2021-07-27, 10:24
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är ju helt klart ett åldringsscam detta och utfört av Kristdemokraternas partiledare och tillika riksdagsledamot som till råga på allt elände hon ställt till med sen helt ovidkommande grovt förtalar åldringens ombud. Varför ska vi alla tåla ett sånt totalruttet beteende både i denna affär och i affärer som rör Sveriges bästa?
Du har väl polisanmält EB, om det är ett brott begånget vill du väl att hon ska lagföras?
2021-07-27, 10:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Hade Esb gått till EB när han påstår sig att ha ångrat sig och förklarat läget och erbjudit sig att stå för de kostnader EB dragit på sig så hade det nog löst sig utan problem. Dessvärre gjorde han som han gjorde och där är vi idag. I samma ögonblick Expressen blandades in gick alla chanser att lösa det smidigt upp i rök.
Tillåt mig småle. Hennes egna led säger att hon ger sig aldrig. Så det är knappast troligt.
Hade Ebba bara gett ut sitt kontonummer hade det här varit över för länge sedan.
Vem är hon att ställa krav på att träffas så hon vet att det är Esbjörns vilja. Han var ju glasklar enligt henne.
2021-07-27, 10:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du har väl polisanmält EB, om det är ett brott begånget vill du väl att hon ska lagföras?
Oro dig inte, det finns nog de som slipar på en anmälan ska du se. Jag kan inte tänka mig annat.
2021-07-27, 10:26
Medlem
Citat:
Hade Esb gått till EB när han påstår sig att ha ångrat sig och förklarat läget och erbjudit sig att stå för de kostnader EB dragit på sig så hade det nog löst sig utan problem. Dessvärre gjorde han som han gjorde och där är vi idag. I samma ögonblick Expressen blandades in gick alla chanser att lösa det smidigt upp i rök.
Det kommer vi aldrig att få veta.

Dessutom är det så att skulle det du skriver stämma så påstår du implicit att Ebba Busch driver detta mot Esbjörn av ren och skär egocentricitet/tjurskallighet. Ebba Busch har mest troligt aldrig sett en möjlig lösning på den här affären där ägandet återgått till Esbjörn, varken förr eller senare.
2021-07-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det kommer vi aldrig att få veta.

Dessutom är det så att skulle det du skriver stämma så påstår du implicit att Ebba Busch driver detta mot Esbjörn av ren och skär egocentricitet/tjurskallighet. Ebba Busch har mest troligt aldrig sett en möjlig lösning på den här affären där ägandet återgått till Esbjörn, varken förr eller senare.
Så är det nog inte. Det har förts fram flera anledningar till varför det inte bara är att skicka tillbaka pengarna. det är tvärtom Esbjörn som med sin vägran till möte för att ens träffas förhindrat en lösning så länge att en stämning blev enda utvägen.
2021-07-27, 10:31
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tillåt mig småle. Hennes egna led säger att hon ger sig aldrig. Så det är knappast troligt.
Hade Ebba bara gett ut sitt kontonummer hade det här varit över för länge sedan.
Vem är hon att ställa krav på att träffas så hon vet att det är Esbjörns vilja. Han var ju glasklar enligt henne.
Tror du verkligen att det är så lätt att bara betala tillbaka handpenningen så är allt klart i en fastighetsaffär?

Om inte han personligen ville träffa EB så borde han kunnat skaffa sig ett ombud som träffat henne istället? Och förstås gjort det direkt när han påstår sig ha ångrat sig. Väldigt mycket går att lösa om man är ärlig och pratar med motparten. Det är i alla fall min erfarenhet.
2021-07-27, 10:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Betydligt senare än när Esb påstår sig att ha ångrat sig. Hade han inte gjort det och kontaktat EB istället för att hålla sig undan så tror jag det gått att lösa utan denna cirkus.
Alltså att vända Esbjörns oförmåga i detta till att han hållit sig undan är faktiskt mer än magstarkt. En åldring som Ebba försatt i djupaste förtvivlan över sin situation och som han naturligtvis inte utan hjälp hade den minsta möjlighet att klara upp. Att ni bara har mage å kallhamrat hävda att "köpet" gått hederligt till. Här skulle jag som tillbakakaka kunna ta till kramarargumentet men jag håller mig från den slags.
2021-07-27, 10:35
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Alltså att vända Esbjörns oförmåga i detta till att han hållit sig undan är faktiskt mer än magstarkt. En åldring som Ebba försatt i djupaste förtvivlan över sin situation och som han naturligtvis inte utan hjälp hade den minsta möjlighet att klara upp. Att ni bara har mage å kallhamrat hävda att "köpet" gått hederligt till. Här skulle jag som tillbakakaka kunna ta till kramarargumentet men jag håller mig från den slags.
Oförmåga? Han hade i alla fall en jävla förmåga att hålla sig undan...
2021-07-27, 10:36
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Hur kan du lyckas undgå att förstå att det är personer bakom Esbjörn som agerar för egen personlig vinnings skull? Häpnadsväckande hur korkade folk är.
2021-07-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så är det nog inte. Det har förts fram flera anledningar till varför det inte bara är att skicka tillbaka pengarna. det är tvärtom Esbjörn som med sin vägran till möte för att ens träffas förhindrat en lösning så länge att en stämning blev enda utvägen.
Men det är fortfarande så att ett återkommande argument mot Esbjörn har varit hans ovilja att betala tillbaka handpenningen. Men givetvis ska han inte göra det så länge inget annat beslutas i detta ärendet.
2021-07-27, 10:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Och du tror att det är kutym? Det var ju någon här i tråden som yrade om det. Om det nu är så, varför finns det inget om detta hos mäklarfirmor? Och vid vilken ålder ringer de i så fall? Varifrån får de närmast anhörig info?

Finns det nåt krav från nån myndighet som skulle förklara en sån kutym?

Det finns ju även andra i tråden som yrat om värden på 6 miljoner. Men det finns ju ingen som jobbar som officiellt gett ut en värdering i den häraden. Dvs bara för att nån påstår nåt på fb som man kanske gillar så är det kanske inte sant.

Det finns formaliekrav på testamente och utan ha sett baksidan vet vi inte om det är bevittnat av två oberoende som intygar att han var vid sina sinnes fulla bruk. En tredje man räcker inte.
Fingertoppskänsla är inget för dig va? Du trivs bättre när svart är svart och vitt är vitt och någon säger åt dig vad som är rätt och fel.

Givetvis går det inte att säga vilken ålder exakt som man bör ringa en anhörig eller inte låta den vara ensam i en stor affär.

Men om personen ger ett förvirrat intryck så som Esbjörn gör. Då bör man göra det oavsett ålder. Det intressanta är ju egentligen varför Ebba inte gjorde det, var hon rädd att försäljningen inte skulle bli av! Var hon rädd att priset skulle bli högre?
För att inte tvinga Esbjörn att ta hjälp i affären tyder ju på något sådant.
2021-07-27, 10:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ganska självklart att hon ska vittna. Då hon fungerar som Esbjörns närmsta anhöriga. Matz ska nog inte vittna för han omedvetandes om vad som hände befann sig hemma hos sig. Jag har för mig att Ebba ringde honom efter kontraktet undertecknades.

Nej Ebba ringde honom ett par gånger innan hon köpte fastigheten.
Matz sa inget om något avtal eller motsatte sig egentligen själva köpet.
Ja han var väl inte någon mysbjörn direkt men inga hot osv.
Esbjörn ringde honom sen innan han sålde men gått med på budet.
Men Matz hade inte tid att komma för stötta Esbjörn vid försäljningen.
Han kom däremot ett par veckor senare och tömde sitt förråd 3-4 sep.
Matz ringde sen Ebba och hotade med media och att han skulle ha ärvt.
Det kom underligt nog just innan Expressens artikel i början av oktober???
Efter att Esbjörn sjappat 16/9 och jurister senare kopplats in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in