2021-07-27, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tack för din omtanke om min släkting, det var ingen jag kände personligen.

Jag hade tyckt det varit intressant att få höra om du hade antikroppar, dels då du eventuellt smittades tidigt och då om du ff har antikroppar. Ur en ren vetenskaplig synpunkt. Jag tänker inte tvinga digl Jag har själv försökt testa mig nu i flera dagar men de flesta antikroppstesten kodar inte för antikroppar via vaccination och de som har det har aldrig folk på plats. Jag vill veta, ignorance is not bliss. Kanske blir jag en antivaxxer av svaret. I alla fall lär min vän som är läkare att få det hett om öronen ifall jag inte har antikroppar.
Tillförlitligheten på PCR test är inte 100%, vet inte hur många falska positiva eller falska negativa ett sådant test kan ge för en enskild provtagare.
Citera
2021-07-27, 01:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Är du helt dum i huvudet? Det är en tidigarelagd publikation av en artikel som skulle publicerats i Oktober, i år. Den gäller gamma-varianten och Pfizers vaccin i ett isolerat utbrott bland gruvarbetare. Det är den bästa datan vi har,

Den data du refererar till är kliniska studier som knappt innehöll några smittade alls, i någon grupp. Och in vitro studier som alla borde veta inte går att översätta till verkligheten. Den datan är helt värdelös i förhållande till denna studien. Eftersom Israels siffror visar samma effektivitet 37-39%, så är det extremt tillförlitligt.

Det är bara för dig att acceptera, du är ett sprutluder som sväljer allt, och nu väntar du på nästa sats.

Knappast. Du har inte ett rätt i dina fantasier. Vi har enormt mycket data som visar på att Pfizers och Modernas vaccin är mycket effektiva vaccin som förhindrar 95% att bli sjuka och återstoden från att bli svårt sjuka. Det är nära 100%.

Du vägrar inse detta för att du är en spruträdd liten fikus. Det är sanningen.
Citera
2021-07-27, 01:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det är man absolut inte. Det är en helt ofarlig sjukdom för de allra flesta av oss . Har man dragit på sig övervikt så ökar tyvärr risken för att hamna på sjukhus och dö.

Finns inget som pekar på att smala personer åtnjuter någon som helst form av immunitet mot Covid19. Om så - visa mig gärna den studien.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Tråden har aldrig handlat om att omvända antivaxxare, eller?

Det är nog snarare så att många har förstått att vaccinet var ett intelligenstest. Tog man sprutan så skäms man nu, om man har lite tankeförmåga.

Nej, Ni börjar få panik över att ni inte är så många kvar.
Ni letar djupt i internets avkrokar efter konspirationsteorier och grupprunkar till demonstrationer i demonstrationernas förlovade land Frankrike.

Ta det lugnt. Ingen kommer tvinga er att ta sprutan här i Sverige.
Och nej. Bill Gates håller inte på att avfolka världen med gift..
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Kul anekdot. Bor du i Stockholm så kan du testa T-cellsimmunitet, men det är dyrt. 2700 kostade det sist jag kollade. En egen anekdot. Jag åt kinamat i slutet av februari, därefter blev jag sjuk som fan i 5 veckor, min gamle far blev också sjuk i en vecka. Jag testade mig för antikroppar i Juni, hade inga, farsgubben är inte testad. Min flickvän kom hem från Honkong i samma veva, så hon kan ju ha smittat mig också, hennes mor blev sjuk och en annan vän också. Men utan antikroppar så har man ju inte varit sjuk.

https://www.abclabs.se/t-cells/
Kanske hostar upp en slant framöver för att kolla för skojs skull. Får se

Oavsett var man står i frågan, så kan nog de flesta vara överens om att det kommer mycket skit från Kina
Citera
2021-07-27, 01:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Tillförlitligheten på PCR test är inte 100%, vet inte hur många falska positiva eller falska negativa ett sådant test kan ge för en enskild provtagare.

Jag har tyvärr inte de siffrorna i huvudet men RT-PCR är väldigt träffsäkert.
Citera
2021-07-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Knappast. Du har inte ett rätt i dina fantasier. Vi har enormt mycket data som visar på att Pfizers och Modernas vaccin är mycket effektiva vaccin som förhindrar 95% att bli sjuka och återstoden från att bli svårt sjuka. Det är nära 100%.

Det är väl 90% från att bli svårt sjuk.
Citera
2021-07-27, 01:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kanske hostar upp en slant framöver för att kolla för skojs skull. Får se

Oavsett var man står i frågan, så kan nog de flesta vara överens om att det kommer mycket skit från Kina

Ja jag hoppas de går till botten med labbläckan, inte för att jag vill hänga kineserna utan för att vi ska se till att det här jävla debaclet inte upprepas. Det är möjligt att det var en labbläcka, kanske mycket troligt, men det är också mycket troligt att vi själva finansierade skiten med våra gain of function experiment. Med det sagt säger jag inte att det är fel med sådana experiment då vi behöver ligga före i utvecklingen, men vi får fan inte klanta till det!
Citera
2021-07-27, 01:33
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Men har du inte underhållit tanken på att det finns andra läkemedel som är effektiva? Du borde läsa på om Ivermektin, hydroxiklorikin och intravenöst C-vitamin. Det är verkligen inte kvacksalveri eller konspirationsteorier om du tror det. Det finns faktiskt en värld utanför vaccinet som har minst lika stor potential

Aversionen mot ivermektin är obegriplig (eller inte för det handlar om pengar) eftersom den av vad jag har läst mig till har ungefär samma biverkningsrisk som alvedon. Ju fler verktyg i verktygslådan desto bättre eller hur? Ivermektin är en gammal medicin som har administrerats i miljardtals doser med extremt låg andel biverkningar. Att man inte ens provar?
Citera
2021-07-27, 01:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Men har du inte underhållit tanken på att det finns andra läkemedel som är effektiva? Du borde läsa på om Ivermektin, hydroxiklorikin och intravenöst C-vitamin. Det är verkligen inte kvacksalveri eller konspirationsteorier om du tror det. Det finns faktiskt en värld utanför vaccinet som har minst lika stor potential

Aversionen mot ivermektin är obegriplig (eller inte för det handlar om pengar) eftersom den av vad jag har läst mig till har ungefär samma biverkningsrisk som alvedon. Ju fler verktyg i verktygslådan desto bättre eller hur? Ivermektin är en gammal medicin som har administrerats i miljardtals doser med extremt låg andel biverkningar. Att man inte ens provar?

Jag utesluter inte alls att det går att forska fram medicin mot corona. Just hydroxychloroquine provade man väl friskt under början av pandemin, men det visade ju sig senare inte ha någon större effekt mot infektionen. Detta samtidigt som det var biverkanstungt gjorde väl att man slutade använda det. C-vitamin gör nog ingen större effekt när man redan blivit sjuk. C-vitamin är ju känt för att "stoppa" förkylningar, men covid19 är ju något helt annat. Ivermectin är väl det senaste, där det trots allt verkar gå att se vissa positiva egenskaper, men är väl mer behandling och symtomlindring hos personer som redan blivit sjuka, snarare än att förhindra folk från att bli sjuka. Jag tror vi behöver vaccinen som en första förebyggande barriär.
Citera
2021-07-27, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Den där artikeln handlar inte om antikroppsresultat från blodgivare.

Hittar du resultat från undersökningen som nämns i artikeln så får du gärna dela med dig av informationen.

Precis, det är ju två helt olika undersökningar. Jag har följt den här diskussionen ända från start och måste säga att det var mycket längesen här på flashback, om ens någonsin tidigare, jag sett någon gräva sig en så djup grop.

Det var ju väldigt uppenbart utifrån den första artikeln det länkades till som uppgav de där 7 procenten att det handlar om hela befolkningen och inte enbart de som genomgått eller har pågående infektion. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antikroppstester

Dels är ju siffran så låg att det omöjligen skulle kunna handla om antikroppar efter infektion (som andra uppgivit är över 90%). Sen jämför de ju den siffran med sina tidigare prognoser och hur mycket den avviker och nämner även snacket man hade om flockimmunitet och detta gällde ju som bekant hela befolkningen (siffrorna i det här fallet just Stockholm) och inte bara de som varit infekterade.

Även Tegnell kommenterar att vi ligger inte på 7 % just nu (maj 2020, Stockholm) utan 20%. Allt det här talar ju för att det är hela befolkningen det handlar om och inte enbart de som genomgått infektion. Tyckte det var väldigt tydligt.
Citera
2021-07-27, 01:45
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Tycker du att jag varit här inne väldigt mycket idag? Jag har umgåtts med min dotter (genomgången infektion) och ätit kinamat. Vi har pysslat lite med blommor och plockat en massa bär. Dessutom har jag hunnit med att snorkla av en del av skånekusten, det var varmt som i ett badkar. Handlat har jag också gjort. Vad är jag rädd för?

Låter som ett ganska normalt liv, förutom att du känner dig tvungen att påpeka att din avkomma har varit snorig. Du har potential till bättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in