer.

SD har pågående chatt med UP om geocaching och chattar även med JO - varav info om LWs död lämnas med tre minuters mellanrum.

2. SD till UP 19 maj kl 16.20.
-Lena är hittad. Död.
-Precis intill sitt hem.
(Ab 163)

3. SD till JO kl 16.23.

SD kl 14.52: Tg mår dåligt.
Hon är på förhör nu.
JO: hon är misstänkt med?
SD: Det antar jag, men vet ej.
(..)
SD kl 16 23: Det är bekräftat Lena
JO kl 16.34: Men hur vet du att det är L dem hittat? Står ingenstans
SD kl 16.34: Du ska ej skriva det någonstans nu...
SD kl 16.35: Polisen sa till Tg.
(Ab 163)

4. JG på Facebook?

Vilken Aktbilaga är detta med JG?

Enligt din sammanfattning i ovan:

SD Kl 16.35 svarar "- Polisen sa till Tg"....

Skulle inte förvåna mig om ni har sanningen där.
Även om man inte vill tro att det är/var så.

Men VARFÖR skulle HD ljuga om det till S ?
S i sin tur försa sig och blev nervös att det skulle komma ut eftersom HD säkerligen hade sagt åt honom å va tyst om vem som sagt det.

Eller?
Citera
2021-07-26, 20:38
Medlem
Citat:
Kan du förklara den här meningen:
"Kanske hon sa så för att blidka honom?"

Hon må vara en hal ål men en rädd person utsätter sig inte för det hon sysslar med och ser ut som en sol på bilder.

Inte fan har du väl rest utomlands flera ggr och legat i tält inrikes med en man du är rädd för?
Dragit ut i djup skog ensam med vederbörande?
Hängt över klippstup där han kunnat kapa rep. Paddlat kajak och fått en paddel i bakhuvudet..

I tre år.

Det är rätt riskabelt att växla mellan två män som hon de facto gör.

Det har du säkert rätt i. Såvida hon inte spelade ett spel med livet som insats. Var en fundering jag hade men har redan släppt den.
Citera
2021-07-26, 20:41
Medlem
Citat:
Turordningen torde vara:

1. HD till JS. Via SOA?

"Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17, JS)

Det verkar IMO som om HD och SOA åkte till torpet och förmedlade info till SD när de anländer.

SD har pågående chatt med UP om geocaching och chattar även med JO - varav info om LWs död lämnas med tre minuters mellanrum.

-Lena är hittad. Död.
-Precis intill sitt hem.
(Ab 163)

3. SD till JO kl 16.23.

Hon är på förhör nu.
(..)
(Ab 163)

4. JG på Facebook?

Jag kan inte komma över att hon släpptes, att det schabblades bort i det stora hela.
Om det var förberett med ett omtag gällande HDs inblandning eller skyddande, så är det ingen som tänker rodda i det mer.
Det är kalla handen, sekretess, tack och hej.
Varför det gick så fel, beror på att giriga människor ville ta på sig för stort ansvar och passade på, genom att ställa till med en skandal gällande P Spring**e.
Tänker inte dra upp det mer, men där började det, se vilka som hanterade LWs polisanmälningar mot SD.
Det är vidrigt hur dessa människor, som folket ska lita på, vända sig till, är skyddade av de sina.
Om du slickar min röv, så slickar jag din.
Det är inte lätt att hitta involverade personer som haft med fallet att göra, som inte på något vis varit involverad via släkt, vänner, arbete, hobbys mm, med SD eller HD som i sin tur har sin helikoptercurlingpappis Soa, som inte är vem som helst i Örebro..
LW kunde inte lämna, SD tillät inte det.
Citera
2021-07-26, 20:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo då, nog var det så alltid. Du kan fullständigt lita på de uppgifter som jag tidigare bidragit L*na Wesstr*m-tråden med och fortsättningsvis kommer att göra. Det finns inte några behov ifrån min sida att sprida ut någon form av desinformation.

Som tidigare av mig skrivits, beträffande JG.

JG hade under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och klockan 19:03, skapat ett inlägg på sin Facebookssida och där skrivit, citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / Sålunda hade JG gjort ett konstaterande om att den tidigare av två privatpersoner upptäckta och avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket var ! L*na Wesstr*m. ( Lagt kort ligger )

Polisen och Rättsläkaren, kunde först tre dagar senare identifiera den avlidna kvinnokroppen under Tisdagen den 22 Maj 2018 som ! L*na Wesstr*m.

Fråga: Är JG verkligen en person som har förmågan att kunna skåda ting som är dolda för sinnena ? Är JG verkligen en klärvojant person ? Är JG en person som till exempel kan se vad som tilldrar sig på avlägsna platser, dit synen inte når ?

Skall vi då antaga att JG befann sig i sitt hem under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och med sin klärvojanta förmåga, kunde för sin inre syn, se när offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket och av vem, eller av vilka ?

Varken du eller jag, lutar våran tro åt ett sådant håll. Man kan endast känna till saker och ting om man har vetskap om sådana på förhand.

JG var också den personen som föreslog polisen att söka igenom HD:s bostadsrätt.

Andra märkliga beteenden i detta fallet var när JG:s kamrat St*fan Davidss*n plötsligt började ta en mycket stor mängd med fotografier med hjälp av sin mobiltelefon.

St*fan Davidss*n tog sammanlagt 936 stycken bilder samt därtill ett videoklipp. Bilderna togs vid det aktuella tillfället från klockan 17:41:13 och avslutades klockan 17:47:00 vilka ägde rum under Tisdagen den 15 Maj 2018. Själva videoklippet inspelades klockan 17:47:04.

Tillägg till ovan skrivet, även JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Sedan skall vi till ovan skrivet, och beträffande St*fan Davidss*n, tänka på orden han gav till HD, det vill säga, Hej älskling, jag raderar löpande.

Slutligen sagt i detta inlägget, ... det är inte alls säkert att jag kommer att finna någonting som kan leda detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vidare, men, om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker, då blir polisen den första som jag överlämnar detta till.

De allra flesta i L*na Wesstr*m-tråden diskuterar utifrån förundersökningsprotokollet, det gör även jag delvis, men, mitt sökande och grävande i detta fallet äger också rum utanför själva förundersökningsprotokollet, sålunda vet jag en hel del utöver, det som finns nedskrivet i FUP:et av polisen och åklagarna med flera.

Mvh/JM.

Men herregud.

När man återger så får man väl ändå se till att återge ordentligt så att man inte ändrar verkligheten så som den har skett??

Eller har jag fel?

*** JG ringde polisen och bad dem kolla hos HD för att de REDAN kollat S:s bostad men INTE
hennes!

Han var orolig att en eller båda av dem var inblandade!!!
Hans oro går inte att missta sig på!

Så jäkla snuskigt när man försöker ändra för att få någon jäkla sensationseffekt!
Citera
2021-07-26, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag misstänker att de hade hållhakar på varandra, HD och SD. Och därför höll de sig väl med varandra och uppförde sig som väldigt goda vänner och var kärleksfulla mot varandra via sms etc. Ingen av dom vågade förarga den andre. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Nej, jag tycker det är nåt snarlikt.
Det är som ett enda skådespel alltihopa. Krystat.
Eller som hennes väninna sa, det vilar ett sorts obehagligt lugn över gården.

Att SD står med håven märks iaf rätt tydligt, fjäskar och tittar på den tomma sänghalvan.
Är avundsjuk på att hon är med c_c och K*arjir i Europa och sen ligger på hotell med JS.

Hon släpper inte till.

Han lär väl även stå i en sorts tacksamhetsskuld mot SOA också som hämtar, servar, passar barn, storstädar skorsten och ordnar med fristad på Folketorp.
Förutom att vara nån sorts sambandscentral ang information.
Citera
2021-07-26, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det har du säkert rätt i. Såvida hon inte spelade ett spel med livet som insats. Var en fundering jag hade men har redan släppt den.
Jo, jag förstår tanken.
Men på de platserna, i tre år och parallellt högriskspel med JS.
Det funkar inte.
Citera
2021-07-26, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Enligt din sammanfattning i ovan:

SD Kl 16.35 svarar "- Polisen sa till Tg"....

Skulle inte förvåna mig om ni har sanningen där.
Även om man inte vill tro att det är/var så.

Men VARFÖR skulle HD ljuga om det till S ?
S i sin tur försa sig och blev nervös att det skulle komma ut eftersom HD säkerligen hade sagt åt honom å va tyst om vem som sagt det.

Eller?
Jag tror nån polis sa det till SOA, sen säger SOA till HD.
HD ringer JS direkt.

HD förmedlar sen till SD att LW hittats död när hon är åter på gården.
Varav SDs ordval blir att nån informationskontakt är polis.

HD skyddar isf SOA och den som förser dem med uppgifter.
Citera
2021-07-26, 21:50
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Turordningen torde vara:

1. HD till JS. Via SOA?

(Ab 17, JS)

-Lena är hittad. Död.
-Precis intill sitt hem.
(Ab 163)

3. SD till JO kl 16.23.

Hon är på förhör nu.
(..)
(Ab 163)

4. JG på Facebook?

Jag tror inte att varken HD eller SOA fick någon info på polishuset, de visste redan var LW fanns, men HD var inte dummare än att hon förstod under förhörets gång ( knackningarna på dörren, en förhörsledare lämnar osv) att de funnit LW. Varför åkte de omvägen till landet via motorvägen, jo för att se om det var som de trodde ( de visste redan vart LW fanns, de svängde tom upp i kvarteret enligt SD, medan SOA och HD blånekar vid rättegången, deras minne är att de bara åkte förbi trots avspärrningar och polisbilar och vidare till Folketorp……därför kunde SD med säkerhet skriva till folk att det är Lena man hittat. De visste redan vad som hänt
Citera
2021-07-26, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag tror inte att varken HD eller SOA fick någon info på polishuset, de visste redan var LW fanns, men HD var inte dummare än att hon förstod under förhörets gång ( knackningarna på dörren, en förhörsledare lämnar osv) att de funnit LW. Varför åkte de omvägen till landet via motorvägen, jo för att se om det var som de trodde ( de visste redan vart LW fanns, de svängde tom upp i kvarteret enligt SD, medan SOA och HD blånekar vid rättegången, deras minne är att de bara åkte förbi trots avspärrningar och polisbilar och vidare till Folketorp……därför kunde SD med säkerhet skriva till folk att det är Lena man hittat. De visste redan vad som hänt
Ja, hon påstår det.
Hon vill tydligen att det är just så vi ska tro det gått till.
Citera
2021-07-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Tror du har rätt
Citera
2021-07-26, 22:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag förstår hur du tänker, det handlar om att nysta i det som sägs mellan raderna, man får börja gräva där man står.
Det som JG sysslat med, likt en mullvad som sprungit ärenden mellan olika människor, vänt kappan efter vinden och haft svårt att sova och slappna av, med tanke på hans nattliga samtal till polisen, samt att han tillochmed valde att flytta, bort från den berömda trappen.
Det skulle vara synnerligen intressant att få veta hur involverad fuskaren yank**dude var gällande olika bidragslösningar gällande "THOSGT"..
Hans sökande i SDs hus i skenet av mobilen, rädd att bli påkommen..
hans märkliga förhör innehåller mycket som jag skulle velat ha svar på.
Hur kunde han svika Lena så som han gjorde? För att bli BFF med häxan? De hade ingen cachehistoria?
Jag undrar om han kan sova gott nu i sitt lilla hus. Var det inte där det gjöts ett nytt golv, efter mordet?
JG är en fegis som ständigt vänder kappan efter vinden.
Tror han att han lättare kan dölja sitt samarbete med SD (och kanske HD) om han flyttar?
Har han kvar sommarstugan?
Har han kvar sitt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in