Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Turordningen torde vara:
1. HD till JS. Via SOA?
Troligen i direkt anslutning till förhör som avslutas 14.49.
"Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17, JS)
Det verkar IMO som om HD och SOA åkte till torpet och förmedlade info till SD när de anländer.
SD har pågående chatt med UP om geocaching och chattar även med JO - varav info om LWs död lämnas med tre minuters mellanrum.
2. SD till UP 19 maj kl 16.20.
-Lena är hittad. Död.
-Precis intill sitt hem.
(Ab 163)
3. SD till JO kl 16.23.
SD kl 14.52: Tg mår dåligt.
Hon är på förhör nu.
JO: hon är misstänkt med?
SD: Det antar jag, men vet ej.
(..)
SD kl 16 23: Det är bekräftat Lena
JO kl 16.34: Men hur vet du att det är L dem hittat? Står ingenstans
SD kl 16.34: Du ska ej skriva det någonstans nu...
SD kl 16.35: Polisen sa till Tg.
(Ab 163)
4. JG på Facebook?
Vilken Aktbilaga är detta med JG?
Jag kan inte komma över att hon släpptes, att det schabblades bort i det stora hela.
Om det var förberett med ett omtag gällande HDs inblandning eller skyddande, så är det ingen som tänker rodda i det mer.
Det är kalla handen, sekretess, tack och hej.
Varför det gick så fel, beror på att giriga människor ville ta på sig för stort ansvar och passade på, genom att ställa till med en skandal gällande P Spring**e.
Tänker inte dra upp det mer, men där började det, se vilka som hanterade LWs polisanmälningar mot SD.
Det är vidrigt hur dessa människor, som folket ska lita på, vända sig till, är skyddade av de sina.
Om du slickar min röv, så slickar jag din.
Det är inte lätt att hitta involverade personer som haft med fallet att göra, som inte på något vis varit involverad via släkt, vänner, arbete, hobbys mm, med SD eller HD som i sin tur har sin helikoptercurlingpappis Soa, som inte är vem som helst i Örebro..
LW kunde inte lämna, SD tillät inte det.