2021-07-27, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad menar du egentligen? Det som FoHM mätte var förekomsten av antikroppar hos blodgivare.

Folk som lämnar blod är friska. Vad man mätte var alltså hur stor andel av blodgivarna som genomgått en infektion. Sen kan man diskutera ifall blodgivare representerar övrig befolkning bra (jag tror inte dom gör det).

Blodgivare är människor som bryr sig om sina medmänniskor, dvs inte antivaxxers, ja såvida dom inte är fattiga och behöver en allmosa då duger det. Jag är blodgivare. Kul tanke, kanske ligger kurt-sune eller mittmalmö snart på en akut nära dig och får mitt blod, undras om dom säger nej tack?
Citera
2021-07-27, 00:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vaccinet ger typ fullt skydd mot att hamna på IVA redan efter en spruta, så det behöver du inte oroa dig för.

Jag är inte orolig.
Citera
2021-07-27, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vägra spela spelet även om det kostar mig mitt liv. Ganska enkelt faktiskt

Du har alltså inte haft covid19?
Citera
2021-07-27, 00:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Titta på videon. Det är inte direkt folielisa med quadrupla aluminium hattar som pratar.....

Utan: Dr. Alexandra Henrion-Caude is a geneticist and Research Director at the French National Institute of Health. She has completed post-docs at both Harvard Medical School and the Salk Institute, and holds several patents related to RNA. In this interview, she expresses some of her dire concerns about the COVID vaccines being pushed onto the world.

https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/
Det är intressant att vi s.k "foliehattar" ger källor och länkar till trovärdiga människor på löpande band men covidianerna avfärdar det konstant. Jag tror knappast dom ens försöker förstå sig på ämnet över huvud taget. Personligen så tycker jag det är riktigt intressant med själva vetenskapen bakom, även om kontexten är tragisk.

Vid det här laget så kommer covidianerna bara ändra åsikt om ny information kommer från politiker och/eller media. De är fullständigt insyltade i narrativet och helt oförmögna att tänka själva. Ställa kritiska frågor kommer inte på tal. Min tilltro till människors kognitiva förmåga har sjunkit drastiskt under den här cirkusen.
Citera
2021-07-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är inte orolig.
Inte bokstavligen, utan som i "du behöver inte vara orolig för att du träffar en vaccinerad person som kippar efter andan som en guldfisk på IVA".
Citera
2021-07-27, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
När denna studien visar 63% infektionsgrad hos fullvaccinerade samtidigt som 100% skydd för naturlig immunitet, då är det rätt uppenbart att antikropparna från vaccin är verkningslösa.

Attack rate was 0/6 among persons with a previous history of COVID-19 versus 63.2% among those with no previous history (Table). No other factors were found to be associated with the risk for infection.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Du har fått ett ”vaccin” som genererar antikroppar genom bildning av ett protein som inte är identiskt med spikproteinet som sitter på viruset. Dina antikroppar är kodade för något viruset inte har. Vad trodde du det skulle skydda mot? Enhörningar?

Hur känns det att vara sprutluder?

Nu är det ju fortfarande gammavarianten som den studien berör, vi har deltavarianten här. Vaccinen fungerar utmärkt mot delta.
Citera
2021-07-27, 00:38
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Du har alltså inte haft covid19?
Det har jag säkert. Statistiskt så är sannolikheten att jag har haft det mycket hög. Senast jag var sjuk var Mars 2020. Förutsatte att det var vanlig influensa, enda skillnaden jag tycktes känna var att trycket för bröstet var högre än vid vanlig influensa. Kan mycket väl varit psykosomatiskt dock med tanke på allt snack om covid vid tidpunkten.

För övrigt så har alla jag känner som varit sjuka och testat positivt haft milda symptom eller inga alls. Förutom en som var 70+ med diabetes och diverse andra åkommor, han hamnade på slutenvård ett par dagar och fick sen komma hem.

Känner ingen som känner någon som varit riktigt allvarligt sjuk eller dött. Har normalt kontaktnät
Citera
2021-07-27, 00:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Inte bokstavligen, utan som i "du behöver inte vara orolig för att du träffar en vaccinerad person som kippar efter andan som en guldfisk på IVA".

Jag är inte orolig för det heller, men det kommer att hända, vaccinen är inte 100%.
Citera
2021-07-27, 00:40
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Blodgivare är människor som bryr sig om sina medmänniskor, dvs inte antivaxxers, ja såvida dom inte är fattiga och behöver en allmosa då duger det. Jag är blodgivare. Kul tanke, kanske ligger kurt-sune eller mittmalmö snart på en akut nära dig och får mitt blod, undras om dom säger nej tack?

Jag tänker att blodgivare är friskare än andra människor. Typ vit medelklass. Den gruppen var inte så representativ för smittspridningen under första vågen.
Citera
2021-07-27, 00:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det har jag säkert. Statistiskt så är sannolikheten att jag har haft det mycket hög. Senast jag var sjuk var Mars 2020. Förutsatte att det var vanlig influensa, enda skillnaden jag tycktes känna var att trycket för bröstet var högre än vid vanlig influensa. Kan mycket väl varit psykosomatiskt dock med tanke på allt snack om covid vid tidpunkten.

För övrigt så har alla jag känner som varit sjuka och testat positivt haft milda symptom eller inga alls. Förutom en som var 70+ med diabetes och diverse andra åkommor, han hamnade på slutenvård ett par dagar och fick sen komma hem.

Känner ingen som känner någon som varit riktigt allvarligt sjuk eller dött. Har normalt kontaktnät

Varför går du inte och kollar om du har antikroppar? Det ger dig ju i alla fall vetskap om att du varit infekterad. Vad du nu ska göra med den informationen?

Jag har en släkting som dött. Min dotter har haft skiten, hennes lukt och smaksinne verkar nu vara rätt ok igen.
Citera
2021-07-27, 00:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Och vad är det du menar att jag propagerar för? Jag lever, är ute och har inga problem, men tack för din omtanke.

Du ägnar alldeles för många timmar av din vakna tid åt skrämselpropaganda. Du kanske inte inser det själv eftersom du är så rädd?
Citera
2021-07-27, 00:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tänker att blodgivare är friskare än andra människor. Typ vit medelklass. Den gruppen var inte så representativ för smittspridningen under första vågen.

Det håller jag med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in