2021-07-27, 08:30
Medlem
Enligt Twitter har en massa läkare nu gått i bokstavlig kör och berättat om hotet från den nya Delta varianten, ett smakprov;

https://files.catbox.moe/5fcwwy.jpg

Ta era sprutor nu, håll avstånd och stanna hemma.
Citera
2021-07-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Enligt Twitter har en massa läkare nu gått i bokstavlig kör och berättat om hotet från den nya Delta varianten, ett smakprov;

Kör var helt rätt ord, exakt samma formulering, kunde de åtminstone inte bidragit med lite egna siffror istf för att bara kopiera någon annans, det skulle öka trovärdigheten en aning. Men bara en aning.
Citera
2021-07-27, 08:44
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Folk verkar inte bry sig om covid längre. Snabbtest av alla resenärer på flygplatsen som nästa steg?

"Från flera håll kommer uppgifter om att många danskar sätter sig på flyget hem från utlandssemestern, trots att de smittats av covid-19.

Lonnie Christiansen, som är reseledare på den spanska solkusten, har märkt av att några av de danskar som smittats tagit flyget hem eller gett sig ut i samhället, väl medvetna om att de riskerat att smitta andra.

– De tänker ”okej jag ska stanna här isolerad i elva dagar och jag måste betala för hotellrum och ny flygbiljett” och då väljer de att flyga hem i stället, säger hon till TV2 och fortsätter:

– Det är ändå ingen som upptäcker det förrän de är i Danmark igen. "
Fördjävligt! Det skulle vara rejäla straff för såna saftskallar!
Citera
2021-07-27, 08:47
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Kan folk här inne vara någorlunda ärliga? Tvivelaktigt, men jag ställer frågan ändå...

Hur många av er härinne känner till några dödsfall i den nära familjen/släkten? Som alltså dött på grund av konstaterad Covid-19-smitta och inte enkom MED densamma...

Kom ihåg att ärlighet är en dygd, så även på Flashback!
Med 15000 döda på 10 miljoner så är chansen ganska liten att man känner någon nära familjen.
Ren matematik.

Vad är det du vill få fram med din fråga?
Citera
2021-07-27, 08:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Problemet var ju mer att FHM och Tegnell använde just den där undersökningen som underlag till att propagera hur många som verkligen var immuna under den tiden. Siffran 90% är något som har fastställt senare och jag förstår fortfarande inte varför man slänger runt den när själva kärnfrågan var just kring vad som yttrades runt maj 2020. Man visste inte helt enkelt hur mycket immunitet man hade innan infektion och inte heller efter. Hela Sveriges strategi har varit från första början att försöka uppnå flockimmunitet genom att smitta befolkningen.

Men istället har vi användare som smultronkungen2 som bygger hela sin existens på flashback med att idiotförklara andra så han får ett bättre självvärde. En normal intelligent människa pekar ut vad som är fel och hänvisar med egna underlag hur det är fel, eller förklarar det normalt och sansat. Men pseudointellekt väljer istället att bombardera tråden med irrelevant skitsnack som är typiskt millennials i överlag, den mest störda generation människor som har levt. Men sen kollar man in hans posthistorik som enbart har varit om valfusket i USA, och hur denne skriker i varenda mening att alla är dum i huvudet. Sådana lägre människor har jag verkligen svårt för eftersom irl så skulle de blivit eliminerade för länge sedan.

Ingenting med Tegnell har varit tydligt överhuvudtaget eftersom han har haft fel om precis allting. Min utgångspunkt har hela tiden varit vad FHM har sagt och försökt utmåla det som (som under intervjuer i tv, plus presskonferenser), och det är därför andra användare under samma tidpunkt använde samma ståndpunkt som mig just då (Se olaschurbet m.m.). FHM och Tegnells plan var just flockimmunitet och alla skulle bli smittade under en längre period, vilket även spelar in på varför man trodde att de just mätte pågående infekterade för att se hur det låg till för tillfället. Så att Tegnell ville att det skulle vara 20% går ihop med att Tom Britton även räknade fram att det behövdes bara 40% för flockimmunitet, och samma månad så började Geisecke skita ur sig om att Stockholm hade redan uppnått flockimmunitet.

Siffran 7,3% var ju mest väntad från den delen av användare som ansåg tidigt att detta virus eventuellt inte skulle ge immunitet i början och den andra halvan som trodde på precis allting Tegnell har sagt.

Klart det är lätt att sitta nu och vara efterklok med facit i hand.

Dock var min frågeställning just bara en fundering eftersom jag pratade om maj 2020 som är över ett år sedan och undrade hur det låg till nu.

Istället för att ge mig en nyanserad källa så valde man istället att föra en pubertal dialog, och mitt under den så kom det fram ett par länkar som jag efterfrågade. Vilket gör det halvt skrattretande att man koncentrerade sig på att försöka få någon slags teknisk knockout på mig för att man har ett dåligt psyke och måste förbättra på egot. Dessa personer är så uppenbara och jag har väl lite mig själv att skylla som ens fortsatte att besvara när jag kan enbart ignorera.

Snacka om att jag har slösat en hel dag med att kasta skit över något som egentligen är totalt betydelselöst.

Men det är så folk fungerar idag. De försöker hitta minsta fel för att skjuta ner ens trovärdighet och framställa den som otrovärdiga.

Om du tyckte jag har grävt en djup grop så kan du nog läsa alla som har slutat kommit in i denna tråd efter har haft så extremt grova fel. Jag käftade om pågående immunitet osv som är egentligen skit i samma eftersom det finns väldigt nyare forskning att tillgå, men dessa har gissat so grovt fel att de har skämt ut sig totalt.

Jag överlever nog imorgon

Förutom för några incels då.

Nej. Sveriges strategi har varit att stänga ner tillräckligt mycket för att vården ska klara anstormningen.
Citera
2021-07-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Känner inte ens till någon som blivit mer än lindrigt sjuk av Covid. De flesta har inte haft det alls vad de vet. Men här är nog mörkertalet stort. Men springer ju inte iväg för test om man är lite fuktig i näsan....

Nej, det är detta som är så sjukt - ingen djävel i min närhet känner någon som dött som i alla fall inte dött med försvårande omständigheter/sjukdomar. Jag kan erkänna att jag glömde en sak och det var faktiskt ett dödsfall - igår fick jag dock veta att han hade både diabetes och hjärtproblem, så frågan är om han dog av Covid, eller MED - troligtvis var det Covid som ändå tog honom av daga då han var relativt ung. Tragiskt ändå då jag lirade i samma lag och är då i samma ålder som denne... Var en ytterst sjyst person - vila i frid!
Citera
2021-07-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Som att diskutera med en utvecklingsstörd.

Herregud vad frustrerade det är att läsa dina inlägg. De testade två OLIKA saker i början av 2020.
Dels ville de ha reda på hur stor del av befolkningen som haft infektion (7 eller 15% eller vad det nu var). Detta speglade hur många som haft infektionen ett par veckor tidigare, man kunde inte få mer aktuella siffror eftersom det tar ett par veckor innan man har tillräckligt med antikroppar för att mäta.

DELS bytte de strategi från att bara testa vissa grupper till att testa alla med pågående infektion. Först fick ju inte alla testa sig, man skulle bara stanna hemma. Men det är en annan typ av testning, det är pcr-testerna de pratar om då. Inte antikroppar.

Detta står i dina källor i citatet (som inte kunde hänga med för de låg o citat- jag vet inte hur man gör det iaf). De 7/15% har ingenting att göra med att man bytte strategi för hur man testade efter pågående infektion.

Mitt enda inlägg frågan. Jag ville bara försöka förklara.
Citera
2021-07-27, 08:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Kör var helt rätt ord, exakt samma formulering, kunde de åtminstone inte bidragit med lite egna siffror istf för att bara kopiera någon annans, det skulle öka trovärdigheten en aning. Men bara en aning.
Varför skulle de hitta på egna siffror?

Det räcker väl med alla hittepå påstående som foliehattar kommer dragandes med…
Citera
2021-07-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Med 15000 döda på 10 miljoner så är chansen ganska liten att man känner någon nära familjen.
Ren matematik.

Vad är det du vill få fram med din fråga?

Att en del känner till xx antal dödsfall i nära familjekonstellationer och en del har inte ens hört talas om det ens bland arbetskamrater och deras umgängeskrets på flera tusen personer. Något stämmer såklart inte...

Ja, om detta är ren matematik - varför denna panik? 15 000/10 000 000 =0.0015. Hmm?!
Citera
2021-07-27, 09:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Nej, det är detta som är så sjukt - ingen djävel i min närhet känner någon som dött som i alla fall inte dött med försvårande omständigheter/sjukdomar. Jag kan erkänna att jag glömde en sak och det var faktiskt ett dödsfall - igår fick jag dock veta att han hade både diabetes och hjärtproblem, så frågan är om han dog av Covid, eller MED - troligtvis var det Covid som ändå tog honom av daga då han var relativt ung. Tragiskt ändå då jag lirade i samma lag och är då i samma ålder som denne... Var en ytterst sjyst person - vila i frid!

En nära väns mamma dog ett par veckor efter andra dosen mRNA vaccin. Frisk i övrigt men fick stora proppar i hjärnan. En perifer bekant dog efter AZ vaccinet. Även denna frisk i övrigt.

Går såklart inte avgöra orsak/samband med säkerhet men skumt är det.
Citera
2021-07-27, 09:09
Medlem
Citat:
Att en del känner till xx antal dödsfall i nära familjekonstellationer och en del har inte ens hört talas om det ens bland arbetskamrater och deras umgängeskrets på flera tusen personer. Något stämmer såklart inte...

Ja, om detta är ren matematik - varför denna panik? 15 000/10 000 000 =0.0015. Hmm?!
Standardsvaret brukar vara att vården "kollapsar". Paniken finns främst hos politiker som lägger 10% av BNP på vården som inte pallar när det dyker ett par hundra extra på iva och några tusen till i övrigt. Klart de får panik, folk kan ju börja undra vad man får för pengarna. Därför utmålas det som ett extremt hot mot mänskligheten. Hade folk bara haft vett att dö utan att besvära hjältarna i vården hade man inte brytt sig särskilt mycket.
Citera
2021-07-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85

Vilken repertoar har kören? Pseudovetenskapliga kampsånger kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in