2021-07-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast det uppdagas hela tiden att det finns folk som har fått det flera gånger. Procentuellt är det inte många, men det finns som sagt.

https://www.cornwalllive.com/news/cornwall-news/covid-19-delta-variant-could-5693019

Hade själv Corona i början av Pandemin under en hel månad för att sedan haft det nu igen under juni månad. Det var dock mildare för mig andra gången än första.

Även om nu delta skulle vara lite mer smittsam även bland de som genomgått sjukdom kommer det inte utgöra någon större skillnad. Öka följande tal med 46% så är talen fortfarande extremt låga jämfört med genombrottsinfektioner efter vaccination.

Siffror enligt PHE i UK baserat på 4 miljoner fall på ett år.
Bekräftade återinfektioner: 53 (0,001%) (+46% = 0,00146%)
Möjiga återinfektioner: 15 839 (0,36%) (+46% = 0,52%)

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Det känns extremt irrelevant att prata om denna risk när vaccinet uppenbarligen funkar betydligt sämre redan efter en mycket kortare tidsperiod. Enligt rapporter från Israel är risken att smittas efter vaccination redan 700% större än efter genomgången sjukdom. Varför skriver inte MSM om det? Ingen som vill jämföra naturlig immunitet med vaccinet längre? Alla experter påstod ju att vaccinet var bättre och mer "pålitligt". Hur många "vita lögner" och "killgissningar" accepterar ni innan förtroendet är förbrukat? Kan man tala osanning om detta kan man nog tala osanning om en massa andra saker.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/309762
Citera
2021-07-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nästa gång kanske du borde länka till något jag har påstått. Nu tar du en random studie som jag inte ens har nämnt.

Men det är så du enbart klarar av att föra en diskussion.

Du ser inte ens skillnaden på att jag säger maj 2020 och mars 2021 som du kommer med.

Vilken jävla dåre
Dom andra länkarna innehöll ingen studie som sa något om 7%. Iom att du inte skickar en specifik länk med citat kanske det inte blir som du vill men ingen länk innehöll den slutsats du tog, Men då vet jag, du har ingen sån studie att länka till och har fortfarande inte förstått skillnaden på det du snackar om och vad dina länkar säger. Det går inte fort fram.
Citera
2021-07-26, 19:47
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Skrev jag inte nyss "ingen blir profet i sitt eget land".

Utanför Skandinavien är det ingen som höjer på ögonbrynen över avlidna i svensk äldreomsorg. Andra länder har samma problem fast värre.

Inte sant. I Tyskland så uppmärksammades verkligen den svenska sprutmordsvågen på de äldre.
Sök så finner du massor av inte så smickrande artiklar.

Tyskarnas syn på Sverige kan man nog säga är ordentligt förstörd.
Citera
2021-07-26, 19:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Även om nu delta skulle vara lite mer smittsam även bland de som genomgått sjukdom kommer det inte utgöra någon större skillnad. Öka följande tal med 46% så är talen fortfarande extremt låga jämfört med genombrottsinfektioner efter vaccination.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Det känns extremt irrelevant att prata om denna risk när vaccinet uppenbarligen funkar betydligt sämre redan efter en mycket kortare tidsperiod. Enligt rapporter från Israel är risken att smittas efter vaccination redan 700% större än efter genomgången sjukdom. Varför skriver inte MSM om det? Ingen som vill jämföra naturlig immunitet med vaccinet längre? Alla experter påstod ju att vaccinet var bättre och mer "pålitligt". Hur många "vita lögner" och "killgissningar" accepterar ni innan förtroendet är förbrukat? Kan man tala osanning om detta kan man nog tala osanning om en massa andra saker.

Du hänvisar till data om återinfektion som inte är aktuellt längre. UK har ju gått ut o sagt att återinfektioner är vanligare för delta och att de kommer att publicera nya siffror när de har data tillräckligt.

Så vi kan bortse från din kommentar

"This data shows reinfections from June 2020 up until the end of May 2021"
Citera
2021-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du hänvisar till data om återinfektion som inte är aktuellt längre. UK har ju gått ut o sagt att återinfektioner är vanligare för delta och att de kommer att publicera nya siffror när de har data tillräckligt.

Så vi kan bortse från din kommentar

"This data shows reinfections from June 2020 up until the end of May 2021"

Ja de har påstått att delta är 46% mer smittsam bland de med naturlig immunitet baserat på en indisk studie. Vilket är exakt den siffra jag använder i mitt inlägg.

Dock tror jag siffran är lägre i verkligheten. Den israeliska rapporten är ju baserad på just deltan tex och där löper vaccinerade nästan 700% större risk att smittas än de som genomgått sjukdom.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-26 kl. 19:57.
Citera
2021-07-26, 19:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Inte sant. I Tyskland så uppmärksammades verkligen den svenska sprutmordsvågen på de äldre.
Sök så finner du massor av inte så smickrande artiklar.

Tyskarnas syn på Sverige kan man nog säga är ordentligt förstörd.

Känsligare att göra som Tegnell i Tyskland. Lätt att bli naziststämplad där för sånt.

Här hemma kommer ju Tegnell undan med att skylla på invandrare o köra virus-Darwinism.
Citera
2021-07-26, 19:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Dom andra länkarna innehöll ingen studie som sa något om 7%. Iom att du inte skickar en specifik länk med citat kanske det inte blir som du vill men ingen länk innehöll den slutsats du tog, Men då vet jag, du har ingen sån studie att länka till och har fortfarande inte förstått skillnaden på det du snackar om och vad dina länkar säger. Det går inte fort fram.

Som att diskutera med en utvecklingsstörd.

Citat:
Serologiska undersökningar i befolkningen ger en möjlighet att bygga upp viktig kunskap om hur pandemin utvecklas regionalt, nationellt och i olika åldersgrupper i befolkningen. Undersökningarna ökar också kunskapsläget kring hur länge antikropparna ger immunitet – någonting som inte är känt i dag.

Det är sannolikt att genomgången infektion ger ett visst skydd mot att bli sjuk igen, men hur fullständigt och långvarigt det skyddet är vet vi inte än, säger Karin Tegmark Wisell.

Sedan tidigare innehåller strategin mål för utökad kapacitet för analyser av pågående infektion med covid-19. Totalt har nästan 119 200 individers prover analyserats sedan diagnostiken sattes upp i Sverige.

Skrivet i April 2020.

Citat:
Under onsdagen presenterade Folkhälsomyndigheten de första resultaten från de antikroppstester som gjordes tidigare i april.

De visar att Stockholm har störst andel positiva antikroppstester: 7,3 procent, vilket kan jämföras med totalt 4,2 procent i Skåne och 3,7 procent i Västra Götaland.

Speglar läget i april
Siffrorna speglar coronapandemin från vecka 15, eftersom det dröjer ett tag innan kroppens immunförsvar utvecklar antikroppar.

Kompletterat för tredje gången med denna.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

FHM säger att de har en nationell strategi med att testa alla pågående infektioner, och studien jag refererade till säger även att det är från April månad för att det tar tid att utveckla antikroppar.

Samma studie som jag sa att positiv infekterade berördes som du fick psykbryt över.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Alltså, dagens generation av unga människor är så extremt dum i huvudet att jag undrar verkligen om vi kommer leva 2 år till innan vi får nog och måste ha någon slags utrensning.

Sådan här faktaresistens har jag aldrig varit med om förutom hos extremvänstern.

Oh, snap. Din posthistorik avslöjar dig.
Citera
2021-07-26, 19:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
men lägg ner, förslåt om jag säger så, men verkligen, 76 000 personer smittade? Det är nästan skrattretande. Det här har farit fram som en tornado över hela Sverige. I princip alla jag känner har haft det och då är jag verksam inom en offentlig verksamhet där det arbetar tusentals personer. Sedan att de officiella siffrorna säger något annat.
Den befintluga statistiken visar givetvis för lågt, men
Hur många tror man hade varit smittade i juli 2020?
Just då trodde man det var många och att flockimmunitet ganska snart skulle uppnås, men så var det ju inte har det visat sig.

Jag har inget korrekt antal smittade juli 2020, men antalet är hur som helt förhållandevis lågt jämfört med den totala befolkningsmängden. Därför tror jag att vi inte ser så mycket återsmitta i covid ännu.
Citera
2021-07-26, 20:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja de har påstått att delta är 46% mer smittsam bland de med naturlig immunitet baserat på en indisk studie. Vilket är exakt den siffra jag använder i mitt inlägg.

Dock tror jag siffran är lägre i verkligheten. Den israeliska rapporten är ju baserad på just deltan tex.

Och hur påverkar det vilken strain som gett den naturliga immuniteten? Vad är andelen olika strains i Indien jämfört med UK eller Sverige?

Finns nog en anledning till att Britterna avvaktar med siffror innan de har egen data.
Citera
2021-07-26, 20:15
Medlem
Citat:

Njae. Rent tekniskt kanske det inte är en lögn. Vad de utelämnar bara, är att operativsystemet kommer behöva många uppdateringar framöver. Utrsprungsinjektionen må vara värdelös snart, men det är fortfarande samma ”vaccin” som är toppen på alla sätt och vis. Det behövs bara lite regelbundna kompletteringar.

Det var länge sedan det blev både politik och ekonomi av detta. Från den stunden är det bara tjatter man hör. Att inte alla ser detta, utan fortsätter på den inslagna vägen som nyttiga idioter är helt fantastiskt. Tror inte det handlar om att ha förtroende, utan om tjurskallighet, prestige, och osköna attityder. Man har stängt av och vägrar ta in någonting nytt som kan hota sina redan förutbestämda uppfattningar. Litegrann som barn kan vara i vissa åldrar.
Citera
2021-07-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Och hur påverkar det vilken strain som gett den naturliga immuniteten? Vad är andelen olika strains i Indien jämfört med UK eller Sverige?

Finns nog en anledning till att Britterna avvaktar med siffror innan de har egen data.

Ja och jag har sett studier från UK där man mätt antalet infektioner bland vaccinerade och naturligt immuna vårdarbetare i UK när deltan härjade (maj och juni). Datan pekar på att återinfektioner är väldigt ovanliga och att de som genomgått sjukdom och vaccinerat sig inte minskade risken att återinfekteras. Alltså pekar det mot att det är väldigt ovanligt med återinfektion av deltan och att det är helt meningslöst att vaccinera sig om man genomgått sjukdom. Inget experterna lyfter fram direkt.

”There have been just 16 potential reinfections between April and June 27th in the 44,546 people in the cohort, of which over 9,800 have confirmed previous infections. While 95% of the group are fully vaccinated, only one of the 16 possible reinfections was in the 5% who are unvaccinated. This strongly suggests the real world risk of reinfection, whether vaccinated or unvaccinated, is very small.”

Sida 41
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page44
Citera
2021-07-26, 20:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Hmm lustigt att case:en störtdyker på självaste freedom day i UK.

https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-new-covid-cases

En slump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in