2021-06-08, 13:28
Medlem
kayakerjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisfarmor
Jo, jag har också tänkt på detta.

Innan "honom" så pratade hon varmt om att hon ville gifta sig ung, vara oskuld fram tills hon gifte sig, att hon inte vill använda korta jeans för att hon kände sig naken, men nu ... nejnej

Jag tror hon är sjukt lättmanipulerad och lätt faller för grupptryck. Varje gång hon träffat nya vänner så har hon bytt stil och justerat sin personlighet efter andra människor. Det märks jättetydligt i hennes äldre videor, när hon faktistk hade vänner utöver fästmannen.
Hennes relation till fästmannen är inget undantag, hon har ändrat sin personlighet för att göra honom till lags också. Det är egentligen så sorligt att se men det är klart flicksnärten har svagt psyke efter all mobbning. Hon har själv sagt att det var fästmannen som började skriva till henne på instagram och det säger ganska mycket om hur uppmärksamhetskåt hon var (är). Det blev ordentligt blött i trosan och sen for hon raka vägen hem till honom, familjen har hon glömt bort.

Hon har inte lagt ut att hon träffar någon av sina syskon för den delen heller, så det verkar ju som att hon verkligen ställt till det för sig.

Jag håller med dig om det du skriver om hur Lisa alltid anpassar sig till andra. Jag tycker också det är märkligt hur dom träffades och tycker det vittnar om en väldigt oattraktiv sida hos Carl faktiskt. Precis som du säger, är du 17 år med dåligt självförtroende och svagt psyke så är det inte konstigt att man faller handlöst för en snygg kille som ser en och ger en uppmärksamhet.

Det ska bli spännande att se vad som händer med deras förhållande nu är Lisa börjat med anti-depp och (förhoppningsvis) börjar jobba på sin självkänsla. Kanske hon inser, likt många andra tjejer som blir ihop med nån när dom mår dåligt, att hon inte behöver honom för att vara glad och må bra, och därmed lämnar honom? Hon skulle inte vara den första som blir kär när man mår dåligt för att sedan inse när man börjar må bättre att man inte längre är kär eller kanske aldrig var kär, utan mer i desperat behov av att bli sedd och hörd. När det behovet försvinner (eller kommer inifrån) så fallerar ofta dom förhållandena.
Citera
2021-07-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kayakerjohn
Jag håller med dig om det du skriver om hur Lisa alltid anpassar sig till andra. Jag tycker också det är märkligt hur dom träffades och tycker det vittnar om en väldigt oattraktiv sida hos Carl faktiskt. Precis som du säger, är du 17 år med dåligt självförtroende och svagt psyke så är det inte konstigt att man faller handlöst för en snygg kille som ser en och ger en uppmärksamhet.

Det ska bli spännande att se vad som händer med deras förhållande nu är Lisa börjat med anti-depp och (förhoppningsvis) börjar jobba på sin självkänsla. Kanske hon inser, likt många andra tjejer som blir ihop med nån när dom mår dåligt, att hon inte behöver honom för att vara glad och må bra, och därmed lämnar honom? Hon skulle inte vara den första som blir kär när man mår dåligt för att sedan inse när man börjar må bättre att man inte längre är kär eller kanske aldrig var kär, utan mer i desperat behov av att bli sedd och hörd. När det behovet försvinner (eller kommer inifrån) så fallerar ofta dom förhållandena.

”snygg kille”, han är högst en medelmåtta, hon ser betydligt bättre ut. Det är så tydligt att han till en början endast var intresserad av att träffa henne eftersom hon är Misslisibell, han hade knappast skrivit till henne om hon inte hade haft flera hundra tusen följare. Att hon direkt faller för denna medelmåtta till kille och går och blir tillsammans med honom en månad efter att de börjat träffas, utan att ha någon som helst tidigare erfarenhet av andra killar, visar att hon nog är skadad av att sitta ensam helt utan vänner. När hon väl fick uppleva att få uppmärksamhet av någon utanför hennes familj föll hon pladask för första bästa och det kan man egentligen inte klandra henne för med tanke på hennes tonårstid
Citera
2021-07-23, 14:01
Medlem
kayakerjohns avatar
Var det nån fler som såg bilden hon la upp förra vecka på Instagram där hon inte höll in magen? Den putade ut så som den gör på kvinnor ibland, och inget fel med det. Jag tyckte själv att det var uppfriskade att se bilder på influensers där dom inte står och håller in magen. Såg dock en kommentar där nån skrev att hon såg gravid ut och bilden försvann inom 24 timmar…

Sedan dess har hon lagt upp flera andra bilder, men på varje bild där man ser hennes kropp så står hon och håller in magen för att se så smal ut som möjligt.

Jag tycker det är lite two faced att hon, samtidigt som hon pratar om hur kroppshets på sociala medier bidrog till att hon själv utvecklade en ätstörning i ung ålder, så lägger hon upp bilder på sig själv där hon försöker dölja sin faktiska kroppsstorlek.
Citera
2021-07-26, 14:20
Medlem
fisfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhoppsanhej
”snygg kille”, han är högst en medelmåtta, hon ser betydligt bättre ut. Det är så tydligt att han till en början endast var intresserad av att träffa henne eftersom hon är Misslisibell, han hade knappast skrivit till henne om hon inte hade haft flera hundra tusen följare. Att hon direkt faller för denna medelmåtta till kille och går och blir tillsammans med honom en månad efter att de börjat träffas, utan att ha någon som helst tidigare erfarenhet av andra killar, visar att hon nog är skadad av att sitta ensam helt utan vänner. När hon väl fick uppleva att få uppmärksamhet av någon utanför hennes familj föll hon pladask för första bästa och det kan man egentligen inte klandra henne för med tanke på hennes tonårstid

Ja denne Carl är väldigt ful och ter sig som en särlingen udda individ. Han är liksom lång, senig och blek väldigt likt ett spöke. Har han aldrig varit ute i solen? Han bara stryker förbi som en kutryggad amöba i bakgrunden på flera av hennes videos. Han verkar ha en riktigt platt, tråkigt personlighet. Jag förstår inte varför hon dras till honom. Jag tror det är som du skriver, att hennes uppväxt gjort att minsta lilla uppmärksamhet från en kille gör henne så lycklig. Han var helt enkelt först till kvarn

Undrar när deras bröllop blir av. Spännande
Citera
2021-07-26, 14:28
Medlem
fisfarmors avatar
Citat:
Var det nån fler som såg bilden hon la upp förra vecka på Instagram där hon inte höll in magen? Den putade ut så som den gör på kvinnor ibland, och inget fel med det. Jag tyckte själv att det var uppfriskade att se bilder på influensers där dom inte står och håller in magen. Såg dock en kommentar där nån skrev att hon såg gravid ut och bilden försvann inom 24 timmar…

Sedan dess har hon lagt upp flera andra bilder, men på varje bild där man ser hennes kropp så står hon och håller in magen för att se så smal ut som möjligt.

Jag tycker det är lite two faced att hon, samtidigt som hon pratar om hur kroppshets på sociala medier bidrog till att hon själv utvecklade en ätstörning i ung ålder, så lägger hon upp bilder på sig själv där hon försöker dölja sin faktiska kroppsstorlek.

Influencers jobbar med att vara two-faced. Lisa är inget undantag! Om man spenderar hela dagarna med att kränga smink och kläder och annat krimskrams så är det klart att man är utseendefixerad.

Lisa har blivit tjock, det är inget att skämmas över. Jag tror inte jag sett en ända video hon släppt där det ätts något nyttigt. Tvärtom! Lisa är stammis på max, äter chips och pasta. Gott Då blir man givetvis tjock om man moffar i sig. Som sagt, man kan rocka sitt fett och vara glad ändå. Det som jag tycker är riktigt hycklande av henne är att hon först går upp i vikt och sen gnäller på att folk undrar och kommenterar. Hennes publik är till stor del barn, vafan trodde hon skulle hända? Är man tjock så är man det, finns ingen poäng med att dra in magen och annat trams. Det syns direkt ändå.
Citera
2021-07-26, 20:00
Medlem
Citat:
Jo, jag har också tänkt på detta.

Innan "honom" så pratade hon varmt om att hon ville gifta sig ung, vara oskuld fram tills hon gifte sig, att hon inte vill använda korta jeans för att hon kände sig naken, men nu ... nejnej

Jag tror hon är sjukt lättmanipulerad och lätt faller för grupptryck. Varje gång hon träffat nya vänner så har hon bytt stil och justerat sin personlighet efter andra människor. Det märks jättetydligt i hennes äldre videor, när hon faktistk hade vänner utöver fästmannen.
Hennes relation till fästmannen är inget undantag, hon har ändrat sin personlighet för att göra honom till lags också. Det är egentligen så sorligt att se men det är klart flicksnärten har svagt psyke efter all mobbning. Hon har själv sagt att det var fästmannen som började skriva till henne på instagram och det säger ganska mycket om hur uppmärksamhetskåt hon var (är). Det blev ordentligt blött i trosan och sen for hon raka vägen hem till honom, familjen har hon glömt bort.

Hon har inte lagt ut att hon träffar någon av sina syskon för den delen heller, så det verkar ju som att hon verkligen ställt till det för sig.

Jag tycker att det snarare är ett sundhetstecken att lämna religiösa och daterade ideal bakom sig och ta för sig av livet istället. Har inte sett väldigt många av hennes videos men uppfattar henne som klok och reflekterande. Hon är ung och i en fas av utveckling och har lämnat sitt "gamla" liv och blivit sambo. Det är ett stort steg för någon som aldrig haft en kille vid sin sida förut.

Nu vet jag inte om hon har klippt med sin familj eller hur det är med den saken men det är i så fall ett tecken på styrka hellre än svaghet. Att tro på sig själv och sina egna val istället för att låta familjen diktera villkoren.
Citera
2021-07-26, 21:43
Medlem
EvertTubas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Jag tycker att det snarare är ett sundhetstecken att lämna religiösa och daterade ideal bakom sig och ta för sig av livet istället. Har inte sett väldigt många av hennes videos men uppfattar henne som klok och reflekterande. Hon är ung och i en fas av utveckling och har lämnat sitt "gamla" liv och blivit sambo. Det är ett stort steg för någon som aldrig haft en kille vid sin sida förut.

Nu vet jag inte om hon har klippt med sin familj eller hur det är med den saken men det är i så fall ett tecken på styrka hellre än svaghet. Att tro på sig själv och sina egna val istället för att låta familjen diktera villkoren.

Håller med.

Jag tror helt enkelt världen öppnat sig för henne och hon tar för sig av den. Med all rätt! Hon äter vad hon vill, dricker drinkar på balkongen, umgås med nya vänner, åker båt, reser och firar födelsedagar på riktigt. Hennes tidigare liv verkade rätt fattigt på intryck utifrån. Om nu hennes kille verkar tråkig så har han iallafall berikat Lisas liv som det verkar. Gott så.
Citera
2022-01-26, 00:32
Medlem
fisfarmors avatar
helvete vad tjock hon blivit! sitter lisa och hetsäter så fort Carl inte ser på?
Citera
2022-09-20, 14:09
Medlem
peggypugs avatar
Citat:
helvete vad tjock hon blivit! sitter lisa och hetsäter så fort Carl inte ser på?

Du verkar ha väldigt mycket fritid du ägnar åt att glo på hennes videos för att ogilla henne så pass mycket..?
Citera
2022-09-20, 14:20
Medlem
peggypugs avatar
Citat:
Jag har en känsla av att det har skurit sig mellan Lisa och hennes familj. Hon har inte varit i hemma Göteborg sedan GBG horse show i Februari 2020, och det var oklart då om hon åkte hem och hälsade på sin familj eller bara hängde med sin syster i stan. Självklart kan det handla om att hon inte vill resa under pandemin pga the shit show som hon kan få som influencer. Dock har hon rest till både Stockholm (för jobb i och för sig) och Malmö för att tatuera sig...

Jag tror att hennes kille Carl har träffat hennes föräldrar en gång, i samband med att hon fyllde 18. Sedan dess har dom knappt träffat den sidan av familjen.
När hon fyllde år förra månaden visade hon upp presenter från Carl och sina kompisar, men inget från sin mamma som hon förut verkad stå så nära.
I tidigare bullet journal videor så har hon även skrivit att hon deltog på Samling med familjen när de läser bibeln tillsammans och ber ihop, men i senare planning with me videor har hon skippat det. Kanske har familjen slutat att ses över skype, eller så har hon slutat att delta.

Om jag nyss hade flyttat hemifrån och kom från en tight och religiös familj hade jag nog ändå tyckt det var viktigt att ses under religiösa högtider så som jul och påsk, och försökt att prioritera att träffas då? Hon har inte ens träffat sina föräldrar sedan hon blev förlovad. I don't know, men det känns lite ... konstigt?

Kan det vara att hennes föräldrar inte tycker om att hennes kille inte är kristen? Och att dom som ogifta flyttade ihop? Pingst-vänner kan ju ibland ha svårt för att rörelsen moderniseras och att deras yngre församlingsmedlemmar lever syndaktigt.

Är det någon annan som får samma känsla av hennes vloggar eller någon som vet nåt mer? Eller är jag helt ute och cyklar?

Håller med, nu, 2 år senare har hon forfarande inte varit där. Vad vi vet. Känns konstigt att hon ej skulle säga något om det då hon brukar passa på att vlogga när hon för en gångs skull lämnar lägenheten.

Kan det ha att göra med de hån hennes bror Mats och deras mamma utsattes för på Tiktok? Narr av dialekt och hur de betedde sig.

Vad skulle hända om denne Carl gjorde slut med henne?
Citera
2022-10-16, 22:31
Medlem
kayakerjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peggypug
Håller med, nu, 2 år senare har hon forfarande inte varit där. Vad vi vet. Känns konstigt att hon ej skulle säga något om det då hon brukar passa på att vlogga när hon för en gångs skull lämnar lägenheten.

Kan det ha att göra med de hån hennes bror Mats och deras mamma utsattes för på Tiktok? Narr av dialekt och hur de betedde sig.

Vad skulle hända om denne Carl gjorde slut med henne?

Såg att någon i kommentarerna till hennes senaste youtube video också har frågat om hon fortfarande har kontakt med sin familj. Men jag tror inte Lisa läser kommentarerna till sina videor så hon lär nog aldrig besvara eller kommentera det hela.

Vad är det som hände hennes bror och mamma på Tiktok? Jag har helt missat det
Citera
2022-10-25, 16:05
Medlem
peggypugs avatar
Citat:
Såg att någon i kommentarerna till hennes senaste youtube video också har frågat om hon fortfarande har kontakt med sin familj. Men jag tror inte Lisa läser kommentarerna till sina videor så hon lär nog aldrig besvara eller kommentera det hela.

Vad är det som hände hennes bror och mamma på Tiktok? Jag har helt missat det

Såg också det..
Folk delade videos på dem och hånade mamman för sin holländska brytning och brorsan när han tog studenten för sin stela och ”cringe” person. Tror Lisa tog ner videos med mamman efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in