• 3
  • 4
2007-07-10, 04:10
Medlem
Doctor Whos avatar
EDIT: Felaktigt postat, felaktig tolkning, felaktigt allt.
Citera
2007-07-10, 16:25
Medlem
Doctor Whos avatar
Inga andra som upplever/upplevt något liknande? *bump*
Citera
2018-10-04, 17:42
Medlem
ostigavanors avatar
Efter en googling av mina problem (minnessvårigheter och bortfall av ord) kom jag fram till denna uråldriga tråd.
Nyfiken på hur det löste sig... TS?
Citera
2018-10-06, 13:28
Medlem
Jag har haft problem med att jag låter utlänsk när jag är nervös. Böjer ord fel. En person fråga vilket land jag kom ifrån . Ja sa Sverige och han undra varför jag prata som jag gjorde.
Citera
2018-10-06, 13:32
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Inga andra som upplever/upplevt något liknande? *bump*

Hur har det gått? Är du totalt hjärndöd nu trots din fiina vokabulär?
Eller?
Seså ippdatera oss. Eller var det alzajmers å du har glömt bort tråden?
Citera
2023-01-13, 22:42
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Panikångest är väl vad jag kommit fram till. Kroppen får en smocka och helt plötsligt känns det som om glömt vad man skulle säga och ibland pratar om. Driftar iväg då och försöker inte stissa upp mig. Låt det ta sin tid. Andas. Sen kommer det tillbaka efter 10 sekunder och fortsätter där jag var.
Citera
2023-01-13, 23:01
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Panikångest är väl vad jag kommit fram till. Kroppen får en smocka och helt plötsligt känns det som om glömt vad man skulle säga och ibland pratar om. Driftar iväg då och försöker inte stissa upp mig. Låt det ta sin tid. Andas. Sen kommer det tillbaka efter 10 sekunder och fortsätter där jag var.

Tja, ska man överväga mellan 40 alternativt till svar och solla ut vad som mest är lämpligt och förståelsebart i just den situationen medan ångestnivån är skyhög, kan det emellanåt bli rätt tufft.

Men ska ta till mig din strategi, rätt rationell.
Citera
2023-01-24, 12:32
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Tja, ska man överväga mellan 40 alternativt till svar och solla ut vad som mest är lämpligt och förståelsebart i just den situationen medan ångestnivån är skyhög, kan det emellanåt bli rätt tufft.

Men ska ta till mig din strategi, rätt rationell.

Jag förstår dig. Blir ofta så på forum, många känner igen sig och vill dela med sig av sina erfarenheter och svar.

Just att tappa tråden och orden när jag pratar händer generellt när jag är utbränd och/eller har en panikångest på gång. Först trodde jag att jag hade drabbats av en stroke eller något men detta avfärdades ganska omgående.

Man blir ständigt förvånad över hur psykisk hälsa påverkar det som man tycker borde vara självklart, te.x att kunna föra en konversation i 10 minuter utan att det totalt svartnar och det känns som en total nollställning. Om man tänker efter så är det inte så konstigt om man har en dålig period och hjärnan börjar gå lågt på batteri, då blir det bluescreen ibland.

Hur som helst. Jag tror inte du behöver oroa dig. Hade det varit något allvarligt hade du haft en ytterlig drös av symtom.

Och ja, som du redan bekräftat att du tagit till dig från mitt första svar blir situationen aldrig bättre av att stressa upp sig, få prestationsångest eller komma med ursäkter för att man skäms. Det är bara att säga "Jag tappade tråden. Känner mig trött. Vart var vi?"

Lycka till!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in